Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- Trond
- Pro Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?
Uff ja, at folk kjøper slikt!
Trond Øyre - Øyre Lyd
Less is more
Less is more
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
Når ble mackie ubrukelig?
Er dere klarer over hva det ikke koster og hvilken nytte det kan gjøre for det de burde være ment til?
Er dere klarer over hva det ikke koster og hvilken nytte det kan gjøre for det de burde være ment til?
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
-
- Active Member
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Joachim skrev:Void Basys er vel alt anna enn aktivt som denne tråden dreier seg om. Ett beist av en amp å drasse på som gjør systemet litt mindre attraktivt i mine øyne...
Må vel si meg enig..... Å kalle Basys aktivt er vel det samme som å kalle Nexo PS med den nye NS AMP'en aktivt...... Og det er vel egentlig det samme som å kalle høyttalere med et rack som inneholder delefilter/prosessor og en eller flere amper for aktivt........ Når jeg tenker meg om så er vel alle systemer aktive hvis Void Basys er aktivt......... Noen har bommet totalt her..........

Ole
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
Hehehe ja sant?olegutten skrev:[ Når jeg tenker meg om så er vel alle systemer aktive hvis Void Basys er aktivt......... Noen har bommet totalt her..........![]()
Ole
Før i tida så var ting riktignok aktive når man hadde elektronisk deling, men verden er vel gått dithen at det er hverdags og det nye er å stappe ampen inn i høttalerkassa

Er jo egentlig bare spørsmål om å uttrykke seg riktig..
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
-
- Newbie
- Sted: Drammen
Jeg ville ha sattset på HK sine aktive topper. De er enkle å bære med seg å spiller ikke så gæli iforhold til mye annet på markedet. Har en eller annen forbi mot plast høyttalere. Aldri likt lyden i det å synes heller ikke at det er noe pen lyd i det.
Håkon Dahl
v/Lydtema
can u not stick stuff to gaffa taipe, have u not used enough
...
v/Lydtema
can u not stick stuff to gaffa taipe, have u not used enough
...
HK er topp det.HåkonD skrev:Jeg ville ha sattset på HK sine aktive topper. De er enkle å bære med seg å spiller ikke så gæli iforhold til mye annet på markedet. Har en eller annen forbi mot plast høyttalere. Aldri likt lyden i det å synes heller ikke at det er noe pen lyd i det.
Har flere ganger hatt konserter med akkurat dette sysmemet her http://www.belco.no/nor/lydanlegg/aktiv ... _dx_system
Til prisen er det veldig bra siden det er aktivt
Ellers er jo et system fra mito også bra selv om det er passivt
http://www.musikanten.no/
toraabe skrev:HK er topp det.HåkonD skrev:Jeg ville ha sattset på HK sine aktive topper. De er enkle å bære med seg å spiller ikke så gæli iforhold til mye annet på markedet. Har en eller annen forbi mot plast høyttalere. Aldri likt lyden i det å synes heller ikke at det er noe pen lyd i det.
Har flere ganger hatt konserter med akkurat dette sysmemet her http://www.belco.no/nor/lydanlegg/aktiv ... _dx_system
Til prisen er det veldig bra siden det er aktivtEllers er jo et system fra mito også bra selv om det er passivt
http://www.musikanten.no/
Veldig enig. Har akkurat denne riggen på en lokal klubb. Spiller helt ok.
-
- Active Member
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Må vel si meg enig..... Å kalle Basys aktivt er vel det samme som å kalle Nexo PS med den nye NS AMP'en aktivt...... Og det er vel egentlig det samme som å kalle høyttalere med et rack som inneholder delefilter/prosessor og en eller flere amper for aktivt........ Når jeg tenker meg om så er vel alle systemer aktive hvis Void Basys er aktivt......... Noen har bommet totalt her..........
Ole[/quote]
Forslaget med å kjøpe Void Basys kom ikke fra meg (selv om jeg kommenterte det), men skjønte hvorfor det ble foreslått, nemlig fordi årsaken til å velge aktivt system slik jeg tolket det her var at det skulle være lettvint å koble opp, noe Void Basys er, selv om det er et passivt system. Ekstern EQ er ikke nødv. etter hva jeg har hørt. Så vidt jeg har skjønt følger det med hjul til høyttalerne også. Men forsåvidt enig i at det kunne vært poengtert mye tidligere at det faktisk var et passivt system
Dog er denne tråden såpass gammel at et forslag til han som startet tråden tipper jeg har lite for seg
, men det kan kanskje være noe for andre trubadurer, barnekor etc. Void er forøvrig blitt installert på flere utesteder i Bergen (har jeg sett), så dette forholdsvis nye merket på det norske markedet har i hvert fall rotfestet seg i importørens hjemby. Selv har vi Void Viper 18" sub og er godt fornøyd med det.

Ole[/quote]
Forslaget med å kjøpe Void Basys kom ikke fra meg (selv om jeg kommenterte det), men skjønte hvorfor det ble foreslått, nemlig fordi årsaken til å velge aktivt system slik jeg tolket det her var at det skulle være lettvint å koble opp, noe Void Basys er, selv om det er et passivt system. Ekstern EQ er ikke nødv. etter hva jeg har hørt. Så vidt jeg har skjønt følger det med hjul til høyttalerne også. Men forsåvidt enig i at det kunne vært poengtert mye tidligere at det faktisk var et passivt system

Mvh Øyvind Bjørge
-
- Newbie
X-act fra SoundProjects, KV2 EX10 og QSC HPR122i er fine ting.