Soundcraft Vienna - Ridermat ?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Adrian Nordeng
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 11 apr 2009, 05:47

Soundcraft Vienna - Ridermat ?

Legg inn av Adrian Nordeng »

Vudrerer å kjøpe en brukt Vienna 40 kanaler. Rett og slett fordi den er billig og har greit med kanaler og fastaliteter.
Ville DU godtatt å få levert denne på FOH ?
Og sist men ikke minst ! Hvordan låter preampene i den ?
toraabe

Re: Soundcraft Vienna - Ridermat ?

Legg inn av toraabe »

Sier ikke nei til den.
Låter fint nok den og virker oversiktlig å jobbe på.
Jeg har selv ike kjobbet på den, men hørt konserter gjort på den og det har vært fine opplevelser...
Selv om de begynner å dra på åra så er det nok ikke noe dunt kjøp sålenge switcher er ok og at det ikke
er altfor mye vakkel, brum og at PSU er iorden.
Men den er nok med på å bidra til noen vonde rygger kan man si.
Så om den skal monteres fast så er den sikkert mer enn bra nok ..
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Soundcraft Vienna - Ridermat ?

Legg inn av Trond »

Kor mykje må du betale?

Med utan flight?

Antal power?

Fra installasjon eller utleige firma, norsk eller utenlands?
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Adrian Nordeng
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 11 apr 2009, 05:47

Re: Soundcraft Vienna - Ridermat ?

Legg inn av Adrian Nordeng »

18.000,-

Inkl. flight

2xPSU
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Soundcraft Vienna - Ridermat ?

Legg inn av Joachim »

Vet du noe historikk, det var ikke så mange av de? MKI ell MKII ? Det ser du på AUX pre/post konfig bla. er alle valgbare er det MKII. De var vel strengt tatt lokal ridermat på 90 tallet, utlendingene var aldri overbegeistrert.

Jeg ville gått gjennom mikseren grundig med noen som vet hva de skal se etter. Er du interessert kan jeg hjelpe deg, er det noen bord jeg kjenner mer enn godt teknisk er det vel de der. Jeg har jobbet mye med de, testet de og vedlikeholdt/restaurert noen.

Switcher er nevnt, de fadere og poter kan være råttent og da pådrar du deg masse jobb og utgifter med å få bordet brukbart. Du bør og få kjørt bordet med belastning for å sjekke PSU/distribusjonskort osv.. Insertpunkt bør sjekkes, dårlige brytere på returpunktene er typisk.

Hvem PSU følger med?

Lykke til, mye lyd for 18 lapper om det virker!
Mvh
Joachim Venberget
toraabe

Re: Soundcraft Vienna - Ridermat ?

Legg inn av toraabe »

Hvis det virker så er det ok.
Er det mangler som spraking, sus på tapninger ved justering, knepping og smell ved panorering, råtne pots, fadere, dårlige inserts osv, så kan lista bli lengre enn et vondt år.
Åssen ser den ut ? Har den vært på veien eller hatt en trygg tilværelse på et kulturhus ?
Er det utlegg i flight ? osv.....
Har selv skudd på miksere med diverse feil . det er mere til irritasjon enn en fornøyelse som lydjobben egentlig skal være ...
Men for all del hvis det virker og kun har små feil som du kan leve med så hvorfor ikke
Adrian Nordeng
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 11 apr 2009, 05:47

Re: Soundcraft Vienna - Ridermat ?

Legg inn av Adrian Nordeng »

Jeg vet litt historie på den, men ikke mye.
Den skal være kjøpt i Norge for ca 8 år siden, og har stått på lager de siste 3 årene.
Den har nok vært langs veien. Det var en MKI.
Selger har hatt den oppe og garanterte at den skulle være i 100% stand.
Jeg vet ikke hvilken PSU som følger med.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Soundcraft Vienna - Ridermat ?

Legg inn av Joachim »

Adrian Nordeng skrev:Selger har hatt den oppe og garanterte at den skulle være i 100% stand.
Det kan godt være det rent elektroniske såleis er i fungerende tilstand. som nevnt over her er det slitte poter, fadere og switcher insertpunkt osv du kan forvente å slite med som vil gi deg ett mareritt av knitring, sprak og vakkel konstant og periodisk selvom mikseren tilsynelatende virker. Jeg ville hvis mulig hørt på dette med hodetelefoner, gått over noen striper om ikke alle og hørt på alle funksjoner. switcher sjekker du med 50hz. Hør på filtere osv.
Mvh
Joachim Venberget
Svar