Turbo flood/flash

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
jon-bang
Newbie

Turbo flood/flash

Legg inn av jon-bang »

Vi har fått tilbud om å kjøpe noen turbosound flood/flash-stack. Dette anlegget leveres med BSS sine amper. Har hørt at de har vært plaget med disse? At de ikke tåler livet på veien, regntunge festivaljobber utendørs og slikt..Er det noen som har erfaring med disse?
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Hei hei.
Det er tildels riktig det du skriver. De er heller ikke særlig egnet til kulde og luftfuktighet som du skriver.
Derimot er det særdeles bra amper som alt annet fra BSS.
Det var disse som ble levert i "factory-pakken" når du tidligere kjøpte Flashlight. Dvs Turbosound godtok intet annet enn at du kjøpte med disse ampene og BSS prosessorer.
Således har da firmaer som Brit Row hatt disse i stallen og brukt de i bøtter og spann i årevis dog jeg vet de alltid hadde spare tilgjengelig....
Uansett er disse ampene gått ut av produkjson for kansje 10 år siden.
Det sier kansje nok om alderen på de ampene du tenker å kjøpe.
Jeg vil påstå de har så liten verdi i dag at du burde få en deal på den riggen uten verdi på ampene så kan du heller vurdere nye amper, gjerne med DSP som kreves av Flood/Flash. Det er essensielt at du har korrekt prossesorstyring.
Mvh
Joachim Venberget
knut
Active Member
Sted: Bergen

Legg inn av knut »

Håper ikke du har tenkt til å betale så veldig mye for flash/flood'ene.
Vet at de går for Gi-vekk pris hos de fleste nå, bla avab-cac.
De står vel bare i veien på lageret etterhvert...........
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
jon-bang
Newbie

Legg inn av jon-bang »

Hei Knut!

Har du solgt AH-mikseren?

har fått et latterlig tilbud fra det store utland.......
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Jon: var det fra Kypros? Noen sa at disse middelhavsmikserne dør unge pga luftfuktighet og salt.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Jørgen Stene

Legg inn av Jørgen Stene »

Hei Knut !!

Vil ikke si at vi gir dem vekk vi vil jo gjerne ha 26500,- pr. stack. (bunn+topp)
Når det gjelder å støve på lageret er disse kassene nedbetalt og fri for heftelser så de gir klingende mynt i kassen hver gang de brukes.

Jørgen Stene
knut
Active Member
Sted: Bergen

Legg inn av knut »

Hei Jørgen!!
selvfølgelig vil en ha mest mulig for høyttalerene en skal selge.
-og kjøper vil betale minst mulig.....
Det jeg mente til Jon Bang var at han må sjekke litt rundt om hva disse høyttalerene har blitt solgt for den siste tiden slik at han ikke betaler mer enn det han må!! å leie ut nedbetalt utstyr er meget god butikk. Jeg mente ikke bokstavlig talt at høyttalerene støvet ned, men dere har jo fått så mye annet oppdatert utstyr den seinere tid så Flood'en er sikkert ikke førstevalget når teknikerene skal få velge hvilke anlegg de skal bruke på en jobb, og som følge av det står de vel mer på lageret nå enn de gjorde før..

Ha en fin Jul alle sammen.
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Sted: Oslo

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Flood og Flash fungerer utmerket til visse ting og dårlig på noen ting. Slik er det vel med de fleste PAer? Alt har kompromisser. Jeg synes personlig at TSW 721 er en av de beste subber noensinne laget, dog det kreves at de er stacket riktig og at det er nok kasser til at hornet faktisk får noen effekt.

Det har skjedd mye utvikling på brukervennlighet i forhold til rigging siden Flash/Flood kom, og det merkes kan man si... Tipper de fleste som har jobbet med flysystemet er rimelig lei av å telle kjettingløkker!
PM, tlf +47 951 00 515
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Pål Michael Bratås skrev:Flood og Flash fungerer utmerket til visse ting og dårlig på noen ting. Slik er det vel med de fleste PAer? Alt har kompromisser. Jeg synes personlig at TSW 721 er en av de beste subber noensinne laget, dog det kreves at de er stacket riktig og at det er nok kasser til at hornet faktisk får noen effekt.

Det har skjedd mye utvikling på brukervennlighet i forhold til rigging siden Flash/Flood kom, og det merkes kan man si... Tipper de fleste som har jobbet med flysystemet er rimelig lei av å telle kjettingløkker!
Flood og Flash funker til visse ting og dårlig til noen ting?
Jeg ser gjerne at du presiserer det bedre.
Flash/Flood og TSW721 718 i riktig kombinasjon er/var en killer i riktig kombinasjon/konfigurasjon..
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Sted: Oslo

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Jeg synes Flash/Flood har fungert best på generell pop/rock. Når det blir snakk om softere ting, f.eks mye akustiske instrumenter, synes jeg ikke den fungerer like bra. Dette er basert på personlige erfaringer.
PM, tlf +47 951 00 515
Svar