Foretrukket system

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Hva foretekker du passiv eller Self powerd PA

Avstemmingen ble avsluttet den 07 mar 2004, 14:36

Self powerd
2
18%
Passiv
9
82%

Stemmer totalt: 11

bose
Active Member
Sted: Tønsberg

Legg inn av bose »

Til mindre jobber er HK helt greit. VELDIG kjapt å rigge opp og grei lyd. Har prøvd E.L.I.A.S anlegget dems,syns det funker helt greit til grand prix på skoler og sånne ting. Seff kan man være pirkete men syns man burde ta det for det det er: Et greit anlegg som er raskt å sette opp med ok lyd.
Tom Erik Stokness
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

knuhe skrev:
Bechie skrev: Bortsett fra når de selv må ut å leie, nettopp fordi det står d&b eller Meyer (evnt. "No HK or Peavey, please") i riderene.. Også er det jo sjeldent at man har såpass store ting her nede at HK overhode ikke KAN brukes... ...og resten er historie...

Forøvrig skal det en del til for å parkere HK på hylla. De store internasjonale utleie firmaene bruker HK på store utendørs gigs. F.eks. World Dance Festival i Malaga.

Men er helt enig med dere i at Meyer er veldig bra og i alle tilfeller kan utkonkurrere HK. I allefall med litt mindre rigge tid. :D :D :D

Må være helt ærlig, at hvis jeg kunne velge fritt mellom HK og Meyer på alle gigs. Ville nok Meyer fått første prioritet. :wink:
hvem store???
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Nå sier det nok også bittelitt det faktum at du får en "stor fet" HK rigg til prisen av 1 (en) Meyer boks... Ikke det at prisen behøver bety alt, men hallo!?..
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)

Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
knuhe
Newbie
Sted: Porsgrunn

Legg inn av knuhe »

John Idar Bakke skrev:Nå sier det nok også bittelitt det faktum at du får en "stor fet" HK rigg til prisen av 1 (en) Meyer boks... Ikke det at prisen behøver bety alt, men hallo!?..
Enig der.... dessuten kan man ikke lage Meyer lyd med HK kasser.

Hvilken Meyer modell refererte du til?
De ligger generelt i pris høyde med HK Actor og Projector.
Knut Henriksen
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

Joachim skrev:
knuhe skrev:
Bechie skrev: Bortsett fra når de selv må ut å leie, nettopp fordi det står d&b eller Meyer (evnt. "No HK or Peavey, please") i riderene.. Også er det jo sjeldent at man har såpass store ting her nede at HK overhode ikke KAN brukes... ...og resten er historie...

Forøvrig skal det en del til for å parkere HK på hylla. De store internasjonale utleie firmaene bruker HK på store utendørs gigs. F.eks. World Dance Festival i Malaga.

Men er helt enig med dere i at Meyer er veldig bra og i alle tilfeller kan utkonkurrere HK. I allefall med litt mindre rigge tid. :D :D :D

Må være helt ærlig, at hvis jeg kunne velge fritt mellom HK og Meyer på alle gigs. Ville nok Meyer fått første prioritet. :wink:
hvem store???
jeg gjentar, hvem store????
og da mener jeg store profesjonellt firma som gjerne opererer internasjonalt med litt større artister enn grenlands karaokeartister og jalla festival på malaga.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

knuhe skrev:
John Idar Bakke skrev:Nå sier det nok også bittelitt det faktum at du får en "stor fet" HK rigg til prisen av 1 (en) Meyer boks... Ikke det at prisen behøver bety alt, men hallo!?..
Enig der.... dessuten kan man ikke lage Meyer lyd med HK kasser.

Hvilken Meyer modell refererte du til?
De ligger generelt i pris høyde med HK Actor og Projector.
jatta, sier du det. så vidt meg bekjent er det bare meyer som klarer å lage meyer lyd :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Sist redigert av Joachim den 12 apr 2004, 23:52, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Joachim Venberget
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

Poland's Children's Choir Arka Noego on tour with HK AUDIO.

den du tenkte på ????
Mvh
Joachim Venberget
Kenneth Jensen
Pro Member
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

dio, deep purple, edguy osv har tydeligvis blitt lurt til å bruke HK audio på endel produksjoner!!
Bra at ingen av disse hører over 2,5 khz lenger da??!! :lol: ¨
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

Kenneth Jensen skrev:dio, deep purple, edguy osv har tydeligvis blitt lurt til å bruke HK audio på endel produksjoner!!
Bra at ingen av disse hører over 2,5 khz lenger da??!! :lol: ¨
ja ekke så nøye med diskant bare de tjener spenn, leie billig jalla stash vettu..
Mvh
Joachim Venberget
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Joachim skrev:
Poland's Children's Choir Arka Noego on tour with HK AUDIO.

den du tenkte på ????
Tenkte egentlig ikke på noen spesielt, du ropte i skogen og fikk svar. :wink:
Brukeravatar
Bechie
Active Member
Sted: Sandefjord

Legg inn av Bechie »

Joachim skrev:
Joachim skrev:
knuhe skrev:

hvem store???
jeg gjentar, hvem store????
og da mener jeg store profesjonellt firma som gjerne opererer internasjonalt med litt større artister enn grenlands karaokeartister og jalla festival på malaga.
Pussig du nevnte karaoke, forresten! Det er jo søren ikke annet her nede!! Karaokismen har overtatt og vi er dømt til å dø alle mann!!!!!

...er det rart man drikker mer enn før...
- Assuming is the mother of all fuckups!!!!!
Tlf. 915 22 579
Mail: kaivbech(at)gmail.com
Web: http://www.lysmann.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold

Legg inn av Joachim »

nei det er ikke rart, det er derimot pussig at vi ikke drikker enda mere.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
soundman
Newbie
Kontakt:

Legg inn av soundman »

knuhe skrev: Men er helt enig med dere i at Meyer er veldig bra og i enkelte tilfeller kan utkonkurrere HK.

ehm.. med fare for å fornærme noen.. og det pleier jeg å prøve å unngå.. har du hørt meyer i det hele tatt?!?
--
If it sounds good, it is good. If it sounds bad, change something. If that make it sound worse, change it back.
Lydfokus
Newbie
Sted: Modum
Kontakt:

Legg inn av Lydfokus »

Bare et ørlite spørsmål... Hvor mange på dette forumet er d som faktisk eier sin egen flate ?? Eller utstyr waht so ever ?? Skal si meg enig i at HK ikke akkurat leverer, MEN på konsert i en gymsal med et lokalt korps, så er det vel strengt talt ikke økonomisk helt pr. kasse å fly opp 6 MLS4 pr. side... Og klaske til med H2000 !!!???!?
Mvh
Lydfokus
v/ Bård Åmotsbakken
- Se nu ble det fart i gramofonen!
Svar