OMNITRONIC

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Havard74
Newbie
Sted: Tromsø

OMNITRONIC

Legg inn av Havard74 »

Er det noen som har prøvd sub'ene til omnitronic, f.eks. BX2550?
Halvor Kongerud
Active Member

Legg inn av Halvor Kongerud »

Hei.

Vel en dobbel 15" subb som veier ca 36 kg og koster 2990,- i norge og 1250,- i danmark ville nok ikke jeg tatt i en gang.
Til gutterommet som komf gave kan vel kanskje funke, men har ikke noe i PA verden å gjøre.
Kun min mening, og jeg har ikke hørt/sett den.

Halvor
Aleksander Stensen
Active Member
Sted: Oslo/Trheim

Legg inn av Aleksander Stensen »

Mener å ha brukt en sånn aktiv en gang. Lyden ligner på den man får fra sånne "subber" i pchøyttaler- pakker til 1200 spenn. Flotte greier :wink:
Øyvind
Active Member
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Øyvind »

Hei!
Jeg har ikke brukt den angitte suben, men menigheten jeg er med i kjøpte for en liten stund siden inn to stk aktive Omnitronicmonitorer. Diskanten har vel hoppet av på begge både en og to ganger. :? Den ene har holdt seg stabil nå en stund. Den andre har jeg gitt opp. Utover det har jeg har vært borti høytalere i samme prisklassen som låter langt bedre. Jeg ville derfor sjekket ut blant annet Wharfedahle (selges blant annet hos ljudia), hvis du skal ligge i de prisklassene. :)
Sist redigert av Øyvind den 06 feb 2011, 21:02, redigert 1 gang totalt.
Mvh Øyvind Bjørge
Tom Erik Stokness
Pro Member
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

JBL JRX, JBL JRX , JBL JXR....!

glemte jeg å si JBL JXR......?
Kaj G Dahl
Active Member
Sted: Hammerfest

Har prøvd!!

Legg inn av Kaj G Dahl »

Siden jeg åpenbart er en av de få som faktisk har prøvd BX-subbene... (klubbscenen på midnattsrocken 2005) så skal jeg si noen ord om dem...
aller først, det er ikke subber. det er mere.... hva skal man si... noe som grøter til lo-mid. de spilte stygt, klippet for ingenting, og har ingenting i en pa å gjøre. men på annen side; hva får man for pengene?

omnitronic produserer billig-greier, men PAS-serien (har bla 2x18 subber til ok pris og ok kvalitet, og ikke minst pas 212 - kurante topper til mindre billig-pa) er nok den eneste med passe ok kvalitet. hadde nok deres pas serie lenge før andre billig-greier som behringer (help me god), phonic (lager sikkert fin røyk når de brenner), wharfedale (virket 2 sec før innebygd delefiler gikk i oppløsning pga vibrasjonene inne i kassa...lol).

har blodkjørt omnitronic pas 212 og 215 (ca 2500 pr stk...) både som topper (3 pr side) og som minitorer. Tåler en støyt, spiller høyt og ikke så altfor stygt, litt eq-ratting så klarer man seg greit i mindre sammenhenger. og atter en gang, prisen. man får ikke mer enn man betaler for.

kan jo også unnlate å nevne navn på avab-teknikeren som sa følgende om pas 215 ("nexo ps 15 låter alltid som en kule...." mens han ratta eq på monitoringa..., ble noget paff da jeg opplyste det var omnitronic til 1/10 av nexo-prisen..). at de fysisk er nærmest tro kopi av ps15 er vel ingen ulempe heller :D
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Tom Erik Stokness skrev:JBL JRX, JBL JRX , JBL JXR....!

glemte jeg å si JBL JXR......?
Som heg skulle sagt det selv :D
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Svar