PA Anlegg
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- kenneth vadset
- Active Member
- Sted: Oslo
- Kontakt:
- Torodd Olsen
- Pro Member
- Sted: Stord
Re: hmm
Fin skole det! Har selv bare godord derfra, så lenge en er interessert i å tilegne seg teori selv...Mellow skrev:ja vis dere har så peil så gi meg link til et "newbie" forum da
Tenkte å lære meg litt her siden jeg skal gå lydproduksjon på Idefagskolen i vestfold neste år, men sånne liker dere ikke.. akkurat som sjefer i butikker som ALLTID skal ha folk med erfaring, hvor søren får man erfaring fra vis man ikke kan begynne no sted da?
takk for svar Joachimvar det jeg trengte å vite..
Dersom du velger denne veien, så kommer du raskt til å merke at erfaring og hva du har gjort, har (nesten) alt å si i denne bransjen også.
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Re: Stå på
I følge Tina burde det også være et marked i Mandal og der sviktet det tilsynelatende på det mere grunnleggende plan så det kan være en lavere inngangsterskel der nede...Mandal skrev:Ja, stå på ! Tipper du ganske lett danker ut et par av lydmennene her....
Du kan jo begynne med å stille lyd oppe i Tomsø (det var jo ikke imponerende på bylarm).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dette forumet trenger en real name policy, ferskingene bare stormer in i stua uten å hilse og uten å ta av seg på beina

Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
-
- Pro Member Gold
- TorjeG
- Active Member
- Sted: Tromsø
- Kontakt:
Den var stygg. Man må jo kunne se forskjell på å jobbe som lydmann i Tromsø, og kvaliteten på By:Larm der ikke alle eksterne teknikere nødvendig vis gjør like god jobb...Mandal skrev:Ja, stå på ! Tipper du ganske lett danker ut et par av lydmennene her....
Du kan jo begynne med å stille lyd oppe i Tomsø (det var jo ikke imponerende på bylarm).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Lydproduksjon Tromsø
- TorjeG
- Active Member
- Kontakt:
Men kjære, hva skulle man ha gjordt uten prøttisene, da?lydonen skrev: Dette forumet trenger en real name policy, ferskingene bare stormer in i stua uten å hilse og uten å ta av seg på beina

Prøttis-Torje
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Lydproduksjon Tromsø
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
Du må ha misforstått noe sinnsykt om du følte deg truffet av det derTorjeG skrev:Men kjære, hva skulle man ha gjordt uten prøttisene, da?lydonen skrev: Dette forumet trenger en real name policy, ferskingene bare stormer in i stua uten å hilse og uten å ta av seg på beina
Prøttis-Torje

Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
-
- Pro Member
- Kontakt:
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
-
- Pro Member
- Sted: Nøtterøy
heisann du 
Idefagskolen er fin den (det jeg har hørt om den er bare god ord ihvertfall)
Ser vi kommer fra samme sted
(Tønsberg)
Men hvis det ikke blir idefagskolen på deg så kan jeg anbefale deg et år på Lyd/Lys/scene linja på Vefsn Folkehøgskole.. Går der nå og angrer ikke et sekund!!
Er ikke norges best utstyrte skole, men det er helt brukanes....
Fordelen her er at utstyret står til fri disp stort sett hele tiden.. så det er bare å leke og lære så lenge man har lyst!
Lyd avdelinga her er mer praktisk rettet enn f.eks Niss og Idefagskolen

Idefagskolen er fin den (det jeg har hørt om den er bare god ord ihvertfall)
Ser vi kommer fra samme sted

Men hvis det ikke blir idefagskolen på deg så kan jeg anbefale deg et år på Lyd/Lys/scene linja på Vefsn Folkehøgskole.. Går der nå og angrer ikke et sekund!!
Er ikke norges best utstyrte skole, men det er helt brukanes....
Fordelen her er at utstyret står til fri disp stort sett hele tiden.. så det er bare å leke og lære så lenge man har lyst!
Lyd avdelinga her er mer praktisk rettet enn f.eks Niss og Idefagskolen
-
- Pro Member
- Kontakt:
- TorjeG
- Active Member
- Kontakt:
...ja, den var stygg.TorjeG skrev:Den var stygg. Man må jo kunne se forskjell på å jobbe som lydmann i Tromsø, og kvaliteten på By:Larm der ikke alle eksterne teknikere nødvendig vis gjør like god jobb...

Skulle bare se om jeg klarte å trekke opp noen...
...noe som jeg tydligvis klarte. Beklager.