Soundpressure hadde en periode i fjor der de sendte ut mye info til butikker og og andre utsalgssteder for å få et forhandler nettverk for produktene sine. Jeg fikk endel info og besøkte derfor sidene deres og sjekket forumet.... De er skikkelig flink til å slenge dritt om andre lydfirma i østlandsområdet og andre improtører. De var også flinke til a feilinformere når kunder spurte om tekniske ting. Da jeg presiserte et par ting ble jeg nesten kastet ut av forumet og de ville ihvertfall ikke ha en forhandler som "saboterte" forumet deres..... Like etter ble hele forumet lagt ned noen uker før det gjenoppsto. Da sa de at noen hadde hacket seg inn på serveren deres og lagt ut feilinfo eller noe sånt........ Alle tidligere innlegg var da slettet........
Hadde vært artig om noen hadde giddet å logge seg på der i ny og ne og svart dem når de lyger til kundene.
Er det forressten noen som har vært borti Ciclotron produktene???? Skal visst være ypperste kvalitet......
Synes disse tre emnene var helt suverene..... http://www.soundpressure.no/phpBB2/viewforum.php?f=18
Ole
Hva synes dere om B52
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Active Member
- Sted: Bergen
- Kontakt:
-
- Active Member
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
Det er derfor...
Det er på grunn av deres oppførsel ovenfor andre importører og forhandlere at jeg også har slengt litt dritt om dem.
Normalt er jeg tilhenger av å ikke fremme det negative om andre, men heller det positive om egne produkter.
Men når det gjelder SPD/B52 så gjør jeg et gladelig unntak!
Normalt er jeg tilhenger av å ikke fremme det negative om andre, men heller det positive om egne produkter.
Men når det gjelder SPD/B52 så gjør jeg et gladelig unntak!
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
LTI AS
Kristiansand
-
- Newbie
- Sted: Bærum
Prata med folka fra SPD under russetiden i fjor, og de virket ganske blåst!
Hørte også på den bussen de hadde med 14 Topper på rekke. Synes ikke den spilte direkte høyt, men jeg synes ikke det hørtes ut som om det var så veldig mye interferens, utrolig nok! De påstår jo selv at kassene er på 90x40 grader, så da må det jo ha vært mye, men det hørtes ikke SÅ ille ut. Noen som har en forklaring på det ?
Hørte også på den bussen de hadde med 14 Topper på rekke. Synes ikke den spilte direkte høyt, men jeg synes ikke det hørtes ut som om det var så veldig mye interferens, utrolig nok! De påstår jo selv at kassene er på 90x40 grader, så da må det jo ha vært mye, men det hørtes ikke SÅ ille ut. Noen som har en forklaring på det ?
Tor Einar
Bærum
Bærum
"...men jeg synes ikke det hørtes ut som om det var så veldig mye interferens..."
Uten og være skråsikker, så vil jeg påstå at denne russen kan ha vært påvirket av alkohol. Og støy fra 17 strøm aggregater kan ha påvirket lytte omgivelsene. Med andre ord: denne påskenøtten er herved kneekt !!
(...og en nøtteskjorte sendes til meg i posten, he he)
Uten og være skråsikker, så vil jeg påstå at denne russen kan ha vært påvirket av alkohol. Og støy fra 17 strøm aggregater kan ha påvirket lytte omgivelsene. Med andre ord: denne påskenøtten er herved kneekt !!

(...og en nøtteskjorte sendes til meg i posten, he he)
-
- Active Member
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
Litt fysikk forklarer problemet!
Det stemmer faktisk ganske godt med teorien, det du hørte!
Dersom man har veldig mange lydkilder, vil man oppleve veldig mye interferens, naturlig nok. Men de store/totale utfasingene blir det mye mindre av! Har du f.eks 2 høyttalere, vil disse fase hverandre ut totalt på enkelte steder/frekvenser. Ved så mange høyttalere blir det få, om noen, slike totale utfasinger. For en tekniker som hører etter slike utfasinger vil de derfor ikke høres like lett.
Det bør vel også nevnes at pga all interferensen, så synker også det totale lydtrykket veldig.

Her ser dere resultatet av 14 topper mot 2 topper. Hver strek representerer en utvalgt frekvens mellom 1500 og 3000 hz.
Som dere ser, er det flere store dykk når man har 2 topper, men mange flere små når man har mange topper.
Men jeg er selvfølgelig også enig i at all alkoholen og støyen selvfølgelig ikke gjør lyttingen særlig lettere!
Dersom man har veldig mange lydkilder, vil man oppleve veldig mye interferens, naturlig nok. Men de store/totale utfasingene blir det mye mindre av! Har du f.eks 2 høyttalere, vil disse fase hverandre ut totalt på enkelte steder/frekvenser. Ved så mange høyttalere blir det få, om noen, slike totale utfasinger. For en tekniker som hører etter slike utfasinger vil de derfor ikke høres like lett.
Det bør vel også nevnes at pga all interferensen, så synker også det totale lydtrykket veldig.

Her ser dere resultatet av 14 topper mot 2 topper. Hver strek representerer en utvalgt frekvens mellom 1500 og 3000 hz.
Som dere ser, er det flere store dykk når man har 2 topper, men mange flere små når man har mange topper.
Men jeg er selvfølgelig også enig i at all alkoholen og støyen selvfølgelig ikke gjør lyttingen særlig lettere!
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
LTI AS
Kristiansand