shure sm91
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Newbie
- Torodd Olsen
- Pro Member
- Sted: Stord
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
Apropos snakke i den.. Shure sm91 er i utgangspunktet laget for tale!! bare så det er sagt..
Man MÅ ikke ha hull i basstrommen! Men om man vil ha litt skikkelig attack og punch så er det en stor fordel spør du meg.
Er selvfølgelig mulig å få dette uten hull også men med noen flere utfordringer !
sm 7/EV Re 20/b52 er fin uten hull.. selvfølgelig masse andre mikker og men det var de jeg kom på i farta!
Man MÅ ikke ha hull i basstrommen! Men om man vil ha litt skikkelig attack og punch så er det en stor fordel spør du meg.
Er selvfølgelig mulig å få dette uten hull også men med noen flere utfordringer !
sm 7/EV Re 20/b52 er fin uten hull.. selvfølgelig masse andre mikker og men det var de jeg kom på i farta!
- JAS
- Active Member
- Sted: Sandefjord
-
- Pro Member Gold
-
- Newbie
- Sted: Trondheim
Har du prøvd noe så enkelt som å legge 91 under tromma, OG en f.eks 57 på slagskinn til dette berømte attack..... Prøv dette Før du skrur av skinnet neste gang.Helge A. Bentsen skrev:Gaffe fast en 91 i basstromma og ta ut kabelen igjennom luftehullet så du kan ha helt frontskinn er et fint triks. Men det er en fordel at trommisen har sin egen 91, kjedelg å ta av skinnet igjen etter konserten for å få igjen mikrofonen din
Sier ikke at dette funker på alle basskaggar med helt front skinn, men der scene volumet er levlig er det verdt en test!
Anders Haugen
Jaja... sånn går no dagan.
Jaja... sånn går no dagan.
-
- Active Member
De erfaringene jeg har med B52 på skinn uten hull er ihvertfall ikke så bra som med en D-6..
AUDIX D-6 låter fin fint på helt trommeskinn (du kan byttelåne med meg)
Jon-Anders: Siden vi deler hjemby, vil jeg gjerne teste ut sm91'en din! Konsert på Promenaden i kveld om du har tid?
AUDIX D-6 låter fin fint på helt trommeskinn (du kan byttelåne med meg)

Jon-Anders: Siden vi deler hjemby, vil jeg gjerne teste ut sm91'en din! Konsert på Promenaden i kveld om du har tid?
Sist redigert av Ulrik den 21 jan 2007, 16:08, redigert 1 gang totalt.
Ulrik Lysebo
---------------
-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
---------------
-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
- Torodd Olsen
- Pro Member
- Sted: Stord
-
- Active Member
Ok. Rettelse:) ---^Torodd Olsen skrev:Javel? Har reist rundt hele norges land med skinn uten hull, og kun b52 på slagskinn. Har ikke hørt om noen som har klaget på stortrommelyden enda...
Jon Anders:
Det vet jeg ikke. Du får bare henge på de siste jobbene på skolen så Musikk-lærerne får sett deg. Snakk med de:) Er et par stykker på musikk-linja som har potensiale..
Sist redigert av Ulrik den 21 jan 2007, 16:08, redigert 1 gang totalt.
Ulrik Lysebo
---------------
---------------