Akkustisk Fele
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Newbie
- Sted: Verdal
Akkustisk Fele
Akkustisk fele i et rocke konsept(eks folkrock band)
Akkustisk fele med mye monitor å scene lyd.......feeeeeddddddbbbackkkkk
Hva gjør Dere med denne utfordringen?????????
Sjekk denne linken innenfor folkrock sjangeren
http://www.sjuendefarihuset.com/
Skikkelig bra....
MVH
Ole G. Hallager
Stiklestad Lyd
Skikkelig bra....
MVH
Ole G. Hallager
Stiklestad Lyd
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
Ja jeg jobber med ett band som heter margfolket..de har blandt annet en fiolin..
Men denne fiolinen har da en "innebygd" mikrofon..som da går gjennom en amp! En california blond!
Så jeg bruker da direkteutgangen på ampen for å hente det jeg trenger...
Har aldri hatt feedbck problemer med dette..men jeg skjønner jo at det kan bli litt svett med akk.fele og en kondis mic..og HØY monitor..
May the force be with u
Men denne fiolinen har da en "innebygd" mikrofon..som da går gjennom en amp! En california blond!
Så jeg bruker da direkteutgangen på ampen for å hente det jeg trenger...
Har aldri hatt feedbck problemer med dette..men jeg skjønner jo at det kan bli litt svett med akk.fele og en kondis mic..og HØY monitor..
May the force be with u

Lydforum Administrator/Pensjonist
- Hallgeir
- Active Member
- Sted: Oslo
Hvis det er heilt umulig å få til, går det jo ann å bruke en dynamisk mikrofon på fela f. eks 57. Blir jo ikke så lett feed da men det låter jo ikke like bra så klart. En annen ting som kan prøves er å bruke to mikrofoner; en kondis til PA og en dynamisk til monitor. Litt mye pes kanskje men...
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
-
- Pro Member Silver
- Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.
Du micer da for all del ikke en fele med sm 57 det låter ikke pent, altfor lite diskant i den micen.Hallgeir skrev:Hvis det er heilt umulig å få til, går det jo ann å bruke en dynamisk mikrofon på fela f. eks 57. Blir jo ikke så lett feed da men det låter jo ikke like bra så klart. En annen ting som kan prøves er å bruke to mikrofoner; en kondis til PA og en dynamisk til monitor. Litt mye pes kanskje men...
-
- Pro Member
- Kontakt:
-
- Active Member
Re: Akkustisk Fele
Hva med f.eks. en DPA-mygg beregnet på å feste nederst under stolen? Brukte disse på en musical nå i høst med godt hell... Muligens ikke nok å gå på dersom det er fryktelig høyt scenevolum, men uansett verdt en prøve.Hallik skrev:Akkustisk fele i et rocke konsept(eks folkrock band)
Skikkelig bra....
MVH
Ole G. Hallager
Stiklestad Lyd
Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
Re: Akkustisk Fele
Hva med f.eks. en DPA-mygg beregnet på å feste nederst under stolen? Brukte disse på en musical nå i høst med godt hell... Muligens ikke nok å gå på dersom det er fryktelig høyt scenevolum, men uansett verdt en prøve.
Bjørn[/quote]
Har ufrivillig prøvd dette på ELGTR på MonMix. Feeda jo før noen hørte gtr på scenen.
Lykke til.
PS: Det finnes EL-Feler
Og den syvende far i huset linken virker ikke, er det meg og mac eller?
Joachim
Bjørn[/quote]
Har ufrivillig prøvd dette på ELGTR på MonMix. Feeda jo før noen hørte gtr på scenen.
Lykke til.
PS: Det finnes EL-Feler
Og den syvende far i huset linken virker ikke, er det meg og mac eller?
Joachim
-
- Pro Member
- Kontakt:
- Hallgeir
- Active Member
Jeg er jo fullt klar over at 57 ikke akkurat låter knall på ei fele, men har man ikke noe valg er det en mulighet! Fele i et rockeband vil jo heller ikke bli brukt på samme måte som i symfonien så en mulighet er å gjøre fela "stygg-fin" med effekter ol. Pickupp på fele er en nydelig ting! Bare borr hull til Jack og volumknapp på stradivariusen!!Frodelyd skrev:Du micer da for all del ikke en fele med sm 57 det låter ikke pent, altfor lite diskant i den micen.Hallgeir skrev:Hvis det er heilt umulig å få til, går det jo ann å bruke en dynamisk mikrofon på fela f. eks 57. Blir jo ikke så lett feed da men det låter jo ikke like bra så klart. En annen ting som kan prøves er å bruke to mikrofoner; en kondis til PA og en dynamisk til monitor. Litt mye pes kanskje men...

PS: 57 er jo en metafor for diskant:)
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
-
- Pro Member
- Kontakt:
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
Eh jobber du i morgen? I så fall tar vi det da utenfor...Kenneth skrev:Blah!!!Joachim skrev:Nei det er jo klart, er det noe som funker på PC?Kenneth skrev:Nei..funker ikke på pc heller!!liker begge deler jeg da..mac og pc..!! men det som plager meg litt om dagen er at min mac har paia!! Dritt hardware!!
Kremt*
-
- Pro Member
- Kontakt:
- Basslak Backalainen
- Active Member
Frodelyd skrev:Du micer da for all del ikke en fele med sm 57 det låter ikke pent, altfor lite diskant i den micen.Hallgeir skrev:Hvis det er heilt umulig å få til, går det jo ann å bruke en dynamisk mikrofon på fela f. eks 57. Blir jo ikke så lett feed da men det låter jo ikke like bra så klart. En annen ting som kan prøves er å bruke to mikrofoner; en kondis til PA og en dynamisk til monitor. Litt mye pes kanskje men...
Man tror vel ikke at en fiolin har noen som helst info i "langt søren oppe i diskanten over en 57" som man har LYST å høre i rocksammenheng? -Det er dessverrre altfor mange lydfolk som istedenfor å høre på hornet skrur det slik de har lest at det låter..
- John Idar Bakke
- Pro Member
- Kontakt:
Fishman pickup system og Peavey Nashville 400 amp! Prøv dette...
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)
Sjekk http://www.johnib.no
Sjekk http://www.johnib.no