Shure PG/JTS TX

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Sondre Bry Glevoll
Active Member
Sted: Oslo

Shure PG/JTS TX

Legg inn av Sondre Bry Glevoll »

Noen som har noen erfaringer her med Shure PG mikker kontra JTS TX mikker? Trenger litt innspill på dette til en liten installasjon, hvor budsjett ikke akkurat er i SM/Beta land...Noen erfaringer? :?
Brukeravatar
fhl
Active Member
Sted: Jessheim

Shure

Legg inn av fhl »

Jeg hadde gått fårt shure! Uten tvil!!
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

TX'ene er OK de, solide metallhus og de låter bra, mens Shure PG alltid har vært plæstic.
Ville tatt JTS uten tvil jeg!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Kenneth Jensen
Pro Member
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

kanskje kombiner dem?!! Jts sine tam mikker er ganske skrøpelige.. der ville jeg valgt shure sine faktisk.. mens de andre blir vel smak og behag.. jts sin basstromme (52 kopi) funker streit..
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Eg har jo som nevnt tidligere noko lite brukte Taci mikker til salgs:D
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Thor Harald Johansen
Newbie

Legg inn av Thor Harald Johansen »

Kjøpte en PG58 her om dagen (eneste de hadde inne på musikkforretningen). Kan ikke si at jeg ble imponert over dempingen. Elemtet sitter i masse skumgummi og en skulle jo tro dette ville redusere brumling, men hvis jeg så mye som holder i mikrofonen så hører jeg konstant brumling (kommer trolig fra blodet eller musklene mine). Jeg har en billig Behringer XM2000S hvor elementet rett og slett sitter rett i, og den brumler nesten ikke i det hele tatt (da må du klemme hardt), men låter ellers like bra som PG58'en. De kjente studiomerkene (AKG, Shure) har en del drittprodukter i lavprisklassen. AKG lager f.eks. dårlige bærbare hodetelefoner. Og Shure lager altså dårlige billigvokalmikker. Jeg betalte om lag 300,- for Behringeren og 500,- for Shure. En skulle jo kunne forvente en viss forbedring? Shure-mikken inkluderte riktignok en kabel... en dårlig skjermet kabel. *host*
Lydfokus
Newbie
Sted: Modum
Kontakt:

Legg inn av Lydfokus »

Jeg har noen Hansen kondisser som funker helt streit som skal ut... *hint hint*
Mvh
Lydfokus
v/ Bård Åmotsbakken
- Se nu ble det fart i gramofonen!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Hvorfor kjøpe kopier når originalen koster en slikk og ingenting!
Mvh
Joachim Venberget
Thor Harald Johansen
Newbie

Fordi originalen koster 5 ganger mer enn kopien fra konkurrenten og man knapt hører forskjell på dem. Å kjøpe kopien fra originalprodusenten er nok derimot ikke det lureste man gjør, siden originalprodusenten i motsetning til konkurrentene er "nødt" til å redusere på kvaliteten. (Hvorfor kjøpe en SM58 når en PG58 låter like bra?)
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Thor skrev:Fordi originalen koster 5 ganger mer enn kopien fra konkurrenten og man knapt hører forskjell på dem. Å kjøpe kopien fra originalprodusenten er nok derimot ikke det lureste man gjør, siden originalprodusenten i motsetning til konkurrentene er "nødt" til å redusere på kvaliteten. (Hvorfor kjøpe en SM58 når en PG58 låter like bra?)
Hva fikk du i matte på barneskolen?
Mvh
Joachim Venberget
Thor Harald Johansen
Newbie

Jeg sjekket prisen på Sound1.no. Shure SM58 kostet ca 14-1500 kroner der. Min XM2000S kostet 300. 300 x 5 = 1500.
Kenneth Jensen
Pro Member
Kontakt:

mener de de 2 mikkene låter like bra??
Lydforum Administrator/Pensjonist
Thor Harald Johansen
Newbie

Jeg mener at Behringers kopi av SM58 er bedre enn Shure's kopi (PG58). Jeg har hørt en del gode og en del dårlige mikrofoner. Behringer er ikke av de dårlige. Å produsere et dynamisk mikrofonelement koster slikk og ingenting. Shure tar selvsagt overpris på grunn av merkenavnet. Jeg misforstod kanskje hva posteren over mente med "originalen"...
Kenneth Jensen
Pro Member
Kontakt:

aha.. jeg skjønner! Begge kopiene låter dårlig i forhold til sm58! det er derfor den koster mere og varer lengre.. ikke pga merkenavnet
Thor Harald Johansen
Newbie

Og du har prøvd alle tre?
Svar