Mc Cauley

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

toraabe

Mc Cauley

Legg inn av toraabe »

Er det noen som har erfaring med dette merket ?

http://www.mccauleysound.com/

Torbjørn
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Sted: Oslo

Re: Mc Cauley

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Ja! Både posive og negative erfaringer:

Positivt: MLA3 toppen. Låter bra og spiller høyt. Minner litt om EAW.
Negativt: MLine. Ikke noe å skrive hjem om... Subbene er heller ikke mye å skryte av. Ikke kraftige, og går ikke dypt.

Vi slo det fra oss pga ridervennlighet og muligheter for innleie. Kjøpte Meyer isteden, og har ikke angret! :wink:
PM, tlf +47 951 00 515
toraabe

Legg inn av toraabe »

Oki

er mange som bruker de så det kommer vel helt an på hva det skal brukes til.

Hva med http://www.pse-audio.com
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member

Er det mange som bruker det? Ingen store firmaer i Skandianvia ihvertfall. Det ble vel brukt stort under åpningen av OL i Athen var det vel?

Det var ikke overbevisende det jeg ble presentert. Tilstede var bl.a hovedteknikeren deres som brukte god tid med Lake´n sin. Jeg ville heller valgt Nexo, D&B, Meyer, EAW, JBL fremfor McCauley. 8)

Men lyd er subjektivt!
PM, tlf +47 951 00 515
toraabe

Legg inn av toraabe »

Lyd er i høyeste grad subjektivt og jeg er personlig ikke så glad i Meyer siden jeg aldri har opplevd den store opplevelsen med Meyer. Men det er nå min mening. Synes derimot at endel av de nyere Linearrayene fra JBL, Nexo, Martin og Renkus er av god kvalitet.
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member

Hvilke Meyer systemer har du brukt? Hva slags musikk jobber du med? Vi kjøpte M´elodie her om dagen, og det er det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. Jeg har gjort systemteknikk på Meyer de siste tre årene, og har aldri hatt en tekniker som har sagt noe annet enn posisive ting.
PM, tlf +47 951 00 515
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Pål Michael Bratås skrev:Hvilke Meyer systemer har du brukt? Hva slags musikk jobber du med? Vi kjøpte M´elodie her om dagen, og det er det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. Jeg har gjort systemteknikk på Meyer de siste tre årene, og har aldri hatt en tekniker som har sagt noe annet enn posisive ting.
Hehe å mene noe annet blir vel høyst subjektivt ja.
Mvh
Joachim Venberget
Kjartan Meinseth
Active Member
Kontakt:

Legg inn av Kjartan Meinseth »

Og dette er ikke subjektivt.....
Kjartan Meinseth
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Kjartan Meinseth skrev:

Og dette er ikke subjektivt.....
Enig, ærlig talt! Det finnes en håndfull produsenter som lager høyttalere av en så udiskutabel kvalitet at man ikke kan ha en subjektiv oppfattelse av produktet, det må i så fall gå på måten det ble brukt på. Og Meyersound hører definitivt inn under disse.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member

Godt sagt Thomas!
PM, tlf +47 951 00 515
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Nå traff dere akkurat rett på kjerneproblemet her i verden, lyd er subjektivt. Finnes det noen objektive verdier for "god lyd"? Det går fint ann å ha en subjektiv vurdering av egenlyden i forskjellige høyttalersystemer, på samme måte som man har subjektive vurderinger om hodetelefoner, mikrofoner, miksere osv.

Jeg kaller det smak & behag, og det er vanskelig å diskutere.
toraabe

Legg inn av toraabe »

Helge A. Bentsen skrev:Nå traff dere akkurat rett på kjerneproblemet her i verden, lyd er subjektivt. Finnes det noen objektive verdier for "god lyd"? Det går fint ann å ha en subjektiv vurdering av egenlyden i forskjellige høyttalersystemer, på samme måte som man har subjektive vurderinger om hodetelefoner, mikrofoner, miksere osv.

Nettopp
personlig har jeg alltid de beste konsertopplevelsene med Nexo Alpha eller D&B c4 /c7 serien
Dissse anleggene synes jeg gir den mest homogene lyden slik ørene mine funger..
Det er nå min mening ;)
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

toraabe skrev:
Helge A. Bentsen skrev:Nå traff dere akkurat rett på kjerneproblemet her i verden, lyd er subjektivt. Finnes det noen objektive verdier for "god lyd"? Det går fint ann å ha en subjektiv vurdering av egenlyden i forskjellige høyttalersystemer, på samme måte som man har subjektive vurderinger om hodetelefoner, mikrofoner, miksere osv.

Nettopp
personlig har jeg alltid de beste konsertopplevelsene med Nexo Alpha eller D&B c4 /c7 serien
Dissse anleggene synes jeg gir den mest homogene lyden slik ørene mine funger..
Det er nå min mening ;)
Greit nok dette, men du skriver tidligere at du synes diverse line-arrayer fra nexo, jbl, renkuz er av god kvalitet, mens du mellom linjene sier at Meyersound ikke (i dine ører) er i klasse med disse.. Jeg tror flere her i forumet ville likt å høre hvilke referanser du har for dette, dvs hvilke Meyerbokser som ikke kan måle seg med de merkene du nevner, og også om du skrur selv på disse eller bare har lyttet på konserter.

Jeg har selv ingen Meyerbokser og er ingen stor fan av en del av de eldre systemene, men de de lager nå for tiden er jo fullstendig Rolls-royce..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

lydonen skrev:[
Jeg har selv ingen Meyerbokser og er ingen stor fan av en del av de eldre systemene, men de de lager nå for tiden er jo fullstendig Rolls-royce..
Hva hadde du og sammenligne med på den tida de Meyerboksene var gamle da?

Det er litt latterlig at man skal være så subjektiv i lydbransjen. En ting er å være lojal.
Ta en lastebilsjåfør som har kjørt Volvo i alle år som mister jobben, får ny jobb og må kjøre Scania hva ha synes.
Begge er likeforbanna bra og gjør akkurat samme jobben.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

Eh.. på den tida de gamle Meyerboksene var nye og på moten mente jeg selvfølgelig!!
Mvh
Joachim Venberget
Svar