Hvile aktive subber har dere god erfaring med?
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Active Member
Hvile aktive subber har dere god erfaring med?
jeg lurer på hvilke aktive subber dere har god erfaring med?
-
- Pro Member
- Sted: Trondheim
tja
litt forskjellig. men har fått hørt veldig mye fint om EV Plasma.
-
- Active Member
- Sted: Trondheim
-
- Active Member
- John H. Guttorm
- Active Member
-
- Active Member
- Sted: Hammerfest
DPAC AS2 er gode aktive subber, primært for større systemer (egner seg best i litt større lokaler, kan bli noe massive på små klubber). Kassene har 2 x 18", spiller rent, pent og høyt. Kraftig ampet (1300 w pr element), så hverken amp eller element kneler selv ved rimelig kraftig nivå. Prismessig ikke så verst heller. Ser at npac.no har to brukte til salgs...
-
- Active Member
- Sted: Oslo/Trheim
JBL Mpro og de der Mackieboksene!
Middels bra lyd, sånn passe trykk for å være en 18" i bassrefleks/bandpass. Men du verden så fleksible og lett å flytte rundt og rigge opp og ned. Man greier nesten å ta med seg en i hver hånd.
Ellers, om man har masse penger, jobbene, bærehjelper og peiling på å bruke de, så er jo det meste med Meyer og Turbo merket en fryd å jobbe med:)
Middels bra lyd, sånn passe trykk for å være en 18" i bassrefleks/bandpass. Men du verden så fleksible og lett å flytte rundt og rigge opp og ned. Man greier nesten å ta med seg en i hver hånd.
Ellers, om man har masse penger, jobbene, bærehjelper og peiling på å bruke de, så er jo det meste med Meyer og Turbo merket en fryd å jobbe med:)
-
- Pro Member Gold
TQ-425SP er en killer, dp-modellene er en gedigen skuffelse, kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Skal det være TQ, må det være SP-modeller.Halvor Kongerud skrev:Hei.
Kommer jo veldig ann på pris og bruk samt krav til spl/størrelse.
Min favoritt akkurat nå er Turbosound sin TQ-425DP som er en dobbel 15" som er liten i størrelse men spiller kraftigere enn mange dobble 18(peak på hele 138db).
Halvor
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Vi testet litt forskjellig ved en anledning i sommer, og hadde stacket opp fire Turbo TQ425P (gamle typen) oppå hverandre på hver side, og ved siden av to stk SoundProjects SP415 (disse er trippel 15")
Selv om Turbosubbene hadde mest cm3 med papp og gode data på papiret falt de helt igjennom sammenlignet med SP415 i den settingen. Og Soundprojects oppgir 135dB peak output.
Tror ikke på at TQ425 kan yppe seg mot spesielt mange 2x18" bokser Halvor, jeg har selv Nexo S2 og opp mot disse blir turboboksene smågutter.
Turbosubbene er først og fremst altfor dyre, en TQ425 koster jo like mye som en SP415!!
Selv om Turbosubbene hadde mest cm3 med papp og gode data på papiret falt de helt igjennom sammenlignet med SP415 i den settingen. Og Soundprojects oppgir 135dB peak output.
Tror ikke på at TQ425 kan yppe seg mot spesielt mange 2x18" bokser Halvor, jeg har selv Nexo S2 og opp mot disse blir turboboksene smågutter.
Turbosubbene er først og fremst altfor dyre, en TQ425 koster jo like mye som en SP415!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
- Pål Michael Bratås
- Active Member
- Sted: Oslo
-
- Active Member
Selvfølgelig kan de ikke sammenlignes med S2....sa vell aldri det.lydonen skrev:Tror ikke på at TQ425 kan yppe seg mot spesielt mange 2x18" bokser Halvor, jeg har selv Nexo S2 og opp mot disse blir turboboksene smågutter.
Men jeg mener fortsatt det er mange dobble 18 kasser som ikke spiller like bra som TQ subbene. Og selvfølgelig ikke de råeste subbene på markedet. S2 er jo blant de topp 10-15 subbene....
Men hvis du ser bort ifra pris synes jeg de spiller utrolig bra til å være dobbel 15, og størrelsesmessig.
Å sammenligne de med trippel 15 blir vell også ganske dumt!!!
Har selv også testet SP mot DP og synes nå DP er hakket bedre, men smaken er som baken. Noe vi hører mye av her inne.
Og ja de er dyre, men hvem kjøper dyr PA i norge.
En rask tur over dammen og prisene er meget overkommelige.
Og spesielt på brukt.
Er ihvertfall ekstremt fornøyd med min TQ rigg, og det er det viktigste for meg.
Kun min mening.
Halvor
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Joda, det er lov å være uenig, det støtter jeg!!Halvor Kongerud skrev: Men hvis du ser bort ifra pris synes jeg de spiller utrolig bra til å være dobbel 15, og størrelsesmessig.
Å sammenligne de med trippel 15 blir vell også ganske dumt!!!
Men min a/b test gikk på to TQ425 mot én SP415, slik at både watt og antall høyttalere samt mengden ccm papp var i Turbo's favør. Og likevel nådde de ikke opp.
Synes også Nexo S2 er en relevant målestokk for 2x18", vi snakker jo proffutstyr, og ting i samme prisklasse. Da kan ikke MI-produkter fra Ljudia brukes som referanser, for å si det sånn.
Edit: Men TQ425 er en fin liten sub egentlig da, særlig til klubb-bruk. Tight og fin!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
-
- Newbie
- Torodd Olsen
- Pro Member
- Sted: Stord
- Pål Michael Bratås
- Active Member