EAW UX8800
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Pro Member Gold
EAW UX8800
Satte opp en 850-rigg i Alta for norgesnettet denne uka, riggen besto av 4xkf850zF, 4xsb850, 5xLab FP7000 og en UX8800.
Jeg kjenner 850 ifra før men ble meget imponert over hvor bra denne riggen låt, og mener at det skyldes den nye UX-prosessoren til EAW. Anbefaler samtlige som har EAW til å teste den ut på riggen sin. Nye Eaw-pilot var en lek å bruke, installerte pogramvaren på pc'en, kobla meg til prosessoren og programmerte ferdig på 10 minutter.
Jeg kjenner 850 ifra før men ble meget imponert over hvor bra denne riggen låt, og mener at det skyldes den nye UX-prosessoren til EAW. Anbefaler samtlige som har EAW til å teste den ut på riggen sin. Nye Eaw-pilot var en lek å bruke, installerte pogramvaren på pc'en, kobla meg til prosessoren og programmerte ferdig på 10 minutter.
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
Re: EAW UX8800
Høres lovende ut.
På tide de kom opp med noe bedre enn den forrige saken.
Men: Du må fremdeles programmere? De har ikke klart å lage ferdig presets til systemene sine? Låste sådan så ola knotkuk dunk ikke får så mye og bry seg med? Skjønner ikke hvorfor EAW må henge etter der når snart alle andre opererer med låste presets.
850 Rocker
På tide de kom opp med noe bedre enn den forrige saken.
Men: Du må fremdeles programmere? De har ikke klart å lage ferdig presets til systemene sine? Låste sådan så ola knotkuk dunk ikke får så mye og bry seg med? Skjønner ikke hvorfor EAW må henge etter der når snart alle andre opererer med låste presets.
850 Rocker

Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
-
- Pro Member Gold
Programeringa er enkel. Det ligger inne ferdige blackbox-settings for alle kassene, du bare loader settingen for de høyttalerne du har, legger inn voltage gain og max voltage på ampene, så er du ferdig. eq, gain, delay og limiter setter prosessoren selv.
- Joachim
- Pro Member Gold
Fantastisk. Tar en skål for EAW her!Helge A. Bentsen skrev:Programeringa er enkel. Det ligger inne ferdige blackbox-settings for alle kassene, du bare loader settingen for de høyttalerne du har, legger inn voltage gain og max voltage på ampene, så er du ferdig. eq, gain, delay og limiter setter prosessoren selv.
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Tydelig at riggen funker:
http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/a ... 934717.ece
http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/a ... 934717.ece
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
-
- Pro Member Gold
Etter at jeg og Børre fikk bygd om det meste sånn som vi ville ha det, så ble det ikke så verst
Det gjenstår å fly toppene og vi må muligens opp med en delaysone, men det tar vi om et par uker når ting begynner å falle på plass.

- Joachim
- Pro Member Gold
Stilig, pleier og funke når gutta er på jobb
Brukes Ethernet til noe annet enn styring? Det er ikke snakk om noe distribusjon eller noe? F.eks sende L+R audio til flere bokser? Så det var noe med smaart..

Brukes Ethernet til noe annet enn styring? Det er ikke snakk om noe distribusjon eller noe? F.eks sende L+R audio til flere bokser? Så det var noe med smaart..
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
-
- Pro Member Gold
Joachim skrev:Stilig, pleier og funke når gutta er på jobb![]()
Ikke sikker, har faktisk ikke lært meg noe mere enn å innstallere boksen.
- kleistad
- Active Member
- Sted: Alta
vi har allerede hatt det meste av sjangre på scenen å riggen låter kuler og krutt! all honnør til Helge og børre! 

Kristoffer Leistad
-
- Pro Member Gold
Helge A. Bentsen skrev:Joachim skrev:Stilig, pleier og funke når gutta er på jobb![]()
Ikke sikker, har faktisk ikke lært meg noe mere enn å innstallere boksen.
Audio over ethernet er en opsjon ja. Lese manualen pleier å hjelpe