Meyersound M1D
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Newbie
Meyersound M1D
Hei
Noen som har erfaring med M1D? Er dette noe å satse på i utleie eller blir det for lite ?
Noen som har erfaring med M1D? Er dette noe å satse på i utleie eller blir det for lite ?
MVH
Øystein Salvesen
Øystein Salvesen
-
- Newbie
- Sted: Sandvika
- Kontakt:
M1d
Vi har en M1d-rigg supplert med litt frontfill, USW-subb og tjafs. Men dette er jo en fast installasjon og satt opp og tunet deretter.
Dette låter helt fantastisk og for vårt bruk holder det i 99.9% av tilfellene. Vi har 502 seter.
Men personlig ville jeg nok gått opp ett hakk hvis riggen er tenkt for utleie, spørs litt på hvilket marked du har tenkt å sikte deg inn på.
Hadde det eksistert noen mellomting mellom M1d og M2d den gangen vi innstallerte for 3,5 år siden, hadde jeg nok gått opp et hakk selv også...
Dette låter helt fantastisk og for vårt bruk holder det i 99.9% av tilfellene. Vi har 502 seter.
Men personlig ville jeg nok gått opp ett hakk hvis riggen er tenkt for utleie, spørs litt på hvilket marked du har tenkt å sikte deg inn på.
Hadde det eksistert noen mellomting mellom M1d og M2d den gangen vi innstallerte for 3,5 år siden, hadde jeg nok gått opp et hakk selv også...
Vegar Engebretsen
-
- Active Member
- Sted: Trondheim
-
- Active Member
- Sted: Arendal
Vet at Arendal kulturhus har en M1D-rigg i den store salen, supplert av noe frontfill og PSW-2 subber i tillegg til M1D-subbene. Har aldri brukt dette systemet selv, og hørt lite av de, har bare vært på Stand-Up o.l. der, men du kan jo sende en mail til Dag Tynes, som er teknisk sjef der.... For å høre hvordan de har gjort det, men det er klart at i.o.m. at det er installasjon har man litt mer muligheter til å tune det etter rommet, noe man vanligvis ikke har tid til "i felten" i samme grad.
btw: Salen det er snakk om har 712 seter, og nedre del av amfiet kan skyves inn under øvre, slik at man kan få plass til ca 1250 på ståkonsert.
Resten kan dere se på siden jeg fant det på
:
Arendal Kulturhus
btw: Salen det er snakk om har 712 seter, og nedre del av amfiet kan skyves inn under øvre, slik at man kan få plass til ca 1250 på ståkonsert.
Resten kan dere se på siden jeg fant det på

Arendal Kulturhus
Hvem har spist jacken??!?!
-
- Active Member
- Kontakt:
m1d er fint til kulturhus,men vil nok være litt liten vis du skal tute på litt...synes m2d også blir litt for slapp til store utejobber(inne også forsåvidt)...mica høres ut som en bra ting,men vesentlig dyrere også da..tenkte på å kjøpe en m1d rigg ifjor,men det ville kun blitt til kulturhusbruk i såfall..
-
- Pro Member
- Sted: Nøtterøy
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
- TorjeG
- Active Member
- Sted: Tromsø
- Kontakt:
- Joachim
- Pro Member Gold