Effekt rack

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Sondre Bry Glevoll
Active Member
Innlegg: 169
Registrert: 30 okt 2004, 20:52
Sted: Oslo

Effekt rack

Legg inn av Sondre Bry Glevoll »

Hei.

Skal sette sammen et effektrack for et lokalt ungdomshus uten de helt store økonomiske forrutsetningene og lurer på om det er noen som har erfaring vedrørende behringer sine kompressor/gater?

Hadde sett for meg følgende utstyr i racket:
1 stk T.C M-One XL
4 stk Behringer MDX-2600
1 stk Behringer XR-4400

+ 2 stk 2x31 bånds eq'er (noen som har noen bra forslag på noen rimelig bra eq'er som ikke koster skjorta..?)

Alternative forslag mottas med åpent sinn :wink:
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Heia ja. Mye en kan benytte som ikke nødvendigvis koster så mye. jeg har god erfaring med DBX 266 XL to kanaler med gate og kompressor til en fin pris. Låter ok på det meste. Ellers har DBX og noen ok eq'er som virker denne heter 231.
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Sjekk ut Presonus ACP 88 hos luthmann. Det er en 8kanals Comp/gate.
Den låter utrolig bra.

Glem behringer, gå for Presonus eller Dbx de låter mye bedre.
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

grensen mellom kvalitet og pris er ganske ekkel. men til helt enkel ungdomshusbruk holder sikkert behringer fint, selv om jeg ikke skjønner hva du skal med 16 kompressorer.

phoenic har noen helt greie 2*31 eqer til 2-3000kr, du finner billigere effektmaskiner enn m-one, enklere og. holder med en helt vanlig klang/delayboks med ferdige presets. minste lexion eller en zoom gjør sikkert jobben. det er viktigere å ha dårlig utstyr men nok, enn å ha en sjefsbra eq til pa, og ikkeno annet.
aslak skarderud
kultursenteret isak
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Frodelyd skrev:Sjekk ut Presonus ACP 88 hos luthmann. Det er en 8kanals Comp/gate.
Den låter utrolig bra.

Glem behringer, gå for Presonus eller Dbx de låter mye bedre.
* Joa, Men presonus ACP 88 koster nesten 12000,-
Ække billig det.. men det er veldig bra
Lydforum Administrator/Pensjonist
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Skal du ha noe som er bedre enn behringer, men som ikke koster skjorta, bør du sjekke ut Samson S-Com 4 og S-Gate 4. 4 kanaler kompressor eller 4 kanaler gate til 2000 spenn som høres helt ok ut. Den eneste ulempen er at det kun er auto attack/release på S-Com 4, du kan eventuelt gå for tokanalsversjonen, S-Com til 1600 kr. :)
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Er det noen som har prøvd denne  ????? 
Alto CLE 8.0 - 8 Channel - Comp/Limit/Exp/Gate

http://www.altoproaudio.com/html/dynamic_processors.php

Alto har jo noen nokså bra bokser som låter bedre en behringer, og er nesten like billige.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
ET
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 06 sep 2004, 17:47
Sted: Aust-Agder

Behringer

Legg inn av ET »

M-one funker greit, spør Frode :D. Men som aslak sier; det finnes jo rimeligere klanger som funker bra. Lexicon er ikke så dumt.

Men så var det Behringer igjen da.......Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg heller halvert antall compressorer og gått for DBX 266xl og likevel spart penger. Det er sjelden bruk for 8 comp. for min del i hvert fall. Gatene til behringer funker fint. Styr unna behringer EQ'er; de funker upåklagelig helt til de ikke funker i det hele tatt. Kanskje brukt EQ er tingen.


Erlend
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Det er alltid bruk for kompressorer - så lenge de brukes riktig og med måte!
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Trenger jo ikkje compressorer, det er jo berre å spella så høyt at pa og filter går i limit! :D

Hei ein stk alto 8 kanals comp, der forøvrig berre 6 virker idag, men litt lodding så skulle den vere ok.

Funker heilt greit, bedre enn behringer, litt knotete men den er jo berre 2U.

Vert penga!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Fleire som har prøvd presonus acp 88, ser ganske fin ut!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Den har jeg brukt flere ganger og synes den låter fett... grei og bruke er den og.. har du en slik burk trenger du vel sjelden noe mer utstyr på Den Dynamiske fronten!!
Lydforum Administrator/Pensjonist
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Kenneth Jensen skrev:Den har jeg brukt flere ganger og synes den låter fett... grei og bruke er den og.. har du en slik burk trenger du vel sjelden noe mer utstyr på Den Dynamiske fronten!!
Helt enig der Kenneth, det er utrolig digg å ha fritt valg til å bruke 8 gater/composere i en 2 unit boks.

Elektronikken til presonus har også et utrolig bra design.
Bruker ofte M80 preampen til presonus i studio, denne låter utrolig bra, og design messig lignet den veldig mye på de dyrere midas preampene.

Presonus er et merke som jeg synes at er rart at ikke har større utbredelse i Norge.
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 14 okt 2004, 18:43
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

Dette er jo snakk om et ungdomshus der man som regel aldri booker inn band med en rider som skal oppfylles. Det er vel heller sjelden det kommer en tekniker med krav og forventninger på besøk.
Senk kravene til antall kanaler komp/gate. Jeg tror jeg ville satset på f.eks BSS DPR-944 2+2 Parametric Compressor & Gate
Da har du en enkel fin boks med gate til basstromme og kranglete gulvtammer og kompressor til leadvokal og noe annet snusk.
Jeg tror jeg ville sett på dbx rimelige 2x31 bånds.

Og viktigst av alt: Bruk pengene dere sparer på mindre inserts på skikkelig kabling, rack og hengelås.
Kyrre S. Fledsberg
Svar