Advarsel! IKKE LEI UT DISSE!!!

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

tomarius
Newbie

Advarsel! IKKE LEI UT DISSE!!!

Legg inn av tomarius »

Hei alle utleie firmaer i Grenland!

Har en liten advarsel å komme med, svartelist følgenden:

DIGILAB i skien/porsgrunn!

Dette er en "gruppe" som arrangerer dataparty`s. Ikke lei ut noen som helst til disse. Ikke får du tilbake alt utstyret ditt, og ikke får du pengene dine.

Jeg leide ut tråløst og InterCom til gjengen i god tro. Dette var for 1 1/2 år siden.
1. Utstyret ble levert forsent.
2. 3 intercomèr var mistet.
3. Nekter å betale.

Jeg hadde kontakt med andre i crewet og ikke "TheBigBoss", til disse fortalte jeg at leieprisen gjalt pr. dag. Ifølge "TheBigBoss" for Digilab betyr (sitat)prisen du gir på leie av utstyr i "Datapary verden" er leiepris for hele perioden!!!! :twisted:

Sist jeg prata med de fikk jeg tilbud om å få betalt for enten de tapte radioene eller det tråløse :?:

Nå er dere advart folkens :!: [/b]
Tom M.
Kick Lyd & Lys
Aleksander Stensen
Active Member
Sted: Oslo/Trheim

Legg inn av Aleksander Stensen »

Hmm...frustrerende.

Har du kontrakt med de da? Sjekket muligheten til å få lindorf eller andre inkassobyråer til å ta seg av saken?
sarath
Active Member
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av sarath »

tungvint da. jeg hadde tatt meg en tur å dasket dem rundt.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

sarath skrev:tungvint da. jeg hadde tatt meg en tur å dasket dem rundt.
E du trønder?

Lætt å dønk datanørdan ja 'sjø :D
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Send faktura via inkassobyrået Lindorff de får så og si alltid tak i pengene.

Ev.t kan du jo bruke Espen Lie, han har jo også rykte på seg for å være effektiv når det gjelder penge innkrevning :lol: :lol: :lol: :lol:
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Hater å være en surmaget fart ála Woompf men for å si det som det er tar ikke Lindorff slike saker uten videre, bare å si for motpart at " dette vedkjenner vi oss ikke" så backer Lindorff ut.

Nei Svarteliste og internjustis funker langt bedre!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Bjørn A. Larsen
Active Member
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Eller å kreve betaling up front for kunder som ikke har et allerede etablert forhold med utleier... Kan virke litt kjipt for kunden den første gangen, men heller det enn å sitte i samme situasjon som Tom gjør nå...

Ellers så kan jeg anbefale Vest Inkasso, de får virkelig ting unnagjort... Ikke så ille prismessig heller (1700 +mva pr/år, 20 kr pr faktura og ALL oppfølging dersom du bruker dem til å fakturere i tillegg).

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
tomarius
Newbie

Jeg kjenner en som...

Legg inn av tomarius »

Har en kompis som kjenner en som kjenner en som kjenner Espen Lie da... så vurdere sterkt den koblinga der... ER ikke snakk om så jævlig mange kronene heller 5-6 lapper, men likevel surt uansett.

Gir de en sjangs til, sender ny faktura uten 1 1/2 års purre gebyr, blir dette ikke betalt kontakter jeg inkasso...

Problemet er at avtalen er muntlig, men jeg har to vitner fra dette såkalte "crewet" hans, så det burde egt. holde. Muntlig avtale er jo tross alt like bindene... Angrer no grønn jævlig på at jeg ikke tokk turen innom når utstyret ble hentet hos oss, slik at kontrakt ble underskrevet...
Tom M.
Kick Lyd & Lys
Brukeravatar
Petter E. Fosse
Active Member
Sted: Moss
Kontakt:

Legg inn av Petter E. Fosse »

Vi med gode kontakter i gansterverden vet at Espen Lie bor i Florida og ikke tar slike jobber lenger, men driver leiesoldatvirksomhet.
sarath
Active Member
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av sarath »

ja æ e trønder.
Aleksander Stensen
Active Member
Sted: Oslo/Trheim

Legg inn av Aleksander Stensen »

Vold lager stort sett bare mere bråk...
Banking, torpedo og tull er for narkodealere, tullinger, spritsmuglere og andre som ikke kan ha noe med politiet å gjøre. Man risikerer liv og helse da det blir fort til at motparten bare hevner seg, og man ender opp med å lage masse bråk og styr uten å se noe som helst av pengene sine.

Drar du og banker ham opp, eller får noen andre til å gjøre det, er det fort gjort at han ringer purken, om han da ikke driver med noe spesielt lyssky virksomhet i tillegg til datanerding. Da får du en bot som er mange ganger så høy som det han skylder deg, skittent rulleblad og tvilsomt rykte.

Får du lindorf til å ta seg av saken eller rett og slett anmelder, får han i det minste betalingsanmerkelse og masse økonomisk trøbbel.

Mvh Aleksander
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

torpedo forslaget var jo spøk da :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Balltre er en fin bil!
Mvh
Joachim Venberget
DaOoPs

Tanke.... Ide...

Legg inn av DaOoPs »

Kanskje det hadde vært en kul ting å legge inn en svarteliste på dette forumet om hvem man IKKE må leie ut til, slikt at disse får svi litt. Kan ikke Moderator lage en slik liste der som kalenderen ligger ??
Det er nok at en person går i fella. Om det er 1000kr det gjelder eller 100.000kr har ingenting å si i denne lista..
Bjørn A. Larsen
Active Member
Sted: Oslo

Re: Tanke.... Ide...

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

DaOoPs skrev:Kanskje det hadde vært en kul ting å legge inn en svarteliste på dette forumet om hvem man IKKE må leie ut til, slikt at disse får svi litt. Kan ikke Moderator lage en slik liste der som kalenderen ligger ??
Det er nok at en person går i fella. Om det er 1000kr det gjelder eller 100.000kr har ingenting å si i denne lista..
Absolutt noe å tenke på, men vi bør også kreve at det blir gitt en god begrunnelse for at personen(e) havner på denne lista. Det er alt for lett å svarteliste noen når man ikke trenger å gi en god gunn...
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Svar