Tina skrev:
.......
Behovet vårt for høy lyd er minimalt, men som du skjønner er jeg kresen på god luftig lyd, spesielt diskant område er det som opptar meg mye....
.....
Håper dere med erfaring kan bidra litt her.....
Jeg måtte klippe litt i innlegget her, men vil bare si følgende:
Vi i firmaet mitt ble norsk forhandler av Alcons for en tid tilbake.
Største forskjellen på bokser fra Alcons, og andre merker, er at her benyttes bånddiskant istedetfor kompresjonshorn.
Resultatet må høres, men jeg snakker finfin stuestereo i PA-format!
Min første jobb med slike bokser ga bare hakeslepp. PA-lyd har for meg fått en ny dimensjon faktisk!
Hmmmmmm......
Dette høres ut som noe for meg. Gleder meg til å få høre lyden.
Ja, det viktigste er den såkalte luftige, saftige, softe "trampoline" - tighte lyden i diskanten , som jeg kun får ved Hifi. Den som gir meg følelsen av at lyd aldri kan bli for høyt .
Tina skrev:Testa ut et par med "Samsons" høyttalere i går....
Aktive topper til 7000,- pr stk.....
Låt forferdelig..... Kan ikke fatte at det ennå blir produsert så dårlig lyd i år 2005.....
Det som er korrekt er vel å kalle dem for et par høyttalere til 3000 kr stk, som man utrolig nok kan prise til 7000 i Norge. Den utrolig opphypede Mackie SRM450 koster jo 12 lapper eller noe her, latterlig.
Den koster 6000 i Tyskland og låter ikke som om den kan koste en krone mere heller.
Skal man ha bra plastikkbokser er utrolig nok FBT helt konge i klassen, låter veldig bra den jolly-serien deres. men som det meste overpriset her på berget.
Når skal vi begynne å diskutere digitalmiksere her, er ingen opptatt av dem?
Så det lønner seg å kjøre til Tyskland for å handle ?
( Det er jo bare 4 t fra Hirtshals ned til F.eks Hamburg ! )
Det er jo ingen toll på elektronikk heller, så det burde være en grei skruring å komme forbi tollerne ......hmmm .....
...bortsett fra at nabohunden jobber som narko-bikkje ..... og logrer hver gang den ser meg gjennom tollen ....... ...som ofte fører til en "ned med buksa og på med hanske" kontroll ......
http://www.thomann.de har snakket om dem før her på forumet, de sender gjerne til Norge, frakten er ikke drepende høy og de trekker av tysk moms, ser du på de engelske sidene kan du dele på 1,175 for å se pris eks engelsk VAT.
kan også anbefale http://www.musicstorekoeln.de det er europas største musikkinstrument butikk. De har alt som står i katalogene på utstilling nede i køln. Er man på turne i Tyskland må man bare innom Musicstore i køln. De har også bra fraktløsninger til Norge. Og om man maser litt får man ofte litt rabatt på prisene deres.