Er summetonen H nå? Før var den A440. Uansett, jeg har ikke hjemmetelefon, bare mobil, og den har ikke summetone.Bechie skrev:Summetonen på telefonen er en helt ren H, så den er ypperlig å stemme etter hvis man ikke har noe annet...
Software baserte tunere
Moderator: Mads Størkersen
-
- Active Member
- Sted: Grimstad Rock City
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
visste du ikke at summetonen er H? det var vel i gode gamle dager den var 440-AKrisgitar skrev:Er summetonen H nå? Før var den A440. Uansett, jeg har ikke hjemmetelefon, bare mobil, og den har ikke summetone.Bechie skrev:Summetonen på telefonen er en helt ren H, så den er ypperlig å stemme etter hvis man ikke har noe annet...
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
- Hoba
- Pro Member
- Sted: Oslo
- Kontakt:
-
- Active Member
- Sted: Grimstad Rock City
- Bechie
- Active Member
- Sted: Sandefjord
jeg kan jo på ingen måte prate for andre enn meg selv, men, JA, jeg er sikker på at den er en H np til dags. Dere har helt rett, før var det en 440-A, men nu har de modelert, gittHoba skrev:Jaja, det er da enda bra at dere får summet dere da ! ! ! !
Men er dere sikre på den H'en da ?
Min summetone ligger på g# + 50cent !

- Assuming is the mother of all fuckups!!!!!
Tlf. 915 22 579
Mail: kaivbech(at)gmail.com
Web: http://www.lysmann.no
Tlf. 915 22 579
Mail: kaivbech(at)gmail.com
Web: http://www.lysmann.no
-
- Pro Member Gold
- Hoba
- Pro Member
- Kontakt:
- John Idar Bakke
- Pro Member
- Kontakt:
I hvilken sammenheng sa Yngve det?
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)
Sjekk http://www.johnib.no
Sjekk http://www.johnib.no
-
- Pro Member Gold
- Joachim
- Pro Member Gold
og kammertonen på valle hovin G&R var??Krisgitar skrev:Man kan i allefall stole på at gitarene på Back in Black er i tune. Selv bruker jeg Metallica eller Guns N' Roses eller noen andre plater jeg kjenner godt. Jeg er for øvrig klar over at GN'R stemmer i Eb, så det tar jeg selvsagt hensyn til. Det er forresten lurt å stemme etter en CD hvor atristen bruker piano/keyboard/orgel, slikte tangentinstrumenter pleier å være godt stemt i forhold til kammertonen.
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
- Joachim
- Pro Member Gold
kan jeg få ett svar fra krisstemmergitar ASAP eller må jeg ringe Axl??????Joachim skrev:og kammertonen på valle hovin G&R var??Krisgitar skrev:Man kan i allefall stole på at gitarene på Back in Black er i tune. Selv bruker jeg Metallica eller Guns N' Roses eller noen andre plater jeg kjenner godt. Jeg er for øvrig klar over at GN'R stemmer i Eb, så det tar jeg selvsagt hensyn til. Det er forresten lurt å stemme etter en CD hvor atristen bruker piano/keyboard/orgel, slikte tangentinstrumenter pleier å være godt stemt i forhold til kammertonen.
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
-
- Pro Member Silver
- Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.
-
- Newbie
- Kontakt:
Ja,ja Hoba får nå begynne å stemme si sirka fine enstrøkne kammertoner..Frodelyd skrev:Testet telefon linja med Osilloscopet mitt og fant en periode tid på tonene på ca 2,2 ms
Dette tilsvarer ca 440 HZ så det er en fin enstrøken a.
Mvh
Lyd/Servicetekniker
Frode
Si meg, forresten, hvor jobber du som servicetekniker?
-kristina