Snuser på diverse preamper

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Thor Harald Johansen
Newbie
Innlegg: 17
Registrert: 19 okt 2005, 20:00

Snuser på diverse preamper

Legg inn av Thor Harald Johansen »

Jeg har nettopp handlet lydkort og trenger preamp + DI med 2 kanaler til overkommelig pris. Jeg har drevet og snust litt rundt og har kommet fram til at preamper kommer i 4 prissegmenter: anoreksi (500 kr), slank (1500 kr), feit (6000 kr) og diabetes (10000 kr). De kommer i tillegg i to undervarianter: klinisk (transistor) og koselig (rør).

Jeg har en ganske slank lommebok og har derfor sett mest på bokser i de to nedre segmentene. Her gjør jeg kanskje allerede et feiltak?

Jeg tok en titt på hva Behringer (elsket og forhatt) kunne tilby: Jeg leste en haug omtaler av MIC100 og MIC200, to monorørpreamper til 495 og 595 kr. Disse fikk på Harmony Central vidt blandede omtaler. Det finnes i det hele tatt like mange meninger som det gjør folk.

Jeg bestemte meg for at jeg kanskje verdsatte lite støy og gjennomsiktig lyd framfor koselig rør-hokus pokus og tok en titt på den mørke siden:

M-Audio DMP3 er en søt liten sak som enkelte later til å like. Harmony Central hadde svært lite vondt å si om dingsen. Den skal visstnok være svært støysvak og ha en svært lineær og vid frekvensrespons.

Hvis du har prøvd noen av disse preampene, eller kjenner til noen som er gode til prisen, vil jeg gjerne høre fra deg!
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Midas XL42 :D

Men den var kanskje i prissegment "diabetiker" :P

Oi, innlegg 100 ... det var da svært da
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Svar