Mic til fløyte
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Active Member
Mic til fløyte
Hvordan mic ville dere anbefale til tverrfløyte?
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
- Karl-André Tvedt
- Active Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
- Eivind Steinholm
- Active Member
- Sted: Tromsø
Jeg vil faktisk anbefale DPA 4066.... 

Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
-
- Pro Member
- Sted: Nøtterøy
- thomas hocking
- Active Member
- Sted: bergen/stavanger
- Kontakt:
- Cyberjens
- Active Member
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
Nå må du huske at lyden fra ei tverrfløyte på enormt mange måter er eit resultat av vibrasjonene i selve fløyta. Om du byrjer å feste ting til den så vil du nødvendigvis dempe noe av vibrasjonen og dermed drepe noe av klangen og harmonien i instumentet. På UKM-nivå vil du nok neppe oppleve det som det største problemet for kvelden, men om du jobber med erfarne musikere, eller i studio, så ha det i minnet slik at man kan kompansere for dette. Dette samme gjelder forsåvidt alle andre akkustiske instrumenter også.Karl-André Tvedt skrev:Noen som har prøvd noensinne å feste en 98 eller noe lignende på en fløyte? *bare en tanke som fløy inn gjennom vinduet......
Når det er sagt så kan det jo gjerne være at man må velge mellom fleire onder for å få lyd i fløyta, og kankje er tapet av harmoni og klang en fin pris å betale for å få fløyta fram i eit lydbilde. Det kan godt hende det låter bedre enn ein beta58 også, men det er vel strengt talt ikkje poenget mitt i denne dabatten

-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
- Karl-André Tvedt
- Active Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
Først og fremst tenkte jeg på en live setting. Stativbaserte løsninger har jeg litt vondt av i livesammenheng, folk bråker og beveger seg (nå beveger jeg meg i litt rockete miljøer. (tverrfløyte og fele opplever jeg ofte at artisten ikke tenker så mye mikrofonplassering som det jeg gjør)Cyberjens skrev:Nå må du huske at lyden fra ei tverrfløyte på enormt mange måter er eit resultat av vibrasjonene i selve fløyta. Om du byrjer å feste ting til den så vil du nødvendigvis dempe noe av vibrasjonen og dermed drepe noe av klangen og harmonien i instumentet. På UKM-nivå vil du nok neppe oppleve det som det største problemet for kvelden, men om du jobber med erfarne musikere, eller i studio, så ha det i minnet slik at man kan kompansere for dette. Dette samme gjelder forsåvidt alle andre akkustiske instrumenter også.Karl-André Tvedt skrev:Noen som har prøvd noensinne å feste en 98 eller noe lignende på en fløyte? *bare en tanke som fløy inn gjennom vinduet......
Når det er sagt så kan det jo gjerne være at man må velge mellom fleire onder for å få lyd i fløyta, og kankje er tapet av harmoni og klang en fin pris å betale for å få fløyta fram i eit lydbilde. Det kan godt hende det låter bedre enn ein beta58 også, men det er vel strengt talt ikkje poenget mitt i denne dabatten

Noen som har prøvd hodebøylemic på fløyte? På tverrfløyte burde det jo funke fint. Ingen festing/taping på instrumentet, ingen stativ, ingen variasjoner på avstand til mic(kan jo også ha bakdeler). De fleste hodebøyler er vel så fleksible at en kan få plassert mic greit i forhold til fløyte. Har ikke prøvd det selv men det burde vel funke fint?
-
- Newbie
- Sted: Trondheim
Dette funker helt fint. Dpa bøyle som man kan trekke litt tilbake. Nermere øre enn munn, og gjerne litt ut fra kinnet.Ole Hansen skrev:Noen som har prøvd hodebøylemic på fløyte? På tverrfløyte burde det jo funke fint. Ingen festing/taping på instrumentet, ingen stativ, ingen variasjoner på avstand til mic(kan jo også ha bakdeler). De fleste hodebøyler er vel så fleksible at en kan få plassert mic greit i forhold til fløyte. Har ikke prøvd det selv men det burde vel funke fint?
Tut å kjør.
Dette ar jeg også prøvd på fele med positivt resultat.
Å gaffe eller skru fast noe på denne typen instrument er vel nesten regnet som fyfy...
Har jeg ikke bøyle, eller musiker ikke vil ha det, er b87 førstevalget mitt i live sammeneng.
Anders Haugen
Jaja... sånn går no dagan.
Jaja... sånn går no dagan.
-
- Newbie
- Sted: Gjøvik
- Kontakt: