Fete nyheter fra Mackie
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- lydonen
- Pro Member Silver
- Innlegg: 1197
- Registrert: 25 apr 2004, 12:34
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Fete nyheter fra Mackie
Masse fete nye ting fra mackie fremover:
http://www.mackie.com/comingsoon06.html
Og som de selv sier (om quad-eq):
"People are really attracted to sound engineers who know how to operate equipment with lots of flashing lights, so the Quad EQ was especially designed with plenty of lights in operation"
http://www.mackie.com/comingsoon06.html
Og som de selv sier (om quad-eq):
"People are really attracted to sound engineers who know how to operate equipment with lots of flashing lights, so the Quad EQ was especially designed with plenty of lights in operation"
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
- lydonen
- Pro Member Silver
- Innlegg: 1197
- Registrert: 25 apr 2004, 12:34
- Sted: vadsø
- Kontakt:
- TorjeG
- Active Member
- Innlegg: 83
- Registrert: 06 aug 2005, 19:21
- Sted: Tromsø
- Kontakt:
-
- Pro Member Gold
- Innlegg: 1208
- Registrert: 07 mar 2004, 16:03
- Torodd Olsen
- Pro Member
- Innlegg: 355
- Registrert: 05 des 2004, 18:39
- Sted: Stord
- Trond
- Pro Member
- Innlegg: 586
- Registrert: 23 jun 2003, 18:21
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
Venter egentlig på eit alternativ til TC EQ station, genialt produkt, men altfor altfor dyrt.
Synes det er fint med ein analog eq til PA, men eg for min del skrur nesten aldri på monitor eq, det gjer forsåvidt ikkje gjesteteknikarar heller.
Synes det er slitsomt å dra på 4 stk 3u dbx eqer til monitor som nesten aldri blir brukt når det hadde vore kjekt med ein 3 u digital eq med 8 inn og 8 ut. Der du og kan lagre monitorsetting til forsekjellige monitorer, legge in delay, limiter, osv osv.
Behringer har ein fin digital eq på 1U, den funker som ei kule, men den har ikkje vore på lager det siste året. Det er og mange gjeste teknikerer som ABSOLUTT IKKJE skal ha noko som er digitalt.
Eg meinar viss du skal ha lyd på -EIN- mikk så må du kunne bruke ein 01v96, utan å nevne navn.
Derfor syntes eg quad eq såg litt interessant ut.
DBX 160 og er min favoritt comp, men å dra på 10 slike på jobb er jo heilt håpløst, viss ikkje det er ein stor utejobb, eller liknande. Må nok sjekke ut quad comp og.
Synes det er fint med ein analog eq til PA, men eg for min del skrur nesten aldri på monitor eq, det gjer forsåvidt ikkje gjesteteknikarar heller.
Synes det er slitsomt å dra på 4 stk 3u dbx eqer til monitor som nesten aldri blir brukt når det hadde vore kjekt med ein 3 u digital eq med 8 inn og 8 ut. Der du og kan lagre monitorsetting til forsekjellige monitorer, legge in delay, limiter, osv osv.
Behringer har ein fin digital eq på 1U, den funker som ei kule, men den har ikkje vore på lager det siste året. Det er og mange gjeste teknikerer som ABSOLUTT IKKJE skal ha noko som er digitalt.
Eg meinar viss du skal ha lyd på -EIN- mikk så må du kunne bruke ein 01v96, utan å nevne navn.
Derfor syntes eg quad eq såg litt interessant ut.
DBX 160 og er min favoritt comp, men å dra på 10 slike på jobb er jo heilt håpløst, viss ikkje det er ein stor utejobb, eller liknande. Må nok sjekke ut quad comp og.
Trond Øyre - Øyre Lyd
Less is more
Less is more
- lydonen
- Pro Member Silver
- Innlegg: 1197
- Registrert: 25 apr 2004, 12:34
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Vi har en TT24, mikser mest monitor med den, funker som en kule.
Den har sine ticks og sånn men lyden er god.
Om disse quad-produktene holder TT24's lydkvalitet er det bare å løpe og kjøpe for dynamics og EQ på TT'en er knallbra.
Ser for meg at A-racket til et firma av medium str. kan ha 6-8 ch med rolls-royce eq'ing og full PCM/R4000/BSS/DBX, mens rackene til brødmikserne kan godt ha en halvanerkjent master EQ type grønn Opal eller Ashly supplert med en Quad-EQ og et par Quad-comp/gater, to stk. M-ONE og en D-TWO. Da kommer man unna med 40-50k for et OK FX-rack i stedet for 150-200k.
Den har sine ticks og sånn men lyden er god.
Om disse quad-produktene holder TT24's lydkvalitet er det bare å løpe og kjøpe for dynamics og EQ på TT'en er knallbra.
Ser for meg at A-racket til et firma av medium str. kan ha 6-8 ch med rolls-royce eq'ing og full PCM/R4000/BSS/DBX, mens rackene til brødmikserne kan godt ha en halvanerkjent master EQ type grønn Opal eller Ashly supplert med en Quad-EQ og et par Quad-comp/gater, to stk. M-ONE og en D-TWO. Da kommer man unna med 40-50k for et OK FX-rack i stedet for 150-200k.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
- Trond
- Pro Member
- Innlegg: 586
- Registrert: 23 jun 2003, 18:21
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
Ja det var tanken min og.
Men berre det holder så, erfaringsmessig så går disse fantastiske produkta i stykker.
Kjøpte foreksempel Presouns ACP88, 8 kanals komp/gate på 2 U, funker greitt nok den og har ein ok pris, men den tåler ikkje å vere på veien, så pr dags dato så er det 6 som virker.
Men berre det holder så, erfaringsmessig så går disse fantastiske produkta i stykker.
Kjøpte foreksempel Presouns ACP88, 8 kanals komp/gate på 2 U, funker greitt nok den og har ein ok pris, men den tåler ikkje å vere på veien, så pr dags dato så er det 6 som virker.

Trond Øyre - Øyre Lyd
Less is more
Less is more
- Torodd Olsen
- Pro Member
- Innlegg: 355
- Registrert: 05 des 2004, 18:39
- Sted: Stord
-
- Newbie
- Innlegg: 14
- Registrert: 04 apr 2005, 17:49
- Sted: Oslo
- Kontakt:
- Torodd Olsen
- Pro Member
- Innlegg: 355
- Registrert: 05 des 2004, 18:39
- Sted: Stord
- Trond
- Pro Member
- Innlegg: 586
- Registrert: 23 jun 2003, 18:21
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
-
- Newbie
- Innlegg: 42
- Registrert: 25 jul 2004, 23:54
- Sted: Modum
- Kontakt:
Til dere som har brukt TT24, hvor krise er klangene ? Lydonen, du som har en i stallen... Er det så krise at man bør ha med seg en M3000, eller er det ok... ? Hvordan er holbarheten på den i forhold til Yamaha ?
Hvis valget står mellom DM1000 med 24 inn og meterbor og TT24 hva er da det beste kjøpet ? Prismessig så havner de ut ganske likt.
Hvis valget står mellom DM1000 med 24 inn og meterbor og TT24 hva er da det beste kjøpet ? Prismessig så havner de ut ganske likt.
Mvh
Lydfokus
v/ Bård Åmotsbakken
- Se nu ble det fart i gramofonen!
Lydfokus
v/ Bård Åmotsbakken
- Se nu ble det fart i gramofonen!