Equalizer

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Sted: Sogndal
Kontakt:

Equalizer

Legg inn av Trond »

Nokon som har eit forslag til monitor eq?

Bør ha ein grei pris, bra kvalitet og helst 2 u.

Viss ikkje eg finner ein bra 2 U eq så må eg sette inn 3 U, men håpte på å spare litt plass i racket.

Alternativet på 3 U er DBX 2231.

Har nokon prøvd Klark Teknik DN 370?
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Bjørn A. Larsen
Active Member
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Yamaha har noen EQ'er som jeg synes funker helt greit, tror den heter Q2031 eller noe sånt deromkring. 2U.

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Brukeravatar
Stig Kamonen
Site Admin
Sted: Høyanger
Kontakt:

Legg inn av Stig Kamonen »

tc EQ station er jo kanskje noe å sjekke ut. Har prøvd denne noen ganger og synes dette er en fantastisk boks.
-Stig
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Stig Kamonen skrev:tc EQ station er jo kanskje noe å sjekke ut. Har prøvd denne noen ganger og synes dette er en fantastisk boks.
-Stig
Og 8 kanaler på 2 units plass må da bare være jævlig tøft! Har ikke fått sjekka den ut selv enda, men er den så bra som gutta sier så... Tc har jo hatt suksess med digital eq før...
:D

J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)

Sjekk http://www.johnib.no
Atle Aamodt
Active Member

Re: Equalizer

Legg inn av Atle Aamodt »

Trond skrev:Nokon som har eit forslag til monitor eq?

Bør ha ein grei pris, bra kvalitet og helst 2 u.

Viss ikkje eg finner ein bra 2 U eq så må eg sette inn 3 U, men håpte på å spare litt plass i racket.

Alternativet på 3 U er DBX 2231.

Har nokon prøvd Klark Teknik DN 370?
Kan på det varmeste anbefale White Instruments 4000 series. Du finner dem brukt på Ebay. Dette er sykt bra L-C filtere. Låter fantastisk og støyer absolutt ikke. De er rare, de kan roterende pot, de er mono (2U). De er etter mitt syn i klasse med f.eks NEVE eller tilsvarende.

Dette er muligens ikke noe godt tips, men snarere enn oppfordring til å bruke ekstremkvalitet utstyr som svært få kjenner til. Trolig vil ingen BSS- eller Klark-tilhenger bruke dette, fordi de aldri har hørt om dem.
Atle Aamodt
Kenneth Jensen
Pro Member
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Prisen på noe slikt da :?:
Lydforum Administrator/Pensjonist
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

Jeg er Klark tilhenger av en grunn: Jeg har alltid dårlig tid. De fungerer likt hver gang og er pålitelige. I en ondskapsfull verden der alle er ute etter å gjøre arbeidsdagen min til et hælvete, er det godt med noen faste holdepunkter. De heter DN-360 og Beta 58A.
Jeg trenger ikke lydleverandører som prøver å finne opp hjulet.
Jeg vil bare ha noe som ligner på rideren min.
White Instruments lager veldig bra filtre, (ja, jeg har førstehånds erfaring) men den modellen du skisserer er nok ikke den rette for Øyre Lyd. Beklager det er kjedelig: DN-360, xta G-600, dbx 3231L, dbx 2231 (som støyer litt for mye).
Kyrre S. Fledsberg
Svar