Shure PG/JTS TX
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- Sondre Bry Glevoll
- Active Member
- Sted: Oslo
Shure PG/JTS TX
Noen som har noen erfaringer her med Shure PG mikker kontra JTS TX mikker? Trenger litt innspill på dette til en liten installasjon, hvor budsjett ikke akkurat er i SM/Beta land...Noen erfaringer? 

- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
- Trond
- Pro Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
-
- Newbie
Kjøpte en PG58 her om dagen (eneste de hadde inne på musikkforretningen). Kan ikke si at jeg ble imponert over dempingen. Elemtet sitter i masse skumgummi og en skulle jo tro dette ville redusere brumling, men hvis jeg så mye som holder i mikrofonen så hører jeg konstant brumling (kommer trolig fra blodet eller musklene mine). Jeg har en billig Behringer XM2000S hvor elementet rett og slett sitter rett i, og den brumler nesten ikke i det hele tatt (da må du klemme hardt), men låter ellers like bra som PG58'en. De kjente studiomerkene (AKG, Shure) har en del drittprodukter i lavprisklassen. AKG lager f.eks. dårlige bærbare hodetelefoner. Og Shure lager altså dårlige billigvokalmikker. Jeg betalte om lag 300,- for Behringeren og 500,- for Shure. En skulle jo kunne forvente en viss forbedring? Shure-mikken inkluderte riktignok en kabel... en dårlig skjermet kabel. *host*
-
- Newbie
- Sted: Modum
- Kontakt:
-
- Newbie
Fordi originalen koster 5 ganger mer enn kopien fra konkurrenten og man knapt hører forskjell på dem. Å kjøpe kopien fra originalprodusenten er nok derimot ikke det lureste man gjør, siden originalprodusenten i motsetning til konkurrentene er "nødt" til å redusere på kvaliteten. (Hvorfor kjøpe en SM58 når en PG58 låter like bra?)
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
Hva fikk du i matte på barneskolen?Thor skrev:Fordi originalen koster 5 ganger mer enn kopien fra konkurrenten og man knapt hører forskjell på dem. Å kjøpe kopien fra originalprodusenten er nok derimot ikke det lureste man gjør, siden originalprodusenten i motsetning til konkurrentene er "nødt" til å redusere på kvaliteten. (Hvorfor kjøpe en SM58 når en PG58 låter like bra?)
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
-
- Newbie
-
- Pro Member
- Kontakt:
-
- Newbie
Jeg mener at Behringers kopi av SM58 er bedre enn Shure's kopi (PG58). Jeg har hørt en del gode og en del dårlige mikrofoner. Behringer er ikke av de dårlige. Å produsere et dynamisk mikrofonelement koster slikk og ingenting. Shure tar selvsagt overpris på grunn av merkenavnet. Jeg misforstod kanskje hva posteren over mente med "originalen"...
-
- Pro Member
- Kontakt:
-
- Newbie