Jeg har hatt gleden av å høre systemet på en lukket demo i London i høst, og kan fortelle at min opplevelse var at det ligner mest på V-DOSC systemet lydmessig.
I tillegg til at systemet er spennende fordi det er mulig å justere spredningen i det horisontale planet, er faktisk det mest overraskende hvor lang ned systemet spiller. Demoen jeg hørte ble gjort med kun 4 topper, uten subber, og når det ble spillt musikk på et moderat nivå var det helt OK. Systemet spiller virkelig ned til 50 Hz ! (som det står i spek'en)
Selvfølgelig vil man i praksis velge å ha subber med til systemet i konsertsammenheng - men det er hyggelig å ikke behøve et stort antall, sammenliknet med topper.
L-Acoustics oppgir et anbefalt forhold på 1:1, dvs at man benytter en stk SB118 (enkel 18") for hver topp.
Jeg kan bekrefte at det blir L-Acoustics på LLB.
Det blir vist alle de mindre systemene opp til og med d-VDOSC.
Hvis vi er heldige, blir det ferdig en KUDO boks eller to også i tide til messsa.
Det blir desverre ikke noen KUDO demo i forbindelse med messa. Sansynligvis får vi ikke inn mer enn en eller to bokser ....
(Av en eller annen grunn er det noen store utenlandske firmaer som blir prioritert før oss. Merkelig.)
Vi får prøve å organisere en demo litt senere i år.