Hvorfor komplisert når det enkle er mulig

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Hvorfor komplisert når det enkle er mulig

Legg inn av Frode Trondahl »

Dovent_Ekorn skrev:
Helge A. Bentsen skrev:Vel, å sammenligne Void og F1 med Danley går ikke. Det er enorme forskjeller mellom Danley og de.
Nja. Begge produserer mye hornbasert. Danley har mye tapped horn, Void og Funktion one har veldig mye Front-loaded-horns og Band-pass-horns. Danley har også sine "spesielle" innstalasjonshøyttalere. Som er lastet med ekstremt mange elementer, og har høy vekt etc.

Begge er også lite kjent i Norge. Selv om de alle 3 produserer enormt gode høyttalere. Så er mye likheter.
Funktion og Danley synes jeg låter bra. Av alt jeg har hørt av Void til nå, så har jeg ikke hørt et eneste system som låter pent, låter mystisk synes jeg.
Er et eller annet rart med designet på de kassene.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvorfor komplisert når det enkle er mulig

Legg inn av Øyvind »

Forskjellen på Danley sine synergihorn og alt annet er at disse representerer den mest banebrytende hornkonstruksjonen på markedet meg bekjent.

Det er vel opp og vedtatt enighet om at det er for mange line arrays rundt omkring i lokaler der man kunne fått et vel så godt resultat, om ikke bedre med en point source.. vel i hvert fall hvis man leser internasjonale artikler om emnet.
Mvh Øyvind Bjørge
Svar