Ganske useriøs denne diskusjonen ja, samelikne hk og meyer??????
Kva er best Behringer mikser eller Midas, er det noko poeng i å spørre om det!!!!
Så lenge det er kunder som vil leige HK anlegg så kjem eg til å ha det på utleiga, det er jo det det dreier seg om, eller??
Det lokale korpset/koret skal ha ein konsert med solist og liknande og trenger litt lyd, budsjettet er begrensa. Finner eg fram 2 tonn med pa da............ nei!! Tar fram eit lite søtt HK anlegg, ein 24 kanals GL 2200 med greit FX rack, nokre søte små monitorer, litt mikker og drar på jobb. Anlegget passer fint i ein liten varebil og ein treng jo nesten ikkje bærehjelp eingong! Ferdig rigga på underkant av 60 min.
Artist og publikum er kjempefornøgde, dei høyrde jo alt som skjedde og det var jo ikkje eingong sånn derre hyling i mikrofonane eingong...!?!
Pakker anlegget på ein liten time, leverer fakturaen og køyrer heim!
Trondlyd skrev:
"Ganske useriøs denne diskusjonen ja, samelikne hk og meyer??????"
Eh, Meyer MSL tinga låter nå ganske stusslig de også da. Det står MSL3 installert på et par steder her oppe i Nord og de trenger seriøs EQ'ing for å låte halvfornuftig. LAB-amping gjør ikke saken bedre.
UPA er fine små kasser på den annen side.
Noen som har hørt Mackie Fussion og/eller DAS compact forresten?
Lydfokus skrev:Bare et ørlite spørsmål... Hvor mange på dette forumet er d som faktisk eier sin egen flate ?? Eller utstyr waht so ever ?? Skal si meg enig i at HK ikke akkurat leverer, MEN på konsert i en gymsal med et lokalt korps, så er det vel strengt talt ikke økonomisk helt pr. kasse å fly opp 6 MLS4 pr. side... Og klaske til med H2000 !!!???!?
Det at jeg kan kjøre fra a til b med både ferrari og lada, og at bestemorra mi sikkert er mer fornøyd med å sette seg inn i en personbil istedenfor en sportsbil betyr ikke at lada er knall.