Processorstyring

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Processorstyring

Legg inn av Joachim »

Per M:
Hvorfor trur du merker som Meyer, D&B, Nexo, mer og mer EAW og JBL osv. ikke lar deg tukle med sånne parametre?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Re: Processorstyring

Legg inn av permorten2@live.no »

Tror ikke jeg vil benytte mere av tiden min til å diskutere mere med deg eller kameraten din.
Tror dere missforstår forumets hensikt som er å dele erfaringer og ikke kritisere alt og alle. :?

Regner med at både du og Joachim sikkert er flinke til det dere driver med, men ikke ødelegg dette ved å skrive
nedslående innlegg. Det blir bare dumt. :)

Per M
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Processorstyring

Legg inn av Joachim »

permorten2@live.no skrev:Tror ikke jeg vil benytte mere av tiden min til å diskutere mere med deg eller kameraten din.
Tror dere missforstår forumets hensikt som er å dele erfaringer og ikke kritisere alt og alle. :?

Regner med at både du og Joachim sikkert er flinke til det dere driver med, men ikke ødelegg dette ved å skrive
nedslående innlegg. Det blir bare dumt. :)

Per M
Det blir litt vanskelig å forholde seg til når du snakker om 650 i en tråd og så referer du plutselig til en dansebandrigg når vi snakker om prosessering...
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Re: Processorstyring

Legg inn av permorten2@live.no »

Joachim skrev:Per M:
Hvorfor trur du merker som Meyer, D&B, Nexo, mer og mer EAW og JBL osv. ikke lar deg tukle med sånne parametre?
Jeg har alle EAW sine parametre lagret i DBX prosessoren som jeg bruker, men du må huske på at det er forkjell på å spille for 2000 stk i en fotballhall og 100 stk i en gymsal. Man må jo utnytte utstyret i mest mulig grad. Og det er ikke tvil om at hvilke som helst topper låter best ved lavest mulig delefrekvens hvis volumet tillater dette. Selvfølgelig må man også justere eq-fabrikkinnstillingene hvis man flytter delefrekvensen, men de fleste som driver lydteknikk bør vel kunne regne
med logaritmer etter formelen 10xlog P/Pref. +og- burde vel også gå greit.

MVH: Per M
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Re: Processorstyring

Legg inn av permorten2@live.no »

Joachim skrev:
permorten2@live.no skrev:Tror ikke jeg vil benytte mere av tiden min til å diskutere mere med deg eller kameraten din.
Tror dere missforstår forumets hensikt som er å dele erfaringer og ikke kritisere alt og alle. :?

Regner med at både du og Joachim sikkert er flinke til det dere driver med, men ikke ødelegg dette ved å skrive
nedslående innlegg. Det blir bare dumt. :)

Per M
Det blir litt vanskelig å forholde seg til når du snakker om 650 i en tråd og så referer du plutselig til en dansebandrigg når vi snakker om prosessering...
Hva er en dansebandrigg??? Er det alt som er dårlig, eller .....
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Processorstyring

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Kan vi komme tilbake til topic her!?
Greia er nemlig det at trådstarter har kjøpt et Line Array fra Kina som ikke er ferdig utviklet, og kom med helt blank prosessor hva innstillinger anngår.
Så å sammenligne dette med ferdige systemer som Nexo og Meyer blir bare tullete , for å si det rett ut.

De delefrekvensene som var oppgitt av trådstarter var en anbefaling han fikk av produsent, overhode ikke noe som er ferdig "tunet" for systemet han har, så der er åpent for alle forslag (innen rimelighetens grenser)

Jeg var personlig med å tune denne PA`n (i en gymsal med kun musikk å gå utifra :lol: ), og vi prøvde litt forskjellig, og vi var begge enige om de tidligere oppgitte delingene var det som låt best.Det hjalp også betraktelig med en liten delay på 10" (mener å husker jeg ga dem rundt 15cm
Hadde vi hatt tilgang til et veldig tørt lokale, og simprogram med målemic, så tror jeg vi kunne fått et bra resultat ut av den PA`n der...


Og kan vi nå få slutt på drittslenginga her på forumet!? syns det er rett og slett ufattelig hvor mye rart mann hører fra voksne folk....
Svar