Har vært borti miksere til 150-200 k som har hatt spraking i fadere/knotter.. lurte på om det er skit som gjør det elller noe annet?
Og er det ikke slik at feks MIDAS har fått et navn men bruker mye av samme fadere og andre komponenter som billigere merker...Hva er det som gjør at feks en 32 kanals mikser kan koste så mye... tror ikke det er komponentene som utgjør det... heller varemerket.
har nok mye med merket å gjøre ja.. MEN da har jo også merkevaren ett vist rykte på seg for å være kvalitet/holdbar og vellydende!!
og Det er vel ikke uten grunn!!
MIDAS er jo kjent for meget god lyd og holdbare, brukervennlige miksere! Men man betaler selvfølgelig litt for hva som står på mikseren
Akkurat som med ehh.. feks Jaguar/mercedes/ ehh..etc ROlls Royce var det jeg var ute etter
Det blir som å spørre om det er verdt å betale 2 mill for ein Aston Martin DB9, den er jo like lett å bulke som andre biler Og det er drit dyr service.
Kenneth Jensen skrev:har nok mye med merket å gjøre ja.. MEN da har jo også merkevaren ett vist rykte på seg for å være kvalitet/holdbar og vellydende!!
og Det er vel ikke uten grunn!!
MIDAS er jo kjent for meget god lyd og holdbare, brukervennlige miksere! Men man betaler selvfølgelig litt for hva som står på mikseren
Akkurat som med ehh.. feks Jaguar/mercedes/ ehh..etc ROlls Royce var det jeg var ute etter
Midas sine dyre miksere låter panser, og Aston sine biler er sinnsykt fete, men spesielt holdbare er de ikke.
Det er litt sinnsykt med tanke på prisen de krever for produktene....
Hvis du tar en titt på servicehistorien til dyre biler og dyre miksere, så er det ingen sammenheng mellom hva du har betalt for produktet, og hvor ofte det må på service. En skulle tro at når prisen går i været, så burde holdbarheten på produktet øke tilsvarende, men det skjer ikke. Norgesnettet sliter med en del miksere som må for ofte på service, de har 10 års avskrivningstid på miksere, men sliter med høye serviceutgifter på en del miksere for å få det til å vare i 10 år.
Helge A. Bentsen skrev:Hvis du tar en titt på servicehistorien til dyre biler og dyre miksere, så er det ingen sammenheng mellom hva du har betalt for produktet, og hvor ofte det må på service. En skulle tro at når prisen går i været, så burde holdbarheten på produktet øke tilsvarende, men det skjer ikke. Norgesnettet sliter med en del miksere som må for ofte på service, de har 10 års avskrivningstid på miksere, men sliter med høye serviceutgifter på en del miksere for å få det til å vare i 10 år.
Nå har jeg vært litt rundt og ser hvordan vedlikeholds rutinene til diverse mennesker er (ikke nødvendigvis NN sine folk, mer generelt i bransjen)
Tror at miksere rundt om i landet hadde holdt mye lenger hvis folk hadde giddet å tatt vedlikeholdet alvorlig.
Forresten; hvor mange gir opplæring i å vedlikeholde miksere? retorisk spørsmål............
Man kommer lant med sunt bondevett..
Holde brødsmuler og cola LANGT UNNA miksern f.eks....
Men rent personlig så tror jeg en mobil mikser som blir flighta og flytta rundt er mindre utsatt for støv og drit, enn mikser som stårt fast innstalert...
Sist redigert av Tom Erik Stokness den 31 jan 2007, 16:45, redigert 1 gang totalt.
Tom Erik Stokness skrev:Man kommer lant med sunt bondevett..
Holde brødsmuler og cola LANGT UNNA miksern f.eks....
Øl ikke minst!!!! Ser så jævla mangen stå med rødvinsglass og øl glass over mikseren. Lurer på hvorfor ikke forsikringsselskapene ikke setter fingeren ned..
Sondre Bry Glevoll skrev:[Lurer på hvorfor ikke forsikringsselskapene ikke setter fingeren ned..
Kanskje fordi de ikke er på jobbene.. [/quote]
HMz, sikkert derfor de som ikke vet bedre ikke legger så mye penger i mikserne sine.. Håper at nå som de nye digital mikserne kommer mer og mer på banen ute blant venuene , at de kan snu trenden!
At de som ikke vet bedre kjøper "billige*" miksere fordi de tenker at de blir ødelagt av bruken uansett (Spare penger på lyden uten at de vet de gjør det..)
Men hvis flere og flere kjøper digital miksere som består hovedsaklig av kontrollflater som ikke lar seg like lett ødelegge av tilsmussning, så kan det jo være at de uten å være klar over det invisterer i noe som holder enn viss standard og alle teknikere her til lands blir glad gutter når de kommer på jobb fordi de har skikkelige verktøy å jobbe med
Ehm: vel og merke at jeg utrykker personlige meninger her og er fult klar over at det ikke nødvendigvis alltid stemmer med hva andre mener.. Men jeg synes det er vel og bra, for man skal kunne diskutere. For uten diskusjon forbedrer vi oss ikke!