SUB, Help me please
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Active Member
SUB, Help me please
Trenger en liten sub (ca. 200-300 w) for å få ordentlig bunn i musikken.
Har dere noe å anbefale..
Burde helst ikke være altfor stor og tung
Sist redigert av Ludde den 23 jan 2007, 15:41, redigert 1 gang totalt.
-
- Active Member
- Sted: Tønsberg
- Kontakt:
pris?
hvaslags pris tenkte du deg a?
-
- Active Member
Re: SUB
Hei.trulsolsen skrev:Trenger en liten sub (ca. 200-300 w) for å få ordentlig bunn i musikken.
Snakker vi subb eller bass?
Aktiv eller passiv?
Hva legger du i "bunn i musikken"?
Og som nevnt hva med pris du er ingteressert i å betale???
Litt enklere å svare når vi vet litt mere.
Halvor
-
- Active Member
Hei.
Bare sånn att vi er på samme bane, når du sier aktiv så regner jeg med du mener med innebygd forsterker.
Ikke mye du for for den summen er jeg redd.
Er du heldig kan du kanskje finne en brukt mackie SRS1500 eller SWA1501 til ca 5000,-. Ellers må du over på lavpris merkene som feks ALTO, men det er ikke noe jeg vil anbefale ihvertfall.
Halvor
Bare sånn att vi er på samme bane, når du sier aktiv så regner jeg med du mener med innebygd forsterker.
Ikke mye du for for den summen er jeg redd.
Er du heldig kan du kanskje finne en brukt mackie SRS1500 eller SWA1501 til ca 5000,-. Ellers må du over på lavpris merkene som feks ALTO, men det er ikke noe jeg vil anbefale ihvertfall.
Halvor
-
- Active Member
- Sted: Hammerfest
voice systems, huffda
har brukt endel aktive voicesystems (12" + horn) som monitorer på et sted jeg ikke nevner navn på, men poenget; makan til dritt. forsterkeren kneler, klipper i tid og utide, og blåses i filler regelmessig. huff og huff. minner fælt om kvaliteten på diverse "hutchidatchi"-produkter fra land med for mange atomvåpen. i beste fall funker det som taleanlegg for skoler og barnehager. skal man først kjøpe noe low-budget høyttalere kan man feks sjekke ut omnitronics (pas-serien), latterlig billig, ok lyd, og tåler mye trøkk.