Alkohol på jobb

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Lars Voldsdal
Newbie
Sted: 0187

Alkohol på jobb

Legg inn av Lars Voldsdal »

Hei,

Lurte på hva dere mener om et par pils i arbeidstiden? Har vært ute for mange som mener dette er greit, og synes det kunne være på sin plass med en liten diskusjon rundt dette. Selv mener jeg det det er bannlyst å konsumere alkohol mens man er på jobb, og håper det er mange med den samme oppfatningen...

Lars :?:
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Har ofte ei Cola-flaske, ikke noe annet. Er man på jobb så er man på jobb.
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Vann er fint.
Er du i ett lokale med mye folk, dårlig luft og varmt blir man fort dehydrert.
Mvh
Joachim Venberget
Kenneth Jensen
Pro Member
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Hmm.. ja som systemtekniker og representant for klubben/firmaet osv. så er det bannlyst!
Ser litt løsere på det om gjesteteknikern har tatt med seg en liten bjørnunge som han åpner på siste låt.. det er jo ganske harmløst og skjer hele tiden!
Men strengt tatt så klarer man vel å vente med å drikke til man er kommet backstage.. og/eller til scenen er rigget og jobben er ferdig!

Har med profesjonalitet å gjøre..

hadde sett merkelig ut om ekspeditøren i kassa på rimi poppa seg en pils idet hun ekspederer siste kunde og skal til å telle kassa vel.. :wink:
Espen Hammer
Pro Member
Sted: Trondheim

to forskjellige ting

Legg inn av Espen Hammer »

Om man er system teknikker, så synes jeg at man skal vente litt med pilsen. Men når man er med et band, så bruker jeg selv å ta en pils i løpet av siste halvdel av konserten.
Ingve Sand
Newbie
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ingve Sand »

Jeg synes også at alkohol bør nytes etter jobb. Drikker selv aldri på jobb, men kan ta meg en pils etter på.
En bør også huske på at alkohol under jobben kan være med på å skade hørselen.
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

Stemmer det! Vårt geniale øre har innebygget hørselvern. Små muskler som ved høye lydtrykk, demper bevegelsene til de små beina som overfører vibrasjoner fra trommehinna og inn i det indre øret. Disse musklene kan trenes opp, noe som jeg tror.... vi lydfolk har fått, men dessverre er disse musklene ikke særlig kjappe i reaksjonen, så plutselige lyder, som pistolskudd eller plutselige feedback eller skarptrommmmme(!!!) ikke blir dempet. I tillegg er disse musklene noen pingler når det gjelder alkohol. De tar kvelden etter kun et par-tre pils...

Uavhengig av det, så er jeg også tilhenger av å være avholden på jobb. Uansett om man er systek eller skrur selv. Om man tar en riggepils etterpå, når alle andre er gått hjem, er noe annet. :-)
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
Ole Marius Holden
Newbie
Sted: Hommelvik

Legg inn av Ole Marius Holden »

enkelt og greit. jobb er jobb. tror ikke mange adre yrkesgrupper tillater drikking på jobb heller 8)
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Alle de andre i lokalet har jo justert seg inn med "intravenøs equalizer" hvis man er på klubbjobb så de argumentene faller på stengrunn. When in Rome do as the romans!!
neida, men seriøst: De som har er strikt non-alkohol policy på jobb har neppe vært systek på en av festivalene i indre Finnmark enda :wink:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Det geniale er at bandet ofte får masse brus i tilegg til mye øl. Bandet drikker ofte en del øl, og hvem får all brusen som står backstage da?
Jo, en fornøyd cocacoliker av en lydmann :D
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

lydonen skrev: De som har er strikt non-alkohol policy på jobb har neppe vært systek på en av festivalene i indre Finnmark enda :wink:
Tenker du da f.eks. på den festivalen vi gjorde sammen, Thomas? Hehehe....

Hadde ikke vært noe vits å prøve å drikke engang!! Alt ble jo vannet ut til de grader jo... Moder Jord var jammen raus med blandevannet! ;-)
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Eivind Steinholm skrev:
lydonen skrev: De som har er strikt non-alkohol policy på jobb har neppe vært systek på en av festivalene i indre Finnmark enda :wink:
Tenker du da f.eks. på den festivalen vi gjorde sammen, Thomas? Hehehe....

Hadde ikke vært noe vits å prøve å drikke engang!! Alt ble jo vannet ut til de grader jo... Moder Jord var jammen raus med blandevannet! ;-)
Nei min gode venn, som du selv er inne på, vi var da vitterligen edrue hele veien hjem på den gig'en der :wink:
Neida, vi skal innover i landet fra det stedet vi var på den gangen, og til det stedet jeg var på da jeg skrev den posten.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Sted: Veitvet Oslo

Re:

Legg inn av Dag Blix »

Eivind Steinholm skrev:Stemmer det! Vårt geniale øre har innebygget hørselvern. Små muskler som ved høye lydtrykk, demper bevegelsene til de små beina som overfører vibrasjoner fra trommehinna og inn i det indre øret. Disse musklene kan trenes opp, noe som jeg tror.... vi lydfolk har fått, men dessverre er disse musklene ikke særlig kjappe i reaksjonen, så plutselige lyder, som pistolskudd eller plutselige feedback eller skarptrommmmme(!!!) ikke blir dempet. I tillegg er disse musklene noen pingler når det gjelder alkohol. De tar kvelden etter kun et par-tre pils...

Uavhengig av det, så er jeg også tilhenger av å være avholden på jobb. Uansett om man er systek eller skrur selv. Om man tar en riggepils etterpå, når alle andre er gått hjem, er noe annet. :-)

dette her er akkurat det som er problemet og jeg fatter ikke at noen teknikere tør å risikere hørsla si for å få i seg en brun, Det kan man vente med til etterpå. Jeg har sett lydteknikeren til Retroheads stå med ryggen til
bandet og drikke øl under konserten i vår... det var bad.
Vann er bra, etterpå kan man skyte heroin for min del, men ikke under konserten- det er særs uprofft.

men nok en gang, det er som ræva alle har en og den er delt ca ¨på midte....dette er min mening

Bilde

Chole's photo of the middle ear shows the ear drum (right) and attached ear bones that carry sound waves to the inner ear, including the triangular-shaped stapes bone.
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
ketil nicolaysen
Active Member
Kontakt:

Re: Alkohol på jobb

Legg inn av ketil nicolaysen »

jeg synes det er viktig å høre det samme som publikum,og liker bla ikke å stå opphøyd.siden hørsla endres i takt med alko inntaket må jeg bare henge på.heldig at folk på dde konsert stort sett er edruelig:-)
har også fått med meg at et døgn uten søvn er det samme som å ha 1 i promille eller no sånt når det gjelder bilkjøring ihvertfall...ikke sjelden å være våken et døgn i denne bransjen...så har du sovet hele natta kan du ta etpar pils ihvertfall...hmmm har vi ikke snakka om det her tidligere?
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Sted: Veitvet Oslo

Re: Alkohol på jobb

Legg inn av Dag Blix »

jo dette er min feil som har dratt det opp igjen, men jeg tenkte det var en grei påminnelse siden
det er så vanskelig å få kjøpt nye ører for tia.

jeg har trommet en del uten ørepropper så jeg burde egentlig holde kjeft...
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Svar