Jevnt nivå

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Aleksander Stensen
Active Member
Sted: Oslo/Trheim

Jevnt nivå

Legg inn av Aleksander Stensen »

Hadde en litt utfordrende jobb her om dagen, med 3 mygger, 6 hodebøyler(5 kardoide, 1 "vanlig") og 2 håndholdte mikrofoner.
Alle roterte hemningsløst rundt på mange personer, på et seminar på scenen og i sal, med alt fra 1 til 8 samtidlig på. Ut i salen hørtes det ok ut, men stakkaren som skulle sende signalet videre live over nettet slet litt med alt for store forksjeller i nåvene på de som talte. Han virket ganske missfornøyd etterpå.

Vi hadde en prøve på forhånd, hvor jeg fikk sånn passe jevnt signal over de få som var møtt opp, og hadde en del å gå på de fleste kanalene, men dette ble totalt forandret da de begynte å rotere på mikrofonene og ikke minst med masse folk i salen.

Anlegget hadde også litt ujevn dekning, som ble svakere lengre bak i salen, som gjorde at jeg egentlig trengte det jeg hadde å gå på de fleste kanalene.

Noen som har vært borti liknende? Noen bra triks å løse sånne jobber på?
Brukeravatar
Petter E. Fosse
Active Member
Sted: Moss
Kontakt:

Legg inn av Petter E. Fosse »

Å få mannen i gata til å bruke en mikrofon riktig er så og si umulig. Du må ri på faderen konstant. Ellers er det et must med god dekning på slike arr, sett opp delaysoner. Hvis du må ta hensyn til en eller annen dataperson kan du jo prøve å komprimere signalet du sender til han/henne.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Send alt til en gruppe å komprimer med et par 160 A kompressorer.
Gjort masse på eventer, det funker veldig bra.
kansje sende signalet til Nettmannen via en matrise som du komprimerer til døde.
Svar