Turnè tips?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Lulu
Newbie
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Turnè tips?

Legg inn av Lulu »

Jeg reiser ganske mye, og oppdager stadig vekk nye bra steder som i og for seg ikke har så mye med lyd å gjøre, men er ganske nyttig på turnè.
Det jeg snakker om er små tips og vink, om bra gatekjøkken/spisesteder, rasteplassser, stoppesteder med gratis bredbånd, triks ved ferjeoverganger osv.

Kunne det vært en idè å få samlet disse erfaringen i en database, slik at man kan bruke dette kreativt når man er på tur?

Om noen har lyst til å starte er idèen ganske gratis....
:idea:

Hilsen en som for tiden er på turnè med "Eldrebølgen".... er'e langt tell svinesund ell?
HURRA!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Heheh, Jævelig god ide spør du meg, så sipper jeg og få sms: Bra gatekjøkken på Lillehammer ASAP?

Men noen må få orden på en skikkelig database da:)

PS: hvor er du så skal du få vite hvor langt det er til svinesund, ev nærmeste grensehandel:)
Mvh
Joachim Venberget
Gunleik
Newbie
Sted: Toten

Legg inn av Gunleik »

Tror programmet Road inneholder noe av dette. Tror...
Hadde jo vært ideelt i en perfekt verden med en base som omfattet både venues, mat, overnatting og så videre.
Noen som kan be/av-krefte dette med Road?
MVH

Gunleik Ask Fjellseth
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Det er ei veldig bra Kebabsjappe i Torggata - Oslo..... 8) Og Essostasjonen på Ryen selger gode burgere hele døgnet. I tillegg finnes det faktisk MCdonalds i Munchen. Om enn med litt andre priser enn i Oslo, men sånn er det vel med den Euroen...

Den som føler kallet til å lage en slik database må gjerne bruike disse opplysningene der... :shock:

eh...
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)

Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

Gunleik skrev:Tror programmet Road inneholder noe av dette. Tror...
Hadde jo vært ideelt i en perfekt verden med en base som omfattet både venues, mat, overnatting og så videre.
Noen som kan be/av-krefte dette med Road?
Dette programmet road har jeg bare hørt om. er det noen som kan komme med noe mer enn som så og helst i mac format???
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev:Det er ei veldig bra Kebabsjappe i Torggata - Oslo..... 8) Og Essostasjonen på Ryen selger gode burgere hele døgnet. I tillegg finnes det faktisk MCdonalds i Munchen. Om enn med litt andre priser enn i Oslo, men sånn er det vel med den Euroen...

Den som føler kallet til å lage en slik database må gjerne bruike disse opplysningene der... :shock:

eh...
J
vært ute og reist du :lol: :lol:
Mvh
Joachim Venberget
Tor Dehli
Active Member
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Database

Legg inn av Tor Dehli »

Jeg lagde engang en base som skulle fylles opp med informasjon om forskjellige Venues i Norge. Det å lage en som også inneholder spisesteder er ikke noe problem.
Problemet er tilbakemeldingen. Alle er interesert i tjenesten, men INGEN (dvs 1) sendte inn nødvendig informasjon !
Det ble skrevet en del om det inne på "det andre/gamle" forumet, og interessen der var stor...
Derfor blir det igjen: Har dere informasjonen, lager jeg oversikten/databasen !
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

Mvh
Joachim Venberget
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

John Idar Bakke skrev:Det er ei veldig bra Kebabsjappe i Torggata - Oslo..... 8) Og Essostasjonen på Ryen selger gode burgere hele døgnet. I tillegg finnes det faktisk MCdonalds i Munchen. Om enn med litt andre priser enn i Oslo, men sånn er det vel med den Euroen...

eh...
J
En kamerat av meg sa at det fantes mcdonalds på reperbanen i hamburg:-)
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Raymond
Newbie
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Turnè tips?

Legg inn av Raymond »

Lulu skrev:Jeg reiser ganske mye, og oppdager stadig vekk nye bra steder som i og for seg ikke har så mye med lyd å gjøre, men er ganske nyttig på turnè.
Det jeg snakker om er små tips og vink, om bra gatekjøkken/spisesteder, rasteplassser, stoppesteder med gratis bredbånd, triks ved ferjeoverganger osv.

Kunne det vært en idè å få samlet disse erfaringen i en database, slik at man kan bruke dette kreativt når man er på tur?

Om noen har lyst til å starte er idèen ganske gratis....
:idea:

Hilsen en som for tiden er på turnè med "Eldrebølgen".... er'e langt tell svinesund ell?

Du får kose deg med bølgen, da. Det er en ....ehhhh...... utfordring å turnere med dem.. Vet!
Hils Henry og Ivar og spør om vi ikke skal på Sennalandet og fiske snart.
Æ gjer nu fan i ka bilen heite, bare det går fort og bråke.
Brukeravatar
Basslak Backalainen
Active Member

Fiskeburger

Legg inn av Basslak Backalainen »

Beste fiskeburgeren i Norge: Leirfallsgata, Oslo. -Be om Farout Fishing meny.. Mett og Happy for 40,-NOK
DU E I NORGE NO! -SKA`VÆR`GLA`DU FÅR BACKLINE!!
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

Kyllingvingene på Basthjørnet (Elverum)har de siste 20 åra vært en vinner.
Men ligg unna burgerne, det er ikke noe å skrive hjem om.

By The Waykjeden har jo blitt mye bedre de siste årene, i forhold til hva det var før.

Ellers er jo regelen at man alltid skal ha stopp på høyre side.
Må du krysse gulstripa, har du tapt.
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

eh...
J
Det var jo litt av et sammentreff.
Makker i Munchen ???

Det har de faktisk i Rio, Sao Paolo, Hiroshima, Denver, Falun, Moskva og til og med i London.

Innbiller meg faktisk at jeg har skimtet 'Lykkebogen' i Oslo også.

Stemmer det eller J I ?

Kanskje vi skal starte Burgerkjede ?

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Kan være en vinner det ja. Mchoba?
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)

Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

Nujavel, din slappe slamp.
Det er vel et fåtall spillesteder i det store og hele som er nevnt her, er det ikke ?
Hilsen en som er stor nok til å innrømme at han ikke kan alt, men fremdeles er i stand til å ta til seg lærdom !
Svar