De Yamaha bassene er vel grei i den prisklassen, men toppene er ikke så veldig bra til vokal etter min mening.
Hva med de nye aktive kassene fra QSC?, låter fint og er ikke så dyre heller. Husker ikke hva de heter, men du finner de på sidene til EM Nordic
Kjøp av PA
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Pro Member
- Sted: Nøtterøy
Re: Kjøp av PA
HPR122i du snakker om nå?
-
- Pro Member
- Sted: Nøtterøy
PRX er IKKE plastikkTrond skrev:Tja PRX koster jo 50000 det da, da er det 18" subb, men meir fleksibelt med 2x15".
Hk er jo og trekasser, subben har og 4 hjul. PRX ser ut til å vere plastikk, men ikkje heilt sikker.

-
- Active Member
Ja, låter fint disse, mye for pengene synes jegTom Erik Stokness skrev:HPR122i du snakker om nå?
-
- Active Member
- Sted: Bergen
- Kontakt:
HK Elias er laget av MDF. Det er vel de fleste HK Audio kassene.
RCF ART 522 + ART 705 AS. Totalt 3100 watt. Veil pris er i underkant av 45.000,- + mva
Av miksere ville jeg sikkert sagt Mackie Onyx med TC M350 klang eller tilsvarende fra Lexicon. Yamaha MG mikserene er helt grei for prisen. Verken mer eller mindre. har ikke prøvd de billige Soundcraft mikserene.
Ole
RCF ART 522 + ART 705 AS. Totalt 3100 watt. Veil pris er i underkant av 45.000,- + mva
Av miksere ville jeg sikkert sagt Mackie Onyx med TC M350 klang eller tilsvarende fra Lexicon. Yamaha MG mikserene er helt grei for prisen. Verken mer eller mindre. har ikke prøvd de billige Soundcraft mikserene.
Ole
Du kan godt kjøpe et MITO annlegg
Du får mye for pengene og det låter bra
KAssene er passive men du får 4 topper ( 15" og horn) + 2 doble 18" subber og amping ( 3 stk yamaha p7000 ) for rundt 50000 skulle jeg tro.
Erfaringen med disse kassene er relativt gode sett ut ifra dette forumet. Legg imidlertid litt penger i en god processor.
Har hørt dette annlegget med ALTO processor og er ikke det beste. Få tak i en DBX 260 eller noe lignende som har innebygd 30 bånds eq masse presets og en rekke effekter som du enkelt kan konfigurere med en laptop. Så kan du ha ulike tuninger sett ut ifra ukike måter dette systemet skal kjøres på.
Du får mye for pengene og det låter bra
KAssene er passive men du får 4 topper ( 15" og horn) + 2 doble 18" subber og amping ( 3 stk yamaha p7000 ) for rundt 50000 skulle jeg tro.
Erfaringen med disse kassene er relativt gode sett ut ifra dette forumet. Legg imidlertid litt penger i en god processor.
Har hørt dette annlegget med ALTO processor og er ikke det beste. Få tak i en DBX 260 eller noe lignende som har innebygd 30 bånds eq masse presets og en rekke effekter som du enkelt kan konfigurere med en laptop. Så kan du ha ulike tuninger sett ut ifra ukike måter dette systemet skal kjøres på.