tips god hodebøylemik

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Kaj G Dahl
Active Member
Innlegg: 51
Registrert: 02 nov 2005, 21:12
Sted: Hammerfest

tips god hodebøylemik

Legg inn av Kaj G Dahl »

er fast tekniker for diverse band som har trommiser og keyboardister som kommer drassende med alskens hodebøylemikker (ikke trådløse). de fleste har en billig shure-sak, modellnr husker jeg ikke, men mener å huske at koster 1395 veiledende. problemet med disse er at de låter helt jævlig. telefonlinjene fra kashmir på 70-tallet var englesang til sammenligning. de låter ikke bare grusomt, de tar f*** meg opp alt annet som skjer på scenen også. når jeg prøver å dytte på dem en beta 58 på stativ blir musikerdegosene fornærmet, og hevder de ikke kan synge i mik på stativ mens de hamrer løs på trommer og tangenter. etter meklingsmøte på et heller trasig nachspiel er vi blitt enige om at folket trenger bedre bøylemikker, og da henvender jeg meg til dere, lydguruer (eller knottpøbler eller hva dere vil for min del): hvilken hodebøylemikk (ikke trådløs) skal de kjøpe ? må ikke være sinnykt dyr, må sitte ok på hardslående trommiser, må være veldig retningsbestemte, må høres bra ut, tåle mye gain og høy monitor osv....kom med tips folkens.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Crown cm311a bedre mic til det bruket tror jeg ikke at du finner.

se link: http://www.crownaudio.com/mic_web/cm.htm


Den låter veldig bra, har brukt den på metal trommiser og det funker veldig bra.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

CM311A er relativt dyr.
Kan anbefale AKG C444 eller Beyerdynamic Opus 54, begge til 30% av hva Crown'en koster og begge fullstendig OK, langt bedre enn Shure sin drittbøylemikk, som er helt usannsynlig fæl.
Begge disse er hypernyre vokalkondiser.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar