tapning av lyd via Insert...
Moderator: Mads Størkersen
-
- Active Member
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
tapning av lyd via Insert...
Noen som har prøvd dette?
jeg har en live mikser i hjemmestudioet nå, uten direkte utganger.
jeg har nettopp fått opp alt utstyret jeg trenger og fikk høre at det fint gikk ann å tappe signal fra insert. For å kun sende fra mikseren, og ikke sende tilbake igjen måtte jeg splitte signalet, en send, en return. fikk noen fansi plugger som gjorde susen. Det jeg merker nå er at signalet blir mye lavere på de stripene der jeg tapper fra insert. problemet bare flyttes hvis jeg skifter plugg til noen av de stripene jeg ikke tapper via insert. skal jeg skrive insert en gang til nå så går jeg å henger meg. noen som har vært borti noe lignende, eventuelt vet svaret?
jeg har en live mikser i hjemmestudioet nå, uten direkte utganger.
jeg har nettopp fått opp alt utstyret jeg trenger og fikk høre at det fint gikk ann å tappe signal fra insert. For å kun sende fra mikseren, og ikke sende tilbake igjen måtte jeg splitte signalet, en send, en return. fikk noen fansi plugger som gjorde susen. Det jeg merker nå er at signalet blir mye lavere på de stripene der jeg tapper fra insert. problemet bare flyttes hvis jeg skifter plugg til noen av de stripene jeg ikke tapper via insert. skal jeg skrive insert en gang til nå så går jeg å henger meg. noen som har vært borti noe lignende, eventuelt vet svaret?
-
- Active Member
- Sted: Oslo
-
- Active Member
- Kontakt:
-
- Pro Member Silver
- Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.
-
- Active Member
- Kontakt:
-
- Active Member
- Kontakt:
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
-
- Active Member
- Kontakt:
-
- Active Member
- Kontakt:
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
høres ut som du er innenfor rekkevidde, er det forsestilling til høsten?sarath skrev:kablene er fine de. jeg stilte inn lydkortet til fra +4db til -10db og gjorde alle inngangene til linje nivå, så funka det fint. men nå sliter jeg med ei ekkel jordsløyfe som jeg skal ta knekken på i morgen.
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
-
- Active Member
- Kontakt: