Er det noen som har noen PA-erfaringer fra Italia?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Petter E. Fosse
Active Member
Sted: Moss
Kontakt:

Er det noen som har noen PA-erfaringer fra Italia?

Legg inn av Petter E. Fosse »

Jeg skal muligens reise med et band til italia og i den forbindelse lurte jeg på om noen vet hva jeg kan forvente meg av PA, teknikere o.l.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Det blir vel masse RCF og Outline Pa på deg da.
:) :) :)
Kenneth Jensen
Pro Member
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Endel Martin Og Ev pa der hvertfall.. og soundcraft mikser..
Lydforum Administrator/Pensjonist
Atle Aamodt
Active Member

Re: Er det noen som har noen PA-erfaringer fra Italia?

Legg inn av Atle Aamodt »

Petter E. Fosse skrev:Jeg skal muligens reise med et band til italia og i den forbindelse lurte jeg på om noen vet hva jeg kan forvente meg av PA, teknikere o.l.
Spørs nok på hva slags sted/arrangement det er snakk om. En pussig greie jeg har opplevd var en jobb i en 1200 seters sal. Denne salen var den mellomstore i et kompleks på 3 saler. FOH, flate, monitorer og alt var på stell. Utrolig på stell. MEN, de hadde den værste stativpark jeg noensinne har sett. PM4000, Meyer M2D, Lexicon960 etc etc etc, men en helvetes bunch med ubrukelige Euromet mikrofonstativer med lange galger og plastikdeler. GÅR DET ANN??? Hadde de solgt en av Neumann mikrofonene, hunne de handlet full K&M stativpakke. Men, neida. Euromet plaststativer var fine greier. Dette var et sted som lignet Oslo konserthus på steroider.
Atle Aamodt
Tom Erik Stokness
Pro Member
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Outline er fra italia og låter helt strålende iaffal
Brukeravatar
Denso
Newbie
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Denso »

Jeg har også opplevd rare ting i Italia.
Var i nord Italia.Der fikk jeg ny renkus line array med skikkelig flysystem .Mixer situasjonen var heller dårlig. GL 2200 på front og samme på monitor.Mixern var pill råtten.Måtte rute alt via gruppe 1 og 2 fordi masterutgangen virket ikke.4 bånds parametrisk eg på l+r.ingen compressorer eller gater. De leverte bra micer.3 AKG 414 + mye mer.
Jeg fikk 1! lite stativ + masse stygge dårlige store stativ. Gutta som leverte gikk å røyka hasj hele tiden, noe som gjorde at de jobba veldig tregt. De sjønnte heller ikke engelsk.Akkurat det samme skjedde da jeg var lenger sør i Italia.Racket mitt ble knust på ene flyturen også!Interessant land det der :).
Mandal

Legg inn av Mandal »

...tipper du må "jobbe" med kasser fra MONTARBO (Bologna).
Men det er vel OK, eller...?

:mrgreen:
Frode Trondahl
Pro Member Silver

Jeg har noen gamle 200watts, Montarbokasser tilgjengelig om noen ønsker å leie det :-) :lol: :lol: :lol: :lol:
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Du får uansett ha øynene åpne der nede i Italia om det blir tur da, en eller annen Norsk Jazzmusiker som spilte der nede fortalte meg at de hadde fått en entusiastisk Yngwie Malmsteen som tilhører på konserten sin, og tolket herr Malmsteen som en ihuga jazzelsker,i allefall helt fram til denne høylytt hadde utbrudt "runka på grabbar, runka på" midt under konserten. Tror det var Jan Gunnar Hoff faktisk, utrolig historie :D
EDIT: Hoff var det ikke, ifg mannen selv. Men en kjent Norsk jazzhelt skal det ha vært.
Sist redigert av lydonen den 13 des 2005, 11:06, redigert 1 gang totalt.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Mandal

Legg inn av Mandal »

:?:
...er ikke montarbo en typisk "trekkspill PA", eller...?
Frode Trondahl
Pro Member Silver

Jo du kan vel kalle den for det :-) Jeg har forresten også en Montarbo Powermixer til kassene også:-). den har innebygget ekko maskin med instillingene . Slow Hallo og fast hallo :lol: :lol: :lol:
Mandal

Legg inn av Mandal »

...ser at flere trekkspillere har montarbo i sin raider. Finnes det montarbo-line-array ?

Ellers så er vel Shonner italiensk ?
http://www.internordic.no/prod01.htm

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Svar