Line-array
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Active Member
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
Line-array
I Norge er det ikke mange som sitter på noen store mengder av Line array, med unntak av Avab Cac.
Vi vurderer derfor sterkt å ta inn en ganske stor Line-array, som kommer til å brukes både til demo og utleie.
Selv driver vi ikke primært med utleie til konserter, og sitter derfor ikke på store nok miksere m.m. Tanken var derfor å kunne tilby Line-array til alle de utleiefirmaene i norge som ikke ser noen vits i å sitte på slikt utstyr selv.
Det er flere store arrangementer i Norge der de ser seg nødt til å velge en av landets største leverandører, siden det bare er de som kan levere nok høyttalerflate. Men bortsett fra høyttalerflaten, så er det mange firmaer som hadde hatt plenty med nok utstyr.
Hva sier dere "der ute" ? Er det noen interesse for en slik ordning ?
Prisene vil selvfølgelig være gunstige, og alt kan leveres ferdig rigget dersom det er ønskelig.
Hadde vært fint med noen tilbakemeldinger, slik at vi eventuelt kan bestemme hvor mye vi skal ta inn...
Vi vurderer derfor sterkt å ta inn en ganske stor Line-array, som kommer til å brukes både til demo og utleie.
Selv driver vi ikke primært med utleie til konserter, og sitter derfor ikke på store nok miksere m.m. Tanken var derfor å kunne tilby Line-array til alle de utleiefirmaene i norge som ikke ser noen vits i å sitte på slikt utstyr selv.
Det er flere store arrangementer i Norge der de ser seg nødt til å velge en av landets største leverandører, siden det bare er de som kan levere nok høyttalerflate. Men bortsett fra høyttalerflaten, så er det mange firmaer som hadde hatt plenty med nok utstyr.
Prisene vil selvfølgelig være gunstige, og alt kan leveres ferdig rigget dersom det er ønskelig.
Hadde vært fint med noen tilbakemeldinger, slik at vi eventuelt kan bestemme hvor mye vi skal ta inn...
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
LTI AS
Kristiansand
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
Re: Line-array
en ide og informere o m hvilket system du snakker om her???Tor Dehli skrev:I Norge er det ikke mange som sitter på noen store mengder av Line array, med unntak av Avab Cac.
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
-
- Pro Member Silver
- Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.
- Joachim
- Pro Member Gold
-
- Pro Member Silver
sjekk ut : http://www.f-x.no det er heimesiden til tor.
-
- Active Member
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
Det stemmer at det dreier seg om Outlines Butterfly-system.
Dersom dere har sett nexo sitt Geo-T, så er det nesten identisk.
Så like er de at advokatene har fått mye å jobbe med, da Outline har patentert designet. HK sitt Cohedra ligner også litt designmessig, men er mye svakere.
Hvor mye man vil kunne dekke avhenger jo av hvilket lydtrykk man vil ha. Jeg tipper at 20-60.000 personer er realistisk.
Noe mer bør jeg vel ikke skrive før det blir betraktet som reklame.
Jeg har laget et lite skriv der jeg forklarer systemet. Dette kan jeg sende ut til de som måtte være interessert. Send meg en privat melding, og jeg sender ut informasjonen.
Dersom dere har sett nexo sitt Geo-T, så er det nesten identisk.
Så like er de at advokatene har fått mye å jobbe med, da Outline har patentert designet. HK sitt Cohedra ligner også litt designmessig, men er mye svakere.
Hvor mye man vil kunne dekke avhenger jo av hvilket lydtrykk man vil ha. Jeg tipper at 20-60.000 personer er realistisk.
Noe mer bør jeg vel ikke skrive før det blir betraktet som reklame.
Jeg har laget et lite skriv der jeg forklarer systemet. Dette kan jeg sende ut til de som måtte være interessert. Send meg en privat melding, og jeg sender ut informasjonen.
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
LTI AS
Kristiansand
- Joachim
- Pro Member Gold
-
- Newbie
- Sted: Toten
- Kontakt:
Hallo!
Å bruke NEXO GEO T som refferanse på hva Outline Butterfly er,
vil vel jeg betrakte som litt feil!
Likhet: Begge har 4x8" + begge ser ganske like ut!
De deler vel litt av de samme konseptene, men jeg ville vel tro at enhver som vurderer en så stor rigg, ser forskjellen!
Ville vel tro at om man skulle kjøpe stor nok rigg til å dekke 20-60.000
mennesker, så bør man vel refferer til sitt eget system, å ikke bruke konkurenten som referanse!
PS! Kjøper dere inn så mye burker, så blir det jo en spennende rigg å lytt på!
Hvor mange topper? 48stk???
60.000 mennesker er mange!
Lykke til og stå på!
Asle I Skårslette
FotoPhono AS, GJØVIK
Å bruke NEXO GEO T som refferanse på hva Outline Butterfly er,
vil vel jeg betrakte som litt feil!
Likhet: Begge har 4x8" + begge ser ganske like ut!
De deler vel litt av de samme konseptene, men jeg ville vel tro at enhver som vurderer en så stor rigg, ser forskjellen!
Ville vel tro at om man skulle kjøpe stor nok rigg til å dekke 20-60.000
mennesker, så bør man vel refferer til sitt eget system, å ikke bruke konkurenten som referanse!
PS! Kjøper dere inn så mye burker, så blir det jo en spennende rigg å lytt på!
Hvor mange topper? 48stk???
60.000 mennesker er mange!
Lykke til og stå på!
Asle I Skårslette
FotoPhono AS, GJØVIK
AsleIS
-
- Active Member
- Sted: Tønsberg
Tro meg. Outline er råbra.Joachim skrev:fant dette på sidene:
Den skal også tåle en peak-effekt på 4 ganger så mye. Dette utgjør 6 dB, og det er denne forskjellen som er mellom kontinuerlig lydtrykk og max lydtrykk.
må si jeg er imponert...
Ikke akurat den største riggen jeg har brukt (4 dobble 18" suber og 2 topper. Toppsub og Doppia for kjennere) MYE trøkk i forhold til lemping og det låter kanonbra.
Tom Erik Stokness
- Joachim
- Pro Member Gold
jeg sikter mer til det regnestykket der jeg da, hvis de tåler en peak på 4 ganger så mye og det blir 6 db da lurer jeg litt...bose skrev:Tro meg. Outline er råbra.Joachim skrev:fant dette på sidene:
Den skal også tåle en peak-effekt på 4 ganger så mye. Dette utgjør 6 dB, og det er denne forskjellen som er mellom kontinuerlig lydtrykk og max lydtrykk.
må si jeg er imponert...
Ikke akurat den største riggen jeg har brukt (4 dobble 18" suber og 2 topper. Toppsub og Doppia for kjennere) MYE trøkk i forhold til lemping og det låter kanonbra.
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
-
- Pro Member Silver
-
- Pro Member