Tom Erik Stokness skrev:Det er vel Plastikkborda (Venice og Verona) som drar opp statistikken der for Midas sin del..
Jobba forøvrig på en MH4 nå helga som var.. DET kommer til å bli en av mine store favoritter
Skjønner meg ikke på klaginga på venice! har aldri hatt noen problemer med det bordet, mangler litt fasiliteter men er eller et ypperlig bord i den størrelsen, ikke hatt noen problemer med våres heller, bare å ta vare på utstyret!
apropo(skrives det sånn?) favoritt bord, etter å ha gjort 2 jobber i sommer på XL200 så har jeg et nytt favorittbord
Tom Erik Stokness skrev:Det er vel Plastikkborda (Venice og Verona) som drar opp statistikken der for Midas sin del..
Jobba forøvrig på en MH4 nå helga som var.. DET kommer til å bli en av mine store favoritter
Da burde de som ikke vet hva Midas egentlig er holde kjeft.
Jeg skal være enig i at AH mixwizard er en fin sak og stole på men ellers syns jeg ikke noe her holder vann.
Da burde de som ikke vet hva Midas egentlig er holde kjeft.
Jeg skal være enig i at AH mixwizard er en fin sak og stole på men ellers syns jeg ikke noe her holder vann.
Må flire av annonsekampanjene til Midas.. "Digital goes Midas...ACT II" heter det i den seneste annonsen med bilder av fiolette flightcaser. Nå har de drevet med lure- og snikeannonser i flere måneder uten å lette noe på sløret, men de fleste har jo skjønt at dette er en litt mindre blander enn XL8 som kommer til å koste masse likevel.
Hvem gidder å se på annonser med slørete blider av røde og gule lys, fiolette flighter og svulstig retorikk i månedsvis?
lydonen skrev:Må flire av annonsekampanjene til Midas.. "Digital goes Midas...ACT II"
Hvem gidder å se på annonser med slørete blider av røde og gule lys, fiolette flighter og svulstig retorikk i månedsvis?
Selv minner disse bildene meg om Skittles, et amerikansk godteri i sterke barnelokkende farger. Men skinnet kan jo bedra.
Regner med at "ACT II" blir en større salgssuksess i Norge enn "ACT I"(XL8).
Lenge siden Pro6 har vært diskutert.. Men nå har vi altså fått en slik på Arktisk Kultursenter. Jeg har jo alltid hørt til dem som har hatt det trivelig med LS9 og M7CL, men det er bare å slå fast at det er enorm forskjell- vanskelig å si hva det er men skal man f.eks mikke opp en kulturskoleelev som spiller fløyte eller fiolin- eller noen som synger i et kor må man jo ratte litt for å få et greit resultat med en Yamaha. Men med Pro6 drar man bare opp stripa og føler ikke at man trenger å gjøre noe- det låter på en måte nært og riktig og ikke oppmikket så det er bare å legge inn basskutt og evt. lopass-filter og så er man i mål.. EQ-filtrene er helt magiske å bruke, følelsen fra gode gamle XL200 (og XL4?) er nærliggende å bruke som referanse.
Ellers mangler det en del på pro6 foreløpig, vanskelig å finne senterverdier på eq og pans og GEQ-interfacet er noget knotete uten noen funksjon for å nulle enkeltbånd når man tuner og det finnes heller ikke f.eks fasevender på utgangene. Måten man jobber med VCA og POP-grupper på og fargekodingen av disse er noe man fort blir venner med.. Ellers synes jeg designet som sådan har unødvendig mye knapper og unødvendig få fadere, men det låter som en million (og koster bare en halv) så det er strengt tatt mye for penga. Hardware, redundancy og også flightcase og rack er top-notch men det er faktisk i underkant dårlig arbeidslys på mikseren, samtidig som det behagelige dempede lyset og de mange fargede knappene gjør sitt til at coolness-faktoren er høy :p
Må si meg enig med lydonen anngående Pro6, fantistisk mikser!(Nå har jeg dog ikke fått jobbet no særlig på den,grunnet streik blant annet )
Lydmessig var det et kraftig løft, sammenlignet med M7/LS9
Jeg har også venta på mikser p.g.a streik.
Har en AVID Venue Profil som ligger på terminalen hos Schenker, et steinkast fra lageret vårt.
Utrolig irriterende.
Frode Trondahl skrev:Jeg har også venta på mikser p.g.a streik.
Har en AVID Venue Profil som ligger på terminalen hos Schenker, et steinkast fra lageret vårt.
Utrolig irriterende.