Kjøpe ny analog mikser
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Active Member
- Sted: Skudeneshavn
Kjøpe ny analog mikser
Jeg trenger ny anlog mikser, må ha 32 input og 8 aux. Budsjett max 50 000,- Har sett på Soundcraft GB 4-32 kanaler, Mackie Onyx 3280, og A&H GL 2800-32. Hvilke av disse er mest vellydende og samtidig rider-vennlig?
Så langt har jeg mest lyst på Mackie mikseren, da den har pre/post valg til hver aux på hver kanal, noe jeg av og til har bruk for. Dessuten har den 8 stereo-returer med fader og 4 bånds eq. GB 4 har ikke pre/post valg på hver kanal og få stereo-innganger. A&H mikseren har pre/post valg + 10 aux. Noen som har innspill og erfaringer med disse ??
Så langt har jeg mest lyst på Mackie mikseren, da den har pre/post valg til hver aux på hver kanal, noe jeg av og til har bruk for. Dessuten har den 8 stereo-returer med fader og 4 bånds eq. GB 4 har ikke pre/post valg på hver kanal og få stereo-innganger. A&H mikseren har pre/post valg + 10 aux. Noen som har innspill og erfaringer med disse ??
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Skudenes Lydservice
-
- Active Member
- Kontakt:
-
- Pro Member
- Sted: Nøtterøy
- Torodd Olsen
- Pro Member
- Sted: Stord
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Har erfaringer med bruk av Onyx 1640 og kan på bakgrunn av disse erfaringene anbefale Onyx.
A&H GL2800 tror jeg også er et godt valg, ikke enig med Kjetil i at byggekvaliteten ikke er god. 10 aux'er er flott og prisen er vel ikke avskrekkende på blander'n heller.
Det er bare i Norge A&H er et skjellsord blandt teknikerne, helt ufortjent for det de lager om dagen holder absolutt mål, om du leser på prosoundweb vurderes A&H litt mere objektivt og får der veldig mye bra omtale.
GB4 er også en OK mikser selv om det er irriterende hot gain og ingen pad på stripene.
Valget er ditt, vurder tilbud og priser på flight også mot hverandre og kjøp den du får best magefølelse for. Jeg ville nok gått for GL2800. Åtte subgrupper og veldig bra funksjonalitet som monitorbord drar også opp.
A&H GL2800 tror jeg også er et godt valg, ikke enig med Kjetil i at byggekvaliteten ikke er god. 10 aux'er er flott og prisen er vel ikke avskrekkende på blander'n heller.
Det er bare i Norge A&H er et skjellsord blandt teknikerne, helt ufortjent for det de lager om dagen holder absolutt mål, om du leser på prosoundweb vurderes A&H litt mere objektivt og får der veldig mye bra omtale.
GB4 er også en OK mikser selv om det er irriterende hot gain og ingen pad på stripene.
Valget er ditt, vurder tilbud og priser på flight også mot hverandre og kjøp den du får best magefølelse for. Jeg ville nok gått for GL2800. Åtte subgrupper og veldig bra funksjonalitet som monitorbord drar også opp.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
-
- Active Member
- Sted: Skudeneshavn
AH Gl 2800 har et litt merkelig aux-oppsett. http://www.allen-heath.com. Du kan velge om de fire første aux'ene skal være pre/post. Det kan du også velge samlet for aux-5-6-7 & 8, noe som betyr at dersom du trenger 6 aux'er til monitor, blir 7 & 8 også pre, noe som er upraktisk for effekter.
Aux 9-10 er en stereo-tapning, mest beregnet for IEM. Er ikke dette upraktisk og lite fleksibelt ?
Aux 9-10 er en stereo-tapning, mest beregnet for IEM. Er ikke dette upraktisk og lite fleksibelt ?
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Skudenes Lydservice
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
Enig, veldig krøkkete de har løst det der.. aux 9-10 burde hatt en vender for ste/ mono, merkelig løsning.
men jeg fikk øya opp for GL2800monitor!! A&H-haterne kommer til å få flere grunner til å holde seg unna Finnmark, for det bordet vil vi ha!! Så at 32ch versjonen kosta 4285 euro (33500,-) i utsalg i Holland. Hmmm??
Hva med en sånn?
men jeg fikk øya opp for GL2800monitor!! A&H-haterne kommer til å få flere grunner til å holde seg unna Finnmark, for det bordet vil vi ha!! Så at 32ch versjonen kosta 4285 euro (33500,-) i utsalg i Holland. Hmmm??
Hva med en sånn?
-
- Active Member
- Kontakt:
skal innrømme at jeg ikke har rista hardt i gl2800,men har plagdes mye m andre råtne miksere fra den kanten som forsatt burde hatt mange år igjen..vil nok fortsette å si nei til a&h og den slags(ml5000 kan vel gå)
nu må det vel nevnes at de eneste billig mikserne jeg kan huske at tåler å være på veien er etpar tidlige spirit utgaver(men da de dyreste utgavene)og ellers virker det som at venice holder stand...og den låter også myyye bedre enn a&h....(litt dyrere og da vel...)tror jeg ville gått for GB4 jeg ihvertfall
nu må det vel nevnes at de eneste billig mikserne jeg kan huske at tåler å være på veien er etpar tidlige spirit utgaver(men da de dyreste utgavene)og ellers virker det som at venice holder stand...og den låter også myyye bedre enn a&h....(litt dyrere og da vel...)tror jeg ville gått for GB4 jeg ihvertfall
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
GL2800 må nok ansees som et bra steg fram kontra gamle (gode) GL2200.
Litt mere headroom i preampene og litt mere respons i EQ savnet jeg på 2200'en men noen drittmikser var det jo ikke i mine øyne. Vi bytta vår til fordel for en Soundcraft serie2 og det var et dårligere bord på alle måter.
Vi solgte GL2200'en vår videre til et utested (Redrum) i Hammerfest og der har nok mange av gutta her på forumet vært og knotta, hehe.
Den mikser'n har i alle fall holdt lenge og gitt grobunn for mye av A&H-hatet, men med den riggen de hadde på huset der ble det jo å ta mannen og ikke ballen ved å skylde på mikseren!!
Neih, gammel Venice skremmer meg mere!!
Litt mere headroom i preampene og litt mere respons i EQ savnet jeg på 2200'en men noen drittmikser var det jo ikke i mine øyne. Vi bytta vår til fordel for en Soundcraft serie2 og det var et dårligere bord på alle måter.
Vi solgte GL2200'en vår videre til et utested (Redrum) i Hammerfest og der har nok mange av gutta her på forumet vært og knotta, hehe.
Den mikser'n har i alle fall holdt lenge og gitt grobunn for mye av A&H-hatet, men med den riggen de hadde på huset der ble det jo å ta mannen og ikke ballen ved å skylde på mikseren!!
-
- Active Member
- Kontakt:
lydonen skrev:GL2800 må nok ansees som et bra steg fram kontra gamle (gode) GL2200.
da vi(trheim lyd) hadde gl2200 gikk flere av teknikerne og siklet etter series 2.....forskjell på folk...men bruker man ordentlig PA så hører man også ting,hehe
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
Vi har da alltid hatt skikkelig PA, Nexo Alpha er klar point-source favoritt her på forumet, men som trøndere flest rangerer du vel MSL-3 høyere enn det meste, hehe.ketil nicolaysen skrev: da vi(trheim lyd) hadde gl2200 gikk flere av teknikerne og siklet etter series 2.....forskjell på folk...men bruker man ordentlig PA så hører man også ting,hehe
Nei Series2 du, hjelpe meg for et drittbord. Fikk ikke ordentlig lyd fra en CD en gang på de stereostripene den hadde, og plastic-feelingen var da høyere på den enn på GL2200??
-
- Active Member
- Kontakt:
hehelydonen skrev:Vi har da alltid hatt skikkelig PA, Nexo Alpha er klar point-source favoritt her på forumet, men som trøndere flest rangerer du vel MSL-3 høyere enn det meste, hehe.ketil nicolaysen skrev: da vi(trheim lyd) hadde gl2200 gikk flere av teknikerne og siklet etter series 2.....forskjell på folk...men bruker man ordentlig PA så hører man også ting,hehe
Nei Series2 du, hjelpe meg for et drittbord. Fikk ikke ordentlig lyd fra en CD en gang på de stereostripene den hadde, og plastic-feelingen var da høyere på den enn på GL2200??
skal kjøpe meg msl3 når jeg blir stor,hehe....vel og merke med adyton xp3 amping....noe helt annet enn crown qsc osv....men for all del nexo alpha er kjempefint m rett stakking,bestykning,amping prossesorer osv...men da holder vi alpha e langt unna ja?man er jo vant til at det er mye folk tilstede når man skrur og trenger ting som virker ikke sant,hehe
tror jeg tar my rart før gl2200 faktisk...nesten så jeg gråt da det ble kjøpt inn...jeg var en av de få i firmaet som hadde prøvd den før nemlig..(men ikke den som skulle betale)har opptil flere gode opplevelser med serie 2 vel og merke....
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
hehe, stikk over på prosoundweb og forklar gutta at MSL-3 funker best på Norske amper så skal du få høre hvor david kjøpte ølet
I USA låter nemlig alle amper likt!!
Alpha må være verdens mest lettstacka PA da? Har sett gutta fomle med KF750, MSL-3 og Turbo flood, men Alpha er jo bare 1-2-3-voila!?
Alpha e skal ikke kimses av men det er en boks som krever en del for å funke, å kombinere flere topper er vanskelig men ved å fly boksene kan man komme et stykke, og mind You, riktig amp er essensielt!! Må være en grunn til at de lager den enda og aldri har endret den??
Trheim lyd redda forresten hele helga for meg her forleden, så fri bar innvilges den første og beste fra det firmaet som krysser mitt spor!!

I USA låter nemlig alle amper likt!!
Alpha må være verdens mest lettstacka PA da? Har sett gutta fomle med KF750, MSL-3 og Turbo flood, men Alpha er jo bare 1-2-3-voila!?
Alpha e skal ikke kimses av men det er en boks som krever en del for å funke, å kombinere flere topper er vanskelig men ved å fly boksene kan man komme et stykke, og mind You, riktig amp er essensielt!! Må være en grunn til at de lager den enda og aldri har endret den??
Trheim lyd redda forresten hele helga for meg her forleden, så fri bar innvilges den første og beste fra det firmaet som krysser mitt spor!!
-
- Active Member
- Kontakt: