Det var ingen som tok utfordringen til Joachim her. Jeg kunne også tenkt meg å høre hva noen med pondus sier om passive splitter.
Har ikke peil på hvorfor krinken ikke vil splitte passivt. Kan vel ha med varierende resultater med dette, og siden de ofte henter strøm fra annen distro, kan det jo fort bli krøll.
Er klar over dette med utgangsimpedans på micer, og inngangsimpedans på preamper, men uten å ha dekning for dette, mener jeg at med de fleste moderne preamper og micer, er det ikke noe problem å splitte passivt iallefall et par ganger.
Jeg har et mobilt flerspors opptakssystem med 20 RME preamper (og 6 line-in). Der har jeg laget meg et passivt splittsystem, slik at jeg tar opp alle sporene rått og upolert, uavhengig av hva jeg gjør på mixeren. Men fortsatt splitter jeg jo ofte opp kanaler i tillegg, både en og to ganger. Da kan jeg i værste fall komme opp i tre splitter, altså driver samme mic 4 preamper. Rent intuitivt skjønner jeg at dette går utover signalets styrke, altså at jeg får tap, men gjør det noe med frekvensrespons etc??
Kom igjen da, dere guruer!!