Joda, som du kanskje så jeg skrev, så nevnte jeg det å dra med dobbelt antall subber.jenstf skrev:Nexo Alpha
EAW KF750/SB1000 er kjekt om man har mye penger
Eivind, trenger da ikke lage "E.T.-stack". Mye kjekkere med en pyramide.
4 SB1000 i bunn, så to KF750 og så lemper man enda en KF750 på toppen av dem igjen... men stroppes må det med den varianten også :p
Hvis du stabler 4xSB1000, 2 i bredden, er du kommet ca 110cm opp fra bakken. Liiiiitt lavt for toppene, altså trenger du enten fire subber til, eller en PA-platt. Problemet mitt er at jeg lider av kronisk plattallergi!!

Hvis du derimot bare har 4 subber til rådighet til hver side, gir E.T.stacket deg fin høyde for toppene. I tillegg yter SB1000ner i flertall best om de får lov å stå over hverandre, som regel. Slipper du unna PA-platt, får du litt hjelp i gulvet også (baffelforsterkning), og slipper at gjestetechen trenger å tyne sååå jævli for å få stå...
Husk at topp/sub-forholdet nå er 1over2!
(Jeg har holdt unna den siste på toppen, som jeg bare ville puttet der hvis det først og fremst var takhøyde nok, og jeg trengte litt mer throw. Husk at du ideelt sett må begynne med shading og slikt når du setter flere KF750 over hverandre, og dette fordrer flere amp-systemer.)
I tillegg ruver det litt mindre, om dette er et poeng.
Men for all del!! Ingen jobber er like, og er det bare plass, og nok amper, jobber jeg gjerne med 3xKF750 over 8xSB1000, pr. side, på klubb. (helst ikke noe under 2,67ohm). Og får jeg bare med meg 8 subber totalt, klarer jeg vel å finne en prøttis eller en bærehjelp til å få satt opp den forb... platten...