Radian Microwedge

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Radian Microwedge

Legg inn av lydonen »

Radian Microwedge er geniforklart i USA, og jeg har funnet fem stykker rimelig til salgs, 1122 modellen med 12" coax.
Noen som har erfaringer med disse?

Eh, fant jo noe i en tidligere tråd her også, de virker interessante disse ja!
Trond, du endte opp med HK? er de OK? Send en PM om hva du ga for dem i så fall :wink:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Heisann

Jobber masse på Betong i Oslo og der har vi 8 av de microwedgene.

Var litt skeptisk i starten til monitorene , men nå når jeg har brukt de endel synes jeg at de er minst like bra som D&B max15 . Låter pent og spiller ufattelig høyt i forhold til størrelsen.

Eneste er at de ikke er like spreke i bunnen som max 15.

Men kan anbefales på det sterkeste.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Enig!
Jeg jobber til vanlig med max15 og liker disse best, men microwedgene er kule monitorer! Spiller veldig fint og har nok trøkk for de fleste.
Du kan jo høre med "cyberjens". Tror han kjenner disse ganske bra. Er en stund siden jeg har sett han her inne though...
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Frode Trondahl
Pro Member Silver

Men det beste er å blir 12 AM kassa til Clair Brothers. De monitorene er bare helt sjef.
Mvh
Frode Trondahl

Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Frodelyd skrev:Men det beste er å blir 12 AM kassa til Clair Brothers. De monitorene er bare helt sjef.
Ja brødboksene til Clair er flotte. Europakontoret har brukte til rundt 18000 eks mva.
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Cyberjens »

Allright! Endlig fleire som har fått auge og øyre opp for Radian Microwedge. Makan til monitor. Den kobler heilt fantastisk i vokalområdet så man føler man får lyden rett i ansiktet sjølv om den ikkje tapper ampene dine for hestekrefter. Dette oppleves behaglig for musikere samtidig som man reduserer problemet med høg scenelyd. I rom med vrien etterklang eller på konserter med harde krav til lav SPL så er dette suverent.

Det må selvsagt legges til at det er ein relativt liten coaxial monitor, og som vi alle veit må den måles og brukes deretter. Den kan selvsagt ikkje måles mot værstingmonitorer til utebruk.

Radian har heller ikkje verdens beste delefilter. Skal man få maksimalt ut av kassene, uten å risikere at dei blir ødelagt i tide og utide, anbefales det å kjøre aktiv deling med limiter i henhold til elementene.

-RUBEN-
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Frodelyd skrev:Men det beste er å blir 12 AM kassa til Clair Brothers. De monitorene er bare helt sjef.
Heyy Frodelyd, Stephane på PSW har prøvd en enda bedre monitor, sjekk her:
Hi
I used a lot of different monitor setup from clair12AM, UM1 to Peavey unfortunately I never used the microwedge and I will suggest that you look a the Turbosound TFM212 it's a double 12' and for almost everything I do, I will want this monitor instead of the 12AM or the UM1. It's a killer wedge, not power hungry and the vocal is simply amazing

TFM212 hæææ???? God bedring!!
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold

Legg inn av Helge A. Bentsen »

lydonen skrev:
Hi
I used a lot of different monitor setup from clair12AM, UM1 to Peavey unfortunately I never used the microwedge and I will suggest that you look a the Turbosound TFM212 it's a double 12' and for almost everything I do, I will want this monitor instead of the 12AM or the UM1. It's a killer wedge, not power hungry and the vocal is simply amazing

TFM212 var det vi brukte på Soria her før jul, funka jo på et vis. Har brukt masse TFM212 og får det til å funke, men det fins bedre ting her i verden ifølge mine ører.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Ja ikke sant vi brukte TFM212 og fikk det til å funke på et vis, men hadde vi hatt SM12 eller AM12 eller noe sånt , eller T12 for den saks skyld ville det bare funka som en kule, uten å krisemaksimere med eq å slite og streve.
Flere fornuftige riderskrivere har disse på FY-lista, vel og merke dersom man trenger akustisk, luftig og transparent monioring, da er 212 krise.
For rockeband går det jo fint.
Frode Trondahl
Pro Member Silver

lydonen skrev:
Hi

Helt enig, det er da ikke mye guff i de kassene og kan ikke si at vokal lyden er det beste jeg har hørt.

TFM 212 er en pingle kasse.
Mvh
Frode Trondahl

Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

Både microwedge og 212 låter forsåvidt fint, men kun opp til et visst volum. 212 krever jo en solid dose med EQ, som Turbosound produkter flest. Men begge kollapser jo totalt om man presser de mer enn det de er laget for.
Har forsøkt å gjøre både CC Cowboys og Ane Brun på begge boksene. CC var helt katastrofe. Hr. Grønneberg (CC) er av den oppfattning at monitoring også skal fungere som hårføner... 212 og rikelig med basstromme var vel ikke den beste kombinasjonen. Men til og med Ane synes at microwedge var litt puslete.

Når det kommer til passiv monitoring er det vel strengt tatt bare PS-15 og d&b MAX 15 (med d&b amping) som holder helt, volum og lydmessig. Men her er det jo prosessorkontroll inne i bildet og ikke akuratt budsjett modeller. Det finnes dessverre ingen snarveier.
Kyrre S. Fledsberg
Frode Trondahl
Pro Member Silver

Har hatt metalband på Betong i Oslo som har bedt om mindre i monitor fordi mircowedgen spiller sykt høyt.

Kan ikke forstå hvorfor du ikke får det høyt nok på ei dame som Ane???

Synes de kassene spiller helt sykt høyt, jeg bruker også mye D&B max. Og synes ikke det er så mye som skiller de.

Eneste er at det er litt mer trøkk i bunnen på Maxene.

Men med 4 L acustic SB218 i PAen på Betong.
Så har jeg vanligvis ikke bruk for mye bunn i monitorene. Da mye sub finner veien til scena selv.
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

Hei Frode. Jeg var vel litt upresis. Det er ikke det at jeg mener microwedgene ikke er i stand til å gi et høyt lydtrykk. Det jeg reagerer på er hvordan de endrer karakter når de blir presset. Enkelte vokalister merker dette og er i stand til å beskrive problemet. Dette er jo også lettere å merke på egen vokal i en miks som svært åpen og ikke inneholder et maskerende teppe av fuzzgitar.
Og - Hvis metalbandet ville ha mindre av noe i monitor var vel det fordi DU hadde gitt dem for mye, ikke legg skylda på den stakkars microwedgen... :)
Kyrre S. Fledsberg
Frode Trondahl
Pro Member Silver

Nei legger ikke skylda på microwedgen på det punktet. Ville bare si at jeg synes de spiller ufattelig høyt i forhold til størrelsen. har ikke merket den endringen du snakker om. Men nåå står jeg oftest på FOH og da hører man ikke alltid monitorene :-)
Mvh
Frode Trondahl

Krisgitar
Active Member
Sted: Grimstad Rock City

Legg inn av Krisgitar »

Cyberjens skrev:...tapper ampene dine for hestekrefter...
Haha, man er kul hvis ampene oppgis i HK/NM, ikke i watt/ohm :)
Svar