Spennende ny ampserie
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Spennende ny ampserie
Har dere hørt om Baby I-Tech?
Lydrommet har lagt ut litt info nå, dette ser spennende ut og prismessig er det også lovende, de antyder en "gatepris" på 7-8000 kroner for den største, som koster 1000 dollar i USA veiledende. Eks. mva vil jeg tro..
http://www.lydrommet.no/artikkel/nyhet/vis.html?id=222
Lydrommet har lagt ut litt info nå, dette ser spennende ut og prismessig er det også lovende, de antyder en "gatepris" på 7-8000 kroner for den største, som koster 1000 dollar i USA veiledende. Eks. mva vil jeg tro..
http://www.lydrommet.no/artikkel/nyhet/vis.html?id=222
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
- Jens Tore Fremmegård
- Active Member
- Sted: Oslo
- Kontakt:
jippi
Da kan jeg jo bytte ut QSC RMX 1450/4050 på innkjøpslista mi med Crown uten å måtte doble budsjettet
Blir jo faktisk langt rimeligere om den støreste modellen bare kommer til å koste 7-8 store.
Vil dere anbefale meg å bytte ut QSC RMX med Crown XTi?

Vil dere anbefale meg å bytte ut QSC RMX med Crown XTi?
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
XTi'en skal være et avkom fra XS-serien, og de ampene har jeg veldig bra erfaring med siden et av våre Alpha e rack har hatt to slike amper.
Har ikke hørt QSC RMX men disse XTi'ene er nok et godt kjøp sammenlignet med det meste i prisklassen, PC-styrt DSP med 10 presets, 4 bånds par-EQ, delay, limitering og deling i denne klassen lar seg høre og låter de som XS'ene er det ikke noe å si på lyd og effekt heller.
Har ikke hørt QSC RMX men disse XTi'ene er nok et godt kjøp sammenlignet med det meste i prisklassen, PC-styrt DSP med 10 presets, 4 bånds par-EQ, delay, limitering og deling i denne klassen lar seg høre og låter de som XS'ene er det ikke noe å si på lyd og effekt heller.
- Trond
- Pro Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
Skulle akkurat til å bestille 3 stk monitoramper, da er jo denne genial.
Kan faktisk tune monitorerne med sitt eige program på ampen, og legge inn limit.
Får og plutselig mulighet til å velge mellom å køyre aktiv eller passive monitorer i samme amp rack, uten å måtte koble prosessorer og liknande.
Genialt rett å slett.
Kan og legge opp trådløst nettverk, kaste monitor eqer og bruke ein pc til å styre eqen på ampene, kanskje litt tungvint men kan gå.
Vil nok kanskje bli meir standard i framtiden med ein laptop i FX rack. Til å styre EQ, sia smaart, digitale miksere, klang maskiner.
Kan faktisk tune monitorerne med sitt eige program på ampen, og legge inn limit.
Får og plutselig mulighet til å velge mellom å køyre aktiv eller passive monitorer i samme amp rack, uten å måtte koble prosessorer og liknande.
Genialt rett å slett.
Kan og legge opp trådløst nettverk, kaste monitor eqer og bruke ein pc til å styre eqen på ampene, kanskje litt tungvint men kan gå.
Vil nok kanskje bli meir standard i framtiden med ein laptop i FX rack. Til å styre EQ, sia smaart, digitale miksere, klang maskiner.
Trond Øyre - Øyre Lyd
Less is more
Less is more
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
- Jens Tore Fremmegård
- Active Member
- Sted: Oslo
- Kontakt:
-
- Active Member
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
-
- Pro Member Gold
Da mangler det bare at noen kommer med en usb-router som kan styres via wlan, så blir dette bra. Tenk deg muligheten til å sette alt utstyret på scena eller backstage på små plasser etter lydprøven, for å mikse hele konserten på en laptop.
Og mens vi er inne på nye produkter, har dere sett reklamen for et nytt system ifra Meyer? Det er et sinnsykt bra bilde.....http://www.meyersound.com/news/2006/melodie/
Og mens vi er inne på nye produkter, har dere sett reklamen for et nytt system ifra Meyer? Det er et sinnsykt bra bilde.....http://www.meyersound.com/news/2006/melodie/
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
Dette er jo fullt mulig å gjøre i dag med f.eks Mackie TT24, sett at du sitter og mikser monitor på den på scenen og har koblet laptop'en din opp mot den for å ha litt oversikt.Helge skrev:Da mangler det bare at noen kommer med en usb-router som kan styres via wlan, så blir dette bra. Tenk deg muligheten til å sette alt utstyret på scena eller backstage på små plasser etter lydprøven, for å mikse hele konserten på en laptop.
Jeg kan da koble meg opp med min laptop mot din med windows remote desktop og sitte i salen og mikse konserten mens du gjør monitor og sitter å titter på hva jeg driver med på "FOH".
- Trond
- Pro Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
- lydkailln
- Active Member
- Sted: steinkjer
- Kontakt:
-
- Pro Member Gold
- Bård Inge Markussen
- Newbie
- Sted: Vestre Jakobselv
- Kontakt:
Dette stemmer ikke helt lydonen. Hvis du logger deg på hans laptop via windows remote desktop overtar du laptopen hans og han får ikke brukt den selv. Han må da logge seg på den på nytt men da mister du kontakt.lydonen skrev:Dette er jo fullt mulig å gjøre i dag med f.eks Mackie TT24, sett at du sitter og mikser monitor på den på scenen og har koblet laptop'en din opp mot den for å ha litt oversikt.Helge skrev:Da mangler det bare at noen kommer med en usb-router som kan styres via wlan, så blir dette bra. Tenk deg muligheten til å sette alt utstyret på scena eller backstage på små plasser etter lydprøven, for å mikse hele konserten på en laptop.
Jeg kan da koble meg opp med min laptop mot din med windows remote desktop og sitte i salen og mikse konserten mens du gjør monitor og sitter å titter på hva jeg driver med på "FOH".
Hvis jeg forsto det slik at dere kunne jobbe på hans laptop samtidig.
http://www.linksys.com/servlet/Satellit ... torWrapper
Kanskje denne kan brukes når den kommer.[/quote]