Er det noen som har noen PA-erfaringer fra Italia?
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- Petter E. Fosse
- Active Member
- Sted: Moss
- Kontakt:
Er det noen som har noen PA-erfaringer fra Italia?
Jeg skal muligens reise med et band til italia og i den forbindelse lurte jeg på om noen vet hva jeg kan forvente meg av PA, teknikere o.l.
-
- Pro Member Silver
- Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
-
- Active Member
Re: Er det noen som har noen PA-erfaringer fra Italia?
Spørs nok på hva slags sted/arrangement det er snakk om. En pussig greie jeg har opplevd var en jobb i en 1200 seters sal. Denne salen var den mellomstore i et kompleks på 3 saler. FOH, flate, monitorer og alt var på stell. Utrolig på stell. MEN, de hadde den værste stativpark jeg noensinne har sett. PM4000, Meyer M2D, Lexicon960 etc etc etc, men en helvetes bunch med ubrukelige Euromet mikrofonstativer med lange galger og plastikdeler. GÅR DET ANN??? Hadde de solgt en av Neumann mikrofonene, hunne de handlet full K&M stativpakke. Men, neida. Euromet plaststativer var fine greier. Dette var et sted som lignet Oslo konserthus på steroider.Petter E. Fosse skrev:Jeg skal muligens reise med et band til italia og i den forbindelse lurte jeg på om noen vet hva jeg kan forvente meg av PA, teknikere o.l.
Atle Aamodt
-
- Pro Member
- Sted: Nøtterøy
- Denso
- Newbie
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Jeg har også opplevd rare ting i Italia.
Var i nord Italia.Der fikk jeg ny renkus line array med skikkelig flysystem .Mixer situasjonen var heller dårlig. GL 2200 på front og samme på monitor.Mixern var pill råtten.Måtte rute alt via gruppe 1 og 2 fordi masterutgangen virket ikke.4 bånds parametrisk eg på l+r.ingen compressorer eller gater. De leverte bra micer.3 AKG 414 + mye mer.
Jeg fikk 1! lite stativ + masse stygge dårlige store stativ. Gutta som leverte gikk å røyka hasj hele tiden, noe som gjorde at de jobba veldig tregt. De sjønnte heller ikke engelsk.Akkurat det samme skjedde da jeg var lenger sør i Italia.Racket mitt ble knust på ene flyturen også!Interessant land det der
.
Var i nord Italia.Der fikk jeg ny renkus line array med skikkelig flysystem .Mixer situasjonen var heller dårlig. GL 2200 på front og samme på monitor.Mixern var pill råtten.Måtte rute alt via gruppe 1 og 2 fordi masterutgangen virket ikke.4 bånds parametrisk eg på l+r.ingen compressorer eller gater. De leverte bra micer.3 AKG 414 + mye mer.
Jeg fikk 1! lite stativ + masse stygge dårlige store stativ. Gutta som leverte gikk å røyka hasj hele tiden, noe som gjorde at de jobba veldig tregt. De sjønnte heller ikke engelsk.Akkurat det samme skjedde da jeg var lenger sør i Italia.Racket mitt ble knust på ene flyturen også!Interessant land det der

-
- Pro Member Silver
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Du får uansett ha øynene åpne der nede i Italia om det blir tur da, en eller annen Norsk Jazzmusiker som spilte der nede fortalte meg at de hadde fått en entusiastisk Yngwie Malmsteen som tilhører på konserten sin, og tolket herr Malmsteen som en ihuga jazzelsker,i allefall helt fram til denne høylytt hadde utbrudt "runka på grabbar, runka på" midt under konserten. Tror det var Jan Gunnar Hoff faktisk, utrolig historie 
EDIT: Hoff var det ikke, ifg mannen selv. Men en kjent Norsk jazzhelt skal det ha vært.

EDIT: Hoff var det ikke, ifg mannen selv. Men en kjent Norsk jazzhelt skal det ha vært.
Sist redigert av lydonen den 13 des 2005, 11:06, redigert 1 gang totalt.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
-
- Pro Member Silver
...ser at flere trekkspillere har montarbo i sin raider. Finnes det montarbo-line-array ?
Ellers så er vel Shonner italiensk ?
http://www.internordic.no/prod01.htm

Ellers så er vel Shonner italiensk ?
http://www.internordic.no/prod01.htm