Shure kopier ute på ebay
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Pro Member
- Sted: Nøtterøy
Shure kopier ute på ebay
en liten advarsel til dere som finner pakketilbud på shure sm57 og sm58 på ebay... STYR unna! Det er ikke orginalvarer fra shure, jeg var så dum at jeg gikk på et sånt tilbud,og sitter nå her og A/B tester med en ORGINAL shure.. Stor forskjell på dem, mye mindre bunn i kopien og mye mer håndstøy....
laster opp noen bilder senere, så kan dere se hvor like de er..
laster opp noen bilder senere, så kan dere se hvor like de er..
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
- thomas hocking
- Active Member
- Sted: bergen/stavanger
- Kontakt:
Har kjøpt noe mikker på ebay, forsovidt greit. har hvertfall ungått å få noen kopi mikker sålangt. Knepet er vel å kikke litt langt bak i historielista dems. Har de solgt en masse stasj til masse personer for første gang vet en noe ugler i mosa. Men for å være helt ærlig føler jeg meg litt snytt hver gang av momsen og posten sin avgift for fortolling og dill.
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
Kjøpte en Audix D6 på eBay nylig. Den var i hvertfall ekte! Det gjelder som det sies her å se hvem som selger og hvor det selges fra.
Posten var hyggelige nok i den forbindelse, forenklet tollbehandling koster ikke all verden og momsen er det jo ikke de som fastsetter.
Men mva-fritak på pakker opptil kr. 1000,- fra utlandet burde vi hatt.
Posten var hyggelige nok i den forbindelse, forenklet tollbehandling koster ikke all verden og momsen er det jo ikke de som fastsetter.
Men mva-fritak på pakker opptil kr. 1000,- fra utlandet burde vi hatt.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
-
- Pro Member Gold
-
- Active Member
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
Re: Shure kopier ute på ebay
For noen år siden kjøpte jeg også noen kopier, men jeg visste det var kopier. Jeg fikk samme erfaringen, nemlig at de er mye dårligere. Det eneste som var bra, var at hetta på dem var lik nok til å kunne brukes på original SM58. Og med den prisen jeg gav for dem så var det faktisk billigere å kjøpe disse kopi-mikrofonene enn å kjøpe nye originale hetter...
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
LTI AS
Kristiansand
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
Re:
På EMS-pakker som koster litt mere og ankommer mye raskere enn vanlig airmail er tollbehandlingen inkludert, så da var det sikkert en EMS-pakke du fikk.Helge A. Bentsen skrev:Sist jeg handla på ebay ble jeg kun belasta med moms av posten, de tok ingenting i gebyr.
Hva enn dere bruker, styr unna DHL. De er de verste gribbene av alle fraktselskapene.
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
De typiske kopi-58'ene jeg har sett har vært veldig bra utført, med unntak av at "hetta" eller hodet er litt ovalt, bittelitt bare. Dårlig engelsk og manglende produktbeskrivelse er også et tegn, ved siden av lav feedback, ingen feedback på tilsvarende produkter og manglende utvalg av andre Shure-produkter enn 57/58
denne karen f.eks:
http://cgi.ebay.com/SHURE-SM58-DYNAMIC- ... otohosting
denne karen f.eks:
http://cgi.ebay.com/SHURE-SM58-DYNAMIC- ... otohosting
-
- Pro Member Gold
Re: Re:
Sjekka kvitteringa, det var en EMS-pakke jeg fikk. Fin løsning, spesielt siden selgeren betalte fraktalydonen skrev:På EMS-pakker som koster litt mere og ankommer mye raskere enn vanlig airmail er tollbehandlingen inkludert, så da var det sikkert en EMS-pakke du fikk.Helge A. Bentsen skrev:Sist jeg handla på ebay ble jeg kun belasta med moms av posten, de tok ingenting i gebyr.
Hva enn dere bruker, styr unna DHL. De er de verste gribbene av alle fraktselskapene.

Har aldri brukt DHL, men har issues med Nor-Cargo. Sendte 6 monitorer med dem en gang, når de kom frem var 3 av horna knekt....
- thomas hocking
- Active Member
- Sted: bergen/stavanger
- Kontakt:
fant en ganske kul nettside for de som kjøper ting på ebay. http://www.prepal.com/ har en liste av gjennomsnittspiser ting pleier å gå for på ebay osv.
ps: fantastisk bra tiltak av ferjerutene mellom stavanger -> haugalandet, haugalandet -> bergen å ha gratis trådløst nett på båtene
ps: fantastisk bra tiltak av ferjerutene mellom stavanger -> haugalandet, haugalandet -> bergen å ha gratis trådløst nett på båtene