skal absolutt prøves ut

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
toraabe skrev:Er veldig enig i det du skriver.
Og for å renske opp i bass og mid bass så er det bare å ha lavkutt på stort sett alt utenom synther / basstromme / basgitar. OH kutter jeg ofte på 7-800 Hz samt samme på HH slik at man slipper utfasing av trommene via disse mikkene når man har nærmikking av resten av trommene. Ofte på basstromme hvis den har hull foran så har jeg god erfaring av å fylle den endel opp med filt / annet som demper den ordentig. Da slipper man mye gate og man får ordentlig kick akustisk istedet for å ratte masse med gate. Lukka bastromme mikker jeg alltid ved klubba. Får bra kicklyd og attack.
Kor panner jeg fra klokka 9 til klokka 3 spørs på plassering og hva de gjør på scena.
Har jeg to mikker på skarpa ( en over og under ) pannes disse til kl 11 og 1 spørs på egeskapene på mikseren.
Noen ganger ut til kl 10 og kl 2
Jeg panner skarpa litt ut for å gjøre den større i lydbilde og for å få fram spekteret.Dag Blix skrev:toraabe skrev:Er veldig enig i det du skriver.
Og for å renske opp i bass og mid bass så er det bare å ha lavkutt på stort sett alt utenom synther / basstromme / basgitar. OH kutter jeg ofte på 7-800 Hz samt samme på HH slik at man slipper utfasing av trommene via disse mikkene når man har nærmikking av resten av trommene. Ofte på basstromme hvis den har hull foran så har jeg god erfaring av å fylle den endel opp med filt / annet som demper den ordentig. Da slipper man mye gate og man får ordentlig kick akustisk istedet for å ratte masse med gate. Lukka bastromme mikker jeg alltid ved klubba. Får bra kicklyd og attack.
Kor panner jeg fra klokka 9 til klokka 3 spørs på plassering og hva de gjør på scena.
Har jeg to mikker på skarpa ( en over og under ) pannes disse til kl 11 og 1 spørs på egeskapene på mikseren.
Noen ganger ut til kl 10 og kl 2
det med å panne ut skarpmikrofonene var ny for meg. Hvorfor liker du det? Jeg pleier alltid å komponere en "hel" skarp av de to mikkene og ha dem rett i senter.
Jeg skreller overskarpen med høypassfiltret, litt mid rundt 4-800hz tror jeg og så tar jeg av de høyeste frekvensene for å kunne da snike inn en voldsomt skrellet og nazicomprimert underskarp slik at det tilsammen høres ut som en akustisk'ish skarp med litt omph. Det er ikke alltid jeg får helt til å da snike den "bak" i lydbildet men jeg prøver å ikke blande den inn i vokalen, er det derfor du panorer? for å gi plass i midten til vokal?
gøy å høre hva folk gjør.