[quote="aslak.skarderud"]jeg personlig blir skremt av at det finnes trommeslagere som ikke har med seg stemmenøkkel, eller vet hvordan man stemmer trommer.
HØR HØR! Trommiser uten stemmenøkkel lover dårlig for sounden. Om en ikke skjønner hvorfor, så har en kanskje en liten bit til å lære enda om lydteknikk. Jeg har lært det selv en gang og det var særs nyttig lekse i det å få god lyd.
EDIT: Vi har vel alle noe å lære, jeg kan hvertfall ikke alt.
Jeg er en slit tekniker som jobber ut fra bandets premisser innen visse begrensninger selvfølgelig. Vi teknikere som spiller selv har et fortrinn da vi skjønner bakgrunnen til musikerenes ønkser på scena. Å få god livelyd kan være skamvanskelig! Og hvis det er dødslett en dag så burde en ikke ta ALL æra, bra band låter jo ofte bra.
Sist redigert av Dag Blix den 11 nov 2006, 21:56, redigert 1 gang totalt.
Jeg har vel egentlig begynt å ha trommenøkkel liggende i gadget kofferten... Ganske kjekt egentlig. men det største problemet er jo at de fleste trommeslagere ikke kan å stemme trommene sine.
Har sett på en reklame for no mobiler eller noe i den duren.. reklamere med salg av gitar.. der det følger med en "gitar guru" gratisi et år.. Det burde fulgt med en tromme stemmer for trommeslagere som kjøper trommesett
Åsså oppå¨der har du jo hele greia med ÅSSEN stemme trommene, hvilke kombinasjoner av pitch over og under osv passer egentlig til musikken i bandet. De fleste skrur jo bare ping pong pang på tammene og er dødsfornøyd, det holder ikke mål for store gutter hvertfall. HVA er egentlig positivt med trommiser, slippi opp for ideer her.
neisj.. si det.. de spiller ialfall bestandig når de ikke skal spille.. (når man prøver å snakke eller plassre mikrofoner) og slutter å spille da man skal begynne å sjekke lyd. menne.. et godt stemt trommesett og go PA i et fint rom! det låter jo utrolig fett når det først låter fett. om trommeslageren er god da.. men ligger litt i ordet fett egentlig.
ha ha you said it. slutter å spiller når de skal spille ja, det er typisk at de MÅ prøve om skarpen sin er ok når du har hodet ditt under highhaten for å sette opp en mikk ellerno....ingen kotyme!