BSS SoundWeb

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

BSS SoundWeb

Legg inn av Joachim »

Har noen av dere fått med dere hvor vanvittig tøfft BSS SoundWeb er?

Har vært borte i det i mange sammenhenger men har kun stått for en innstallasjon og design selv. Men den oppgraderte hele huset fra A til Å

Som alt anna ting tar tid og den er ikke helt ferdig, jeg vurderer og gjøre om designet pga no matrise herk, ja jeg har kansje driti meg ut.
Men om noen er intresserte er jeg klar for og sende over designet så kan dere laste SoundWeb design selv fra bss.co.uk og få filen fra meg på mail ved intresse. Om noen andre har lyst til og gjøre det samme er jeg intressert i og se forskjelle design og løsninger og snakke om dette.

Når det gjelder signalprosessereing er det bare tre .... som gjelder: Brooke Sirens Systems!

MVH
Joachim
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Yamaha har en sak som har flere muligheter en BSS sin soundweb slik jeg kan se det.. Den kan blant annetr bygges ut til totalt 32 inn og utganger se mer på denne adressen: http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/Con ... DN,00.html Der finner dere også et software som kan lastes ned og styre hele maskinen.. Dette er virkelig en allsidig liten boks spør dere meg..
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)

Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev:Yamaha har en sak som har flere muligheter en BSS sin soundweb slik jeg kan se det.. Den kan blant annetr bygges ut til totalt 32 inn og utganger se mer på denne adressen: http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/Con ... DN,00.html Der finner dere også et software som kan lastes ned og styre hele maskinen.. Dette er virkelig en allsidig liten boks spør dere meg..
Jævla stilig link da nytter ikke selv med 15,2" widescreen, like lang som den burken din er unit høy jo :)

Men deg om Yamaha, det er knotter på den og det er bare en uting spør du meg. SoundWeb har en RS232 i front, Thats It!!! :)

Dessuten kan SoundWeb bygges ut i det uendelige med Huber:)
Husker ikke hvor mange 100 bokser de hadde i Millennium domen i London jeg. alle på ett nettverk, plugge inn lapisen hvorsomhelst:) :wink: :wink:

PS: Yamaha burken har sample rates opp til 48khz mens soundwebII er opp til 96khz.

Mvh
Joachim :lol:
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

[quote="
Sist redigert av Frode Trondahl den 25 aug 2004, 11:39, redigert 2 ganger totalt.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

Frodelyd:

Hører du noe særlig over 10k du?

Bare tull er det nu vel ikke da kan du jo ertsatte CD samlinga di med mp3.
Hørt om han Nyquist du?

Men nå ser det ut som begge er 24 bit AD/DA Mens Yamahaen faktisk har 32 bit DSP så det kan jo bli litt feil og sammenligne men
øra mine sier hvertfall at BSS produktene på 96k låter utrolig mye bedre enn 48. Soundweb I vs II og omnidrive 96k f.eks.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

[quote][/quote]
Sist redigert av Frode Trondahl den 25 aug 2004, 11:40, redigert 2 ganger totalt.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:Frodelyd:

Hørt om han Nyquist du?

Men nå ser det ut som begge er 24 bit AD/DA Mens Yamahaen faktisk har 32 bit DSP så det kan jo bli litt feil og sammenligne men
øra mine sier hvertfall at BSS produktene på 96k låter utrolig mye bedre enn 48. Soundweb I vs II og omnidrive 96k f.eks.
Ja på hørsels testen for 1 år siden hørte jeg faktisk 19,5 k så det er ikke hørsela.

Men om du vil krangle om sampelrate eller bit rate har noe med kvaliteten som a/d og d/a konvertere klarer å levere.

Så ring til Bjørn Aarseth som er teknisk konsulent i Nrk og lærer i digital lydteknikk på Niss å diskuter med ham.

Han har nok stoff og erfaring til å diskutere deg under bordet på dette emnet:-)

Hehehe

Til og med en stakars lyd/service teknikker som meg ble overbevist.
Det er til syvende og sist a/d og d/a konverteren som bestemer om det blir bra. Man kan ha utstyr på 32 bit 192 khz som låter mye dårligere en utstyr på 24 bit 48 k

Men når du vet at noe er på 96 k i steden for 48 k så kan det jo være litt psyko akustikk som lurer deg.

Jeg er ikke intressert i og krangle om dette i det hele tatt. Jeg startet dette emnet for og snakke fritt rundt ett produkt som heter SoundWeb.

Hva dere lærer på Niss er deres problem. når det gjelder sampling rate så får du snakke med han Nyquist. ( jeg trur det var det han het ).

Det er nok ikke mye tvil om at samplerate har noe med lydvalitet og gjøre spessielt "der oppe".

Hvis han duden din har respekt for seg selv burde han kunne skjønne dette. Hvis du trenger hans hjelp til og forsvare deg så får du ringe han og be han komme med innsigelser her i forumet!

Igjen så minner jeg om at det er øret som til syvende og sist som avgjør.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev:Frodelyd:

Hørt om han Nyquist du?

Ja på hørsels testen for 1 år siden hørte jeg faktisk 19,5 k så det er ikke hørsela.

Men om du vil krangle om sampelrate eller bit rate har noe med kvaliteten som a/d og d/a konvertere klarer å levere.

Så ring til Bjørn Aarseth som er teknisk konsulent i Nrk og lærer i digital lydteknikk på Niss å diskuter med ham.

Han har nok stoff og erfaring til å diskutere deg under bordet på dette emnet:-)

Hehehe

Det er til syvende og sist a/d og d/a konverteren som bestemer om det blir bra. Man kan ha utstyr på 32 bit 192 khz som låter mye dårligere en utstyr på 24 bit 48 k

Men når du vet at noe er på 96 k i steden for 48 k så kan det jo være litt psyko akustikk som lurer deg.

Jeg er ikke intressert i og krangle om dette i det hele tatt. Jeg startet dette emnet for og snakke fritt rundt ett produkt som heter SoundWeb.

Hva dere lærer på Niss er deres problem. når det gjelder sampling rate så får du snakke med han Nyquist. ( jeg trur det var det han het ).

Det er nok ikke mye tvil om at samplerate har noe med lydvalitet og gjøre spessielt "der oppe".

Hvis han duden din har respekt for seg selv burde han kunne skjønne dette. Hvis du trenger hans hjelp til og forsvare deg så får du ringe han og be han komme med innsigelser her i forumet!

Heihei gutter.. Hva gjør du når du har 32 kasser av en eller annen billigserie som skal smæles utover ett ganske stort lokale der alle må ha forskjellige settinger og delaytider?? BSS har 8 utganger, Yamaha har 32, du har budsjett på 60000,- for høyttalere, burk, kabling og arbeid.. Jeg tror ikke kunden ser så mye på ad/da, sæmpelreit eller lignende da... Bare for å pense diskusjonen inn igjen på litt riktigere spor... (eksempelet her er helt på trynet.. men se poenget mitt da..?...)
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)

Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev:
Joachim skrev:
Frodelyd skrev: Ja på hørsels testen for 1 år siden hørte jeg faktisk 19,5 k så det er ikke hørsela.

Hehehe

Heihei gutter.. Hva gjør du når du har 32 kasser av en eller annen billigserie som skal smæles utover ett ganske stort lokale der alle må ha forskjellige settinger og delaytider?? BSS har 8 utganger, Yamaha har 32, du har budsjett på 60000,- for høyttalere, burk, kabling og arbeid.. Jeg tror ikke kunden ser så mye på ad/da, sæmpelreit eller lignende da... Bare for å pense diskusjonen inn igjen på litt riktigere spor... (eksempelet her er helt på trynet.. men se poenget mitt da..?...)
J
Nå henger ikke jeg med på poenget i det hele tatt her...
Han kunden din som har blitt lurt til og kjøpe 32 biilige burker driter vel like mye i samplerates og bits som jeg gjør intill du kan sammenligne det med kroner og øre,-

Men ok ja en BSS har 8 ut, Yallaha har x antall ut og ser ut som en burk fra 80 tallet. på tide vi får flere importører inn her før alle konverterer over til vekt og kvanti!
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

Kan jeg få minne om emnet her igjen, siden det var jeg som startet tråden?
Jeg er ikke intressert i og sammenligne SoundWeb med anna rask.
SoundWeb er ett gjennomført produkt og sånn jeg ser det kan det enda ikke sammenlignes med noe som helst. er dere intressert i alternativer så lag deres eget forum.. hehehehe.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Korreksjon

Legg inn av Joachim »

Jeg sa noe om noen hundre boxer i Millennium Dome i ett nettverk her.
Etter å ha snakket med en viss BSS mann er det mer riktige her følgende:
800 boxer og duppedingser. dvs Prosessorer, huber, Jellyfisher, ymse remotes etc i 24 separate nettverk.
Jeg beklager om jeg har villedet noen her.

Takk
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
mastrup
Newbie
Sted: Rømskog/Oslo

SoundWeb.

Legg inn av mastrup »

Jeg har alt for dårlige ører og alt for lite erfaring til egentlig å kunne si noe serlig, men det lille jeg har vert borti S.B. har vært skuffende. 2 MSL4 og 2 dobele 15" (også fra Meyer,husker ikke hvilke) på hver side skulle vell egentlig kunne spille Rock&Roll de fleste steder i Norge (som ikke er på størelse med Spektrum),men jeg er blit ganske skuffet over den riggen. Synes det virker rart at den lissom ikke "svarer" når jeg drar i spaka på EQ'n. Men,det er FULT mulig at jeg tar HELT feil.Sjangsen for at det er jeg som er problemet er nok ganske stor.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Re: SoundWeb.

Legg inn av Joachim »

mastrup skrev:Jeg har alt for dårlige ører og alt for lite erfaring til egentlig å kunne si noe serlig, men det lille jeg har vert borti S.B. har vært skuffende. 2 MSL4 og 2 dobele 15" (også fra Meyer,husker ikke hvilke) på hver side skulle vell egentlig kunne spille Rock&Roll de fleste steder i Norge (som ikke er på størelse med Spektrum),men jeg er blit ganske skuffet over den riggen. Synes det virker rart at den lissom ikke "svarer" når jeg drar i spaka på EQ'n. Men,det er FULT mulig at jeg tar HELT feil.Sjangsen for at det er jeg som er problemet er nok ganske stor.
Ja da sliter du....
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Joachim skrev:Kan jeg få minne om emnet her igjen, siden det var jeg som startet tråden?
Jeg er ikke intressert i og sammenligne SoundWeb med anna rask.
SoundWeb er ett gjennomført produkt og sånn jeg ser det kan det enda ikke sammenlignes med noe som helst. er dere intressert i alternativer så lag deres eget forum.. hehehehe.
Dette er da ikke ditt forum?
Stikk av gårde selv og lag ditt eget soundwebforum da vel!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Bjarte Solheim
Newbie

Re: SoundWeb.

Legg inn av Bjarte Solheim »

mastrup skrev:Jeg har alt for dårlige ører og alt for lite erfaring til egentlig å kunne si noe serlig, men det lille jeg har vert borti S.B. har vært skuffende. 2 MSL4 og 2 dobele 15" (også fra Meyer,husker ikke hvilke) på hver side skulle vell egentlig kunne spille Rock&Roll de fleste steder i Norge (som ikke er på størelse med Spektrum),men jeg er blit ganske skuffet over den riggen. Synes det virker rart at den lissom ikke "svarer" når jeg drar i spaka på EQ'n. Men,det er FULT mulig at jeg tar HELT feil.Sjangsen for at det er jeg som er problemet er nok ganske stor.
Her er det ikke Soundweb'en som er "problemet", men hvis det kan betraktes som et problem, så er det tuninga inni boksen. Jeg synes derimot at installasjonen du snakker om låter veldig fint, og at den er tuna riktig etter hva den skal brukes til. Men dette har jo vi to snakka om før...
Svar