Monitorer
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- Trond
- Pro Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
-
- Newbie
- Eivind Steinholm
- Active Member
- Sted: Tromsø
Joda, kjenner de også godt! 
Har ikke veldig mye vondt å si om de, bortsett fra at rockere liker ikke de, pga utformingen... Når de setter foten på monitorene for å liksom tøffe seg litt, velter kassen! Men dette kan jo absolutt være en bra ting!!!
Ellers synes jeg de er fine, og lette å jobbe med, samtidig som de spiller ganske høyt. Også har de jo mulighet for både aktiv og passiv konfigurasjon.

Har ikke veldig mye vondt å si om de, bortsett fra at rockere liker ikke de, pga utformingen... Når de setter foten på monitorene for å liksom tøffe seg litt, velter kassen! Men dette kan jo absolutt være en bra ting!!!

Ellers synes jeg de er fine, og lette å jobbe med, samtidig som de spiller ganske høyt. Også har de jo mulighet for både aktiv og passiv konfigurasjon.
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
- Trond
- Pro Member
- Kontakt:
- Trond
- Pro Member
- Kontakt:
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Re:
Har vært litt fram og tilbake med de Microwedgene, de har ikke vært i bruk hos oss pga at det ikke var behov for dem utenom sesong og at det var noe uforløst ved hele konseptet.Eivind Steinholm skrev: Har fått prøvd Microwedger på et par festivaler hvor jeg har jobbet for Lydfiksern i sommer. Siste var Varangerfestivalen. Jeg gjorde teltet, og hadde Microwedger i både aktiv og passiv konfigurasjon der. Jeg opplevde de som relativt enkle å få til å spille høyt før feedback, uten altfor mye eq-ratting. Men de spiller ikke noe bass. AIS leverer mer, men det skulle kanskje bare mangle med så liten kasse? En annen ting jeg opplevde er at de spiller veldig rett opp! Dette kan noen ganger være helt riktig, men andre ganger må man tilte de opp i bakkant, for å få dekning på en litt større spilleflate. (Akkurat motsatt av AIS'er som spiller veldig flatt!) En annen ting som bekymrer meg litt, er antallet monitorer som plutselig hadde fått blåst en bass eller diskant!
Men nå har jeg landet på å biampe dem med XTi4000 og har møysommelig programmert disse v.h.a. Radian's fabrikkinstillinger.
Microwedgene spiller nå rett og slett så det er til å miste pusten av, og med flott og tight bånn. Og BÆLHØYT!!
Hadde en vareopptelling og fant (av 8 stk) at to hadde døde HF'er, mistenker for svak amping. En LF var også gåen, men denne hadde en basket som var løsnet fra magneten, så den var ikke sprengt. Forventer nå problemfri drift.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
-
- Pro Member Gold
Re: Monitorer
Nå er du inne på en av tingene som Ratsound har hevdet høyt og hardt, MW trenger mye amping.
Her er en sak ifra forumet på ratsound.com, skrevet av Dave Rat.
Her er en sak ifra forumet på ratsound.com, skrevet av Dave Rat.
Yes, the Micro's can handle a lot of power. Though they are small they designed as a true "pro" product and to get the most out of them they shold be powered accordingly.
Running a one or two off of 1/2 of a Lab Gruppen 6400, 1/2 of a Crest 8001 or 1/2 of a QSC PL 4.0 will really kick them into gear.
In active mode, the passive x-over is completely out of the circuit and you pick up a bit more efficiency and you gain the second amp channel so you can go down one model of amp power for the lows. For the highs, drop one more amp model and it should line up well with most manufacturer products.
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
Dette er jo også Asle på Fotophono sin kjepphest, tror han bruker Ashly prosessering og Vortex6. Muligens med Vortex Quadro i toppen.
Kan jo sette opp mine med XTi2000 i HF og XTi4000 i LF, men det gjør jeg ikke før vi har field-testa med XTi4000 i toppen også. Har holdt på i 12-13 år nå og har enda ikke sett noe lydutstyr dø av for mye power.
Kan jo sette opp mine med XTi2000 i HF og XTi4000 i LF, men det gjør jeg ikke før vi har field-testa med XTi4000 i toppen også. Har holdt på i 12-13 år nå og har enda ikke sett noe lydutstyr dø av for mye power.
-
- Pro Member Gold
Da har du ikke brukt nok
Er det MW 12 eller 15 du har?

Er det MW 12 eller 15 du har?
- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
-
- Pro Member
- Sted: Nøtterøy
http://www.lydrommet.no/artikkel/produk ... l?id=25742
+ http://www.lydrommet.no/artikkel/produk ... l?id=16088
tror det kommer til å lukte bra svidd

+ http://www.lydrommet.no/artikkel/produk ... l?id=16088
tror det kommer til å lukte bra svidd

- lydonen
- Pro Member Silver
- Kontakt:
Altså, jeg har aldri sett noe utstyr dø av for mye power, men jeg har heller ikke prøvd å hekte en Gaupen-henger på en semitrekkvogn.
-
- Pro Member Gold
Gaupenhenger og semitrekkvogn
Det må prøves en gang.
Ser at MW12 går for rundt 10.000 kr i statene, det er jo 8 lapper mindre enn i norge. Flightene ligger enda lavere, under 50% av norsk pris.
Hmhmhmmhmmmmmmhm, ifølge excel skule det bli ca. 150.000 inkl. MVA for åtte MW12 med flighter, XTI4000-amping, kabling og rack. Da er ikke innenlandsfrakten i usa med, du må ut med frakt ifra california til new jersey der terminalen til fraktselskapet jeg fant pris hos holder til.

Ser at MW12 går for rundt 10.000 kr i statene, det er jo 8 lapper mindre enn i norge. Flightene ligger enda lavere, under 50% av norsk pris.
Hmhmhmmhmmmmmmhm, ifølge excel skule det bli ca. 150.000 inkl. MVA for åtte MW12 med flighter, XTI4000-amping, kabling og rack. Da er ikke innenlandsfrakten i usa med, du må ut med frakt ifra california til new jersey der terminalen til fraktselskapet jeg fant pris hos holder til.
- Jens Tore Fremmegård
- Active Member
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Dollarkursen er jo nydelig for tia
-
- Active Member
- Sted: Lørenskog
Er ikke LE-1200 og LE-1500 monitorene til Martin-Audio gode? Høy og klar lyd, Lette i vekt og pene og se på.
Marius Lindaas
Pro Systemer AS
Pro Systemer AS