danseband og danskebåtforum?
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
-
- Pro Member Gold
Jeg har 110% ustabil nettforbindelse, men klarer å snike meg innom her en gang i ny og ne. Grunnen til at det er litt lite liv her er vel at forumets mest aktive poster ikke har internettforbindelse for tiden, men han jobber med å få linje.John Idar Bakke skrev:Er vel på tide å få denne tråden å banen igjen. Hva er dette? Er alle ute på tur uten nettilgang for tiden eller har dette forumet utspilt sin rolle i lydverdenen??..
-
- Pro Member Gold
Siden jeg faktisk har klart å snike meg på nett for andre gang i dag så kan jeg legge ut en link til en artikkel, for å skape litt aktivitet her
http://www.prosoundweb.com/sr/tech/live/latency.php

http://www.prosoundweb.com/sr/tech/live/latency.php
-
- Active Member
- Sted: Oslo
- Kontakt:
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
- Hallgeir
- Active Member
- Sted: Oslo
Veldig bra artikkel Helge!
Har faktisk tenkt på denne problemstillingen selv mange ganger. Det sier seg jo selv at digital prossesering fører med seg ekstra delay, og jeg har lenge lurt på hvor mye det er snakk om. Etter å ha lest artikkelen kan man vel si at det er andre ting å bekymre seg for en akkurat dette. Sælig i livesammenheng vil den lille delyen som kommer ikke utgjøre stort og så lenge delyen i in-ear ikke er mer enn 10-15 ms vil det ikke bli noe problem for de aller fleste. (Kanskje Morten Harket vil grine litt men...
Har faktisk tenkt på denne problemstillingen selv mange ganger. Det sier seg jo selv at digital prossesering fører med seg ekstra delay, og jeg har lenge lurt på hvor mye det er snakk om. Etter å ha lest artikkelen kan man vel si at det er andre ting å bekymre seg for en akkurat dette. Sælig i livesammenheng vil den lille delyen som kommer ikke utgjøre stort og så lenge delyen i in-ear ikke er mer enn 10-15 ms vil det ikke bli noe problem for de aller fleste. (Kanskje Morten Harket vil grine litt men...

H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!