Hvis du er ute etter å bli kvitt støyen, eller å få bedre lyd, KAN det hende at disse Art-boksene gjør en grei jobb, men jeg ville ikke kjøpt de.
Årsaken er at i dag har det med å implentere rør blitt en altfor populær gimmick, hvor det at det finnes rør i kretsen liksom skal være et kvalitetstegn. Dessverre er det ikke slik! Se nå bare på prisen. Husk at du får det du betaler for, uansett!
Når det gjelder rør-dingser, så vil alle slike bokser med rør, som har en liten ekstern strømforsyning være av "starved tube/starved plate"-design. Du må gjerne Google litt selv på dette, da jeg ikke skal gi meg inn på å forklare rørkretser inngående her. Men essensen er den at an EKTE rørkrets med f.eks. et 12AX7-rør, slike som er puttet inn i disse Art-boksene og flere, krever spenninger gjerne mellom 150-300V for å virke skikkelig. Med en liten ekstern strømforsyning som leverer DC, og liten plass til noen gode trafoer inne den lille boksen, får dette røret stakkars max 50V å kose seg med. Derav "starved tube design".
Dermed står røret der å gjør en jobb som like bra og bedre kunne vært gjort av en vanlig transistor/IC-basert krets, og antagelig med mye mindre støy. Jeg har prøvd å bruke en slik preamp fra Alto som en effekt-preamp for vreng. Jeg klarte ikke å lage "fin" rørvreng med den. Det låter mer som transistorvreng, om du skjønner.
(Denne Alto Mic-Pre'en er forøvrig til salgs til høystbydende, uten noen form for anbefaling fra selger, altså meg!

)
Denne Behringer 802-mixeren din stiller jo også i en prisklasse hvor man ikke kan forvente all verden, så at du plages med støy overrasker ikke. Derimot er det dessverre slik som jeg har sagt i et tidligere innlegg, og flere andre har poengtert, at dette ikke nødvendigvis er mixeren sin feil! Men prisklassen den tilhører!! Derfor vil du antageligvis ikke oppleve noen som helst forbedring uansett hva du kjøper, såfremt du ikke er forberedt til å legge litt mer penger på bordet! Dette inkluderer billige lydkort med innebygget preamp.
Sjekk ut om RME Fireface 400 kan være noe for deg!